FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Łoże Chaosu (dawniej znane jako "Wiedźma z Izalith") jest potwornym i pokręconym łożem życia - źródłem istnienia wszystkich demonów - oraz bossem w grze Dark Souls.

Biografia Edytuj

Dark Souls Edytuj

Dawno temu, w epoce starożytnych, świat był nieukształtowany, spowity mgłą, bezbarwny i pozbawiony światła, bez życia i śmierci. Wszystko, co istniało, to Wieczne Smoki i wielkie drzewa, które nazywali swoimi domami. Jednak w pewnym momencie w trzewiach Ziemi powstał płomień, znany jako Pierwszy Płomień. Płomień przyniósł światu różnorodność; życie i śmierć, światło i mrok. W pewnym momencie powstały humanoidalne istoty i czwórka z nich znalazła w płomieniu wielkie dusze lordów. Wiedźma z Izalith znalazła Duszę Życia, której używała do walki ze smokami, tworząc wielkie burze ognia ze swymi córami chaosu.

Wraz z innymi lordami oraz mnóstwem innych bogów i wojowników, lord Gwyn wypowiedział wojnę Wiecznym Smokom. Kiedy jeden ze smoków, Seath Scaleless, zdradził ich sekretną słabość, Gwyn i jego władcy byli w stanie pokonać smoki i uczynić świat swoim własnym, rozpoczynając w ten sposób Erę Ognia. Podobnie jak Gwyn, Wiedźma z Izalith stała się boginią w nowym świecie i rządziła swoją ojczyzną w Izalith.

Gdy płomień zaczął gasnąć, co doprowadziło do końca Ery Ognia, Wiedźma z Izalith próbowała wymyślić sposób na utrzymanie epoki w ryzach. Podczas gdy Gwyn postanowił rozpalić pierwszy płomień, aby go podtrzymać, Wiedźma z Izalith chciała odtworzyć pierwszy płomień i stworzyć swój własny. To miało jednak katastrofalne skutki, przypadkowo tworząc Płomień Chaosu, który pochłonął ją i zmienił w Łoże Chaosu. Płomienie rozprzestrzeniły się po całym Izalith, przekształcając wszystkich mieszkańców w demony, a jedna z córek Wiedźmy - Quelana jako jedyna zdołała uciec bez szwanku.

Łoże Chaosu ostatecznie zginęło z ręki Wybranego Nieumarłego, który użył jego duszy, aby dotrzeć do Pierwszego Płomienia.

Dark Souls II Edytuj

Długo po śmierci Łoża Chaosu ogień został połączony i ponownie przygasł wiele razy, a kraina Lordran, którą niegdyś rządził Gwyn, widziała powstania i upadki niezliczonych królestw.

Jednak potężna dusza Wiedźmy odradzała się raz po raz. Przez wydarzenia w Dark Souls II, Wiedźma uległa reinkarnacji w postać Zaginionej Grzesznicy, uwięzionej nieumarłej w Bastionie Grzesznicy.

Dark Souls III Edytuj

Długo po śmierci Płomienia Chaosu demony, które się z zrodziły, stały się wymierającą rasą. Podobnie jak lawa ochładzająca się na powierzchni, płomienie, które podtrzymują demony, powoli gasły, zanim wszystkie stwardnieją w kamień.

Wygląd Edytuj

Kiedy była Wiedźmą z Izalith, miała wyraźnie ludzki wygląd, ubrana w ozdobne szaty typowe dla piromantów. Na rękach miała blizny po poparzeniach, co nie jest zaskakujące dla piromantów.

Łoże Chaosu przypomina ogromne, pokryte pnączami drzewo z dwiema parami rąk. W walce używa głównie przedniej pary zakończonej czymś podobnym do mioteł. Używa ich głównie do uderzania i wypychania przeciwnika. Po prawej i lewej stronie Łoża znajdują się świecące na pomarańczowo sfery. Po ich zniszczeniu na plecach bossa wyrośnie para długich, ognistych i zakończonych gigantycznymi ostrzami korzeni. Umożliwiają one Łożu Chaosu korzystanie z ataków ognistych.

Ciekawostki Edytuj

  • Sugeruje się, że samo Łoże Chaosu jest po prostu dużą skorupą, kontrolowaną przez Robaka Chaosu wewnątrz, który ma być prawdziwą formą Wiedźmy.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj