Żywiołaki - są drugorzędnymi antagonistami filmu Marvela z 2019 roku Spider-Man: Daleko od domu. Były to serie iluzji stworzonych przez projektory i drony Mysterio. Aby ukryć swoją prawdziwą naturę, Mysterio twierdził, że są bytami z Ziemi-833, które wyłoniły się z międzywymiarowej szczeliny spowodowanej przez pstryknięcie Thanosa.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Żywiołaki zostały stworzone przez Mysterio jako androidy (zbudowane przez Williama Gintera Rivę) jako część prawdziwego spisku Mysterio, który miał stać się bohaterem dla publiczności i stać się kolejnym „Iron Manem” ze względu na wyrzucenie go ze Stark Industries za jego zachowanie. W tym celu Mysterio przeprowadza kilka ataków terrorystycznych w kilku miejscach na świecie: Cyklon został wysłany do ataku na Maroko, Sandman został wysłany do ataku na Meksyk, Hydro-Man został wysłany do ataku na Wenecję, a Molten Man został wysłany do Pragi. Poprzez drony uwolniły swoje „moce” do ataku na miasta, narażając życie ludzi na niebezpieczeństwo, a Mysterio użyłby własnej techniki iluzji, aby pozornie pokonać potwory i sprawić, że będzie wyglądał jak bohater dla publiczności. Ostatecznie Spider-Man szybko dowiedział się o spisku po tym, jak jego przyjaciółka MJ znalazła jednego drona opisującego prawdziwą intrygę Mysterio i że wysłał swójego najnowszego Żywiołaka (Fuzję Żywiołaków) do Londynu, aby zaatakować i zabić MJ i resztę jego kolegów z klasy, aby zakryć ślady. Ostatecznie Peter Parker był w stanie pokonać Mysterio i wyjawić że Fuzja Żywiołaków jest fałszem, ale to przyniosło zły koszt z umierającym Mysterio wrabiającym Spider-Mana w jego śmierć i wyjawienie jego tożsamości światu.