Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Zobacz inne pojęcia – Abomination

Emil Blonsky to główny antagonista filmu Niesamowity Hulk i mniejszy antagonista w filmie Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni. Ma powrócić także w serialu She-Hulk.

Blonsky był żołnierzem, urodzonym w Rosji i wychowanym w Wielkiej Brytanii. Został zapożyczony SOCOM przez Royal Marines, na rozkaz generała Thunderbolta Rossa. Ostatecznie zmutował się w potwora o nazwie Abomination pod koniec filmu.

Grał go Tim Roth, który również grał generała Thade w filmie Planeta Małp (2001), Pete'a Hicoksa w Nienawistna ósemka , George'a Wallace w Selma (2014) oraz Archibalda Cunninghama w Rob Roy (1995).

Historia

W filmie, Emil Blonsky był kapitanem brytyjskiego Royal Marines, zapożyczonym do Centrum Komend Operacji Strategicznych. Później pomaga Generałowi Ross namierzyć Hulka/Brusa Bannera. Kiedy po raz pierwszy ujrzał na własne oczy moc w posiadaniu Hulka, Blonsky rozwinął na obsesje na jej punkcie. Zaczął od zgłoszenia się do programu super-żołnierza, dzięki któremu zyskał zwiększoną zwinność i przyspieszony czynnik regeneracyjny. Kiedy Hulk wysłał Blonsky'ego do szpitala, Blonsky zapragnął więcej dawek. Podczas jego kolejnego spotkania z Hulkiem, Blonsky zostaje znokautowany, ponieważ Hulk otrzymał środek uspokajający. Banner następnie trafia do aresztu, jednak Blonsky pozostał w celu "przesłuchania" Samuela Sternsa po uśmierceniu Kathleen Sparr.

Dowiadując się, iż próbka krwi Hulka znajduje się w posiadaniu Sternsa, Blonsky zmusza go, aby mu ją wstrzyknął. Wtedy Blonsky przechodzi transformacje w Abominacje, nokautuje Sternsa i atakuje miasto, zabijając przy tym wielu żołnierzy Rossa oraz cywili. Nie widząc innego wyjścia, Ross uwalnia Bannera do walki z Abominacją. Po długiej walce mutantów, Hulkowi udaje się zwyciężyć nad Blonsky'm. Hulk następnie próbuje wykończyć przeciwnika poprzez uduszenie go stalowymi łańcuchami, jednak zotaje powstrzymany przez Betty. Abomination zostaje potem wysłany do specjalnego więzienia pod opieką Tony'ego Starka.

W pewnym momencie Abomination został uwolniony i pracował jako zawodnik turniejowy w Golden Daggers Club. Kiedy Shang-Chi i Katy poszli do klubu, byli świadkami walki Abominationa i Wonga w górnej klatce klubu. Wyglądało na to, że Abomination miał zamiar znokautować Wonga, lecz został zaślepiony po tym, jak Wong stworzył zestaw portali, atakując go i nokautując go. Po ich walce, w klubowej szatni, Wong otworzył portal z powrotem do sanktuarium, gdy Abomination podążył za nim.

Osobowość

W odróżnieniu od Bannera, osobowość Blonsky'ego i Abomination zdają się być ze sobą zgodni. Nawet przed mutacją, Blonsky był zdolny do sadystycznych zachowań, jak na przykład uśpienia psa, za szczekanie na niego oraz otwarte wyrażenie chęci pokonania Hulka, pomimo przewagi tego ostatniego.

W nowelizacji Petera Davida, Abomination ujawnił, że pragnie zdobyć moc życia i śmierci nad słabszymi istotami. Wykazywał również sadystyczną rozkosz z powodu podjęcia prawdziwej walki przez jego rywala. Chciał także zmusić Hulka do patrzenia jak Betty umiera w eksplozji helikoptera.

Zdolności

Jako Super-Żołnierz, Blonsky dysponował niewysokim poziomem nadludzkiej siły, szybkości i wytrzymałości. Jego podwyższony metabolizm pozwolił mu się wyleczyć z katastrofalnych obrażeń w ciągu niecałego dnia. Posiadał także wysokie kwalifikacje w walce wręcz, jak również zdolności układania strategii wojskowych.

Jako Abomination, Blonsky miał nadludzką siłę, zwinność oraz szybkość które przewyższały Hulka. Jednak w przeciwieństwie do Bannera, zdolności nie wzrastają wraz z jego gniewem. Posiadał także niesamowitą trwałość, będąc w stanie wytrzymać ogień, eksplozje, kule, ciosy Hulka, a nawet zostanie przygniecionym przez helikopter bez żadnych zauważalnych obrażeń. To w połączeniu z jego ogromną siłą fizyczną czyni Abominację nie lada przeciwnikiem z którym nawet Hulk miał problemy w pokonaniu. Dysponuje również niezwykłym czynnikiem regeneracyjnym, który leczy tkanki i kości z dużą szybkością. Ten czynnik regeneracyjny wraz ze zwiększoną wytrzymałością czyni go niemal nieśmiertelnym.

Jedynym słabym punktem Abominacji jest fakt, iż wymaga tlenu do oddychania tak jak każdy człowiek, przez co Hulk mógł pokonać go tylko dusząc go łańcuchem dopóki on niemal nie umarł z powodu niedoboru tlenu.

Cytaty

Generał Thundebolt Ross: Jak się czujesz, żołnierzu?
Emil Blonsky: Wkurzony i gotowy na rundę trzecią!

—Emil Blonsky wyraża swą chęć powrotu do polowania na Hulka

Żołnierz: Jak się masz, koleś?
Emil Blonsky: Jak potwór!

—Emil Blonsky czuje swą moc.

Emil Blonsky: Chce więcej. Widziałeś czym on się staje?
Sterns: Widziałem. I to piękne. Boskie.
Emil Blonsky: Cóż, chce tego. Potrzebuje tego. Uczyń mnie tym.

—Blonsky chwile przed transformacją.

Dajcie mi prawdziwą walkę!

—Drugi najsłynniejszy cytat Abominacji.

HULK! O tak!

—Abomination do Hulka po jego dotarciu do Harlem.

Nie zasługujesz na tą moc! Teraz patrz jak ona GINIE!

—Abomination grożący Hulkowi zabicie Betty.

Generale? Jakieś ostatnie słowa?!

—Abomination do Rossa po jego utknięciu w rozbitym helikopterze.

Ciekawostki

  • Abominacja miał pierwotnie pojawić się w filmie Hulk z 2003 roku, jednak został zastąpiony przez Glenna Talbota.
  • Ray Stevenson był brany pod uwagę do roli Emila Blonsky'ego zanim Tim Roth go zastąpił.
    • Tim Roth zgodził się na rolę, ponieważ jego synowie są fanami komiksów.
  • Kiedy Generał Ross pyta Emila Blonsky'ego o wiek, Ross zgaduje wiek 45 lat, podczas gdy Blonsky oznajmia, że ma 39 lat. Tim Roth miał właściwie 46 lat w trakcie wydania filmu.
  • Tim Roth ujawnił, że Abomination był rozważany w wystąpieniu w filmie Avengers: Czas Ultrona jako wspierający antagonista.
  • Reżyser Louis Loterrier celowo zmienił wygląd Abominacji, tak aby różnił się od komiksów, ponieważ czuł, iż publiczność będzie zadawać pytania dlaczego wyglądał jak ryba lub gad, a nie jak Hulk. Dodatkowo, Abomination miał mieć spiczaste rybo-podobne uszy, które Hulk miał odgryźć podczas ich walki.
Advertisement