Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

I dlatego teraz wolę pracować sama. To takie smutne, gdy bliskim ci osobom przytrafiają się takie złe rzeczy. Ale nie zrozum mnie źle – zamierzam zgasić twoją iskrę. I uwierz mi, sprawię, że będzie bolesne. Ale to nie może się równać z bólem, który jeszcze poczujesz, wiedząc, że dodaję twojego człowieczka do mojej kolekcji.

—Airachnid dręcząca emocjonalnie Arcee.

Airachnid jest powracającą antagonistką w serialu animowanym Transformers: Prime, działając jako jeden z dwóch drugorzędnych antagonistów (obok Starscreama) w 1 sezonie, wspierająca antagonistka w 2 sezonie i pomniejsza antagonistka w 3 sezonie.

Jest byłą Decepticonką i nieuczciwą dowódczynią Megatrona, która opuściła grupę i postanowiła polować na zagrożone gatunki wyłącznie dla dreszczyku emocji. Pierwotnie przybrała postać półpająka, ale ostatecznie, aby uciec, przybrała postać helikoptera. Jest także arcynemezis Arcee, z powodu zamordowania jej pierwszego partnera, Tailgate'a i polowania na jej ludzkiego partnera, Jacka, jak na zwierzę.

Głosu użyczyła jej Gina Torres.

Osobowość[]

Airachnid jest jednym z prawdopodobnie najbardziej sadystycznych i psychopatycznych przedstawicieli Decepticonów. Czerpie ogromną sadystyczną radość z fizycznego, psychicznego i emocjonalnego dręczenia swoich żywych ofiar, jednocześnie okazując socjopatyczny chłód i bezlitosny stosunek do swoich przeciwników. Mściwa Airachnid nigdy nie przegapi okazji, by wyrównać rachunki z powracającym wrogiem, zwłaszcza z jej nemezis Arcee i jej partnerem Jackiem Darbym. Jak kiedyś wyjaśniła Starscreamowi, chciała zabić Megatrona z jednego powodu: nie interesowała ją władza nad Decepticonami, a już na pewno nie chciała pomóc Starscreamowi. Chciała tylko zemsty na Megatronie za jego próbę zabicia jej, ni mniej, ni więcej.

Hobbystycznie zajmowała się zbieraniem głów ofiar jako trofeów, zarówno zagrożonych, jak i czujących. Podczas polowania lubi bawić się swoją zdobyczą (zwłaszcza istotami rozumnymi), celowo przedłużając pościg, aby przedłużyć ich strach i cierpienie. Stała się szczególnie mściwa wobec Jacka za zniszczenie jej kolekcji trofeów, a w zamian schwytała i próbowała zabić jego matkę w ramach „najsłodszej zemsty, jaką (ona) może wymyślić”.

Airachnid, urodzona indywidualistka i oportunistka, zawsze woli pracować w pojedynkę i zachować wszystko dla siebie. Przyrzeka lojalność wobec nikogo poza samą sobą, robiąc wszystko wyłącznie w ramach manipulacji, aby coś zyskać. W związku z tym nawet jej Decepticońscy towarzysze nie byli bezpieczni przed jej gniewem. Arogancja Airachnid w jej własnych umiejętnościach często prowadziła ją do podżegania do konfliktów i zastraszania sojuszników. Ona tylko ponownie dołączyła do Decepticonów, aby zapewnić jej pozycję władcy, nie wahając się wielokrotnie spiskować w celu przejęcia przywództwa Megatrona. Kiedy jej powstania zawiodły, Airachnid po raz kolejny uciekła z frakcji Decepticonów i próbowała zniszczyć zarówno Autoboty, jak i Decepticony za pomocą swojej nowo odnalezionej armii Insecticonów.

Ostatecznie psychopatyczna osobowość i zdradzieckie działania Airachnid odizolowały ją od wszystkich, z którymi miała kontakt. Poetycko i dosłownie, kiedy Soundwave pozostawił ją na jednym z księżyców Cybertronu, by zginęła w samotności.

Ofiary[]

  • Prawdopodobnie spora ilość nienazwanych Autobotów
  • Wiele różnych zagrożonych gatunków
  • Tailgate
  • Breakdown
  • Silas/Cylas
  • Bombshock (kiedy stała się Terrorconem)
  • Wszystkie Insecticony, które przeżyły w ulu

Ciekawostki[]

  • Airachnid to połączenie słów „air” i „arachnid”.
  • Posiadając optykę w kolorze magenta, Airachnid jest jednym z czterech Decepticonów w Transformers: Prime, które nie posiadają optyki w kolorze czerwonym. Pozostałe trzy to Breakdown i Predaking z żółtą optyką oraz Soundwave, który nie ma twarzy.
  • Kształt głowy Airachnid jest bardzo podobny do głowy Czarownicy z Disneyowskiej Śpiącej królewny.
  • Jako Terrorcon wydawała się mieć nad sobą większą kontrolę w przeciwieństwie do Cylasa i wszystkich innych Terrorconów pokazanych w serialu, którzy po przekształceniu w Terrorcona, zostali zredukowani do bezmyślnych bestii. Wynikało to z faktu, że Airachnid została zainfekowana przez małe zadrapanie i nadal żyła, podczas gdy wszystkie inne Terrocony były już martwe, kiedy zostały przemienione.
  • Airachnid jest prawdopodobnie jedną z najbardziej złych i nikczemnych postaci we wszystkich mediach Transformers, ze względu na to, jak wymordowała niezliczone ilości obcych istot i kilka postaci, takich jak Tailgate, Breakdown i Silas oraz jak jej celem było obalenie Megatrona i zniszczenie zarówno Autobotów, jak i Decepticonów.
  • Airachnid jest oparta na postaci Blackarachnii.
  • W oryginalnym skrypcie Predacons Rising Unicron zwerbowałby Airachnid i jej ocalałe Insecticony jako swoją armię, jednak ten pomysł został wycofany. Dlatego przypuszcza się, że Airachnid w końcu umarła, gdy zabrakło jej Energonu do konsumpcji.
Advertisement