FANDOM

Akihiro Kanou (嘉納 明博, Kanō Akihiro), znany również jako Profesor Kanou – poboczny antagonista w mandze Tokyo Ghoul oraz jej adaptacji anime. Jest lekarzem w Szpitalu Ogólnym Kanou i jest główną postacią odpowiedzialną za przekształcenie Kena Kaneki w Sztucznego Jednookiego Ghula. Obecnie jest członkiem Drzewa Aogiri, mimo że jest człowiekiem i pomaga im tworzyć sztuczne jednookie ghule.

Jest jednym z sześciu głównych antagonistów w serii Tokyo Ghoul, wraz z Rize Kamishiro, Eto Yoshimurą, Seidou Takizawą, Kichimurą Washuu i Tsuneyoshim Washuu.

W anime głosu użyczył mu Mark Stoddard.

Charakterystyka

Wygląd

Kanou jest starszym, siwowłosym mężczyzną, który nosi typowy strój lekarza: biały płaszcz, białą koszulę i czarny krawat. W Tokyo Ghoul:re, pojawia się również w hawajskiej koszuli i ma ze sobą wentylator. Kanou jest często widziany z dwoma lub trzema luźnymi włosami opadającymi na czoło.

Osobowość

Kanou pojawił się jako życzliwy lekarz, którego celem jest zapewnienie zdrowia swoim pacjentom. Nie przestrzegał przepisów, jeśli pozwoliłoby mu uratować życie pacjenta. Jednak za tą fasadą kryje się umysł niezrównoważonego, szalonego naukowca. Kanou uważał ghule, a dokładniej jednookie ghule, za sposób ewolucji człowieka, by uciec przed "klatką" otaczającą "świat". Był mizantropem, który postrzegał ludzi jako słabych i wierzył, że nie mają potencjału na przyszłość. Stwierdził, że stracił wszelką nadzieję na życie w świecie z ludźmi. Nie okazał skruchy wobec osobnikom poddanych eksperymentom ghulifikacyji, odrzucając je jako kamienie milowe dla swoich ambicji. Kanou wykorzystał samotność naiwnych ludzi, manipulując nimi w celu postępu swoich badań klinicznych.

Co zaskakujące pomimo niechęci Kanou do rasy ludzkiej, przyznał, że są wśród nich osoby, których szanował za swoje umiejętności. Widać to, gdy komplementuje doktora Kouitsu Chigyou i jego modyfikację i udoskonalenie operacji przeszczepu kakuhou w celu stworzenia Quinx.

Po sukcesie stworzenia Smoka, Kanou oświadczył, że "klatka została złamana", i popełnił samobójstwo przy pomocy broni przy grobie swojej matki wkrótce po spotkaniu z Kuroną Yasuhisa.