Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki

Ben 10? Strasznie trudno cię znaleźć, ale musiałem to zrobić. Jestem Albedo z Galwana

— Albedo przedstawia się Benowi

Albedo to były asystent Azmutha oraz powracający antagonista w serii w Ben 10 .

Głosu użyczył mu Yuri Lowenthal, a jego formie Galwana Eric Bauza. Jego 11-letniej wersji głosu użyczyła Tara Strong.

Charakterystyka

Wygląd

W swoim debiucie, Albedo wyglądał identycznie jak Ben, jednak pod koniec odcinka, kiedy jego oraz Bena Omnitrix zareagowały na siebie, jego wygląd drastycznie się zmienił. Jego włosy stały się białe, skóra była nieco jaśniejsza, oczy czerwone, a brwi czarne. Nosi czerwoną kurtkę z czarnymi paskami, czarną koszulkę (białą w Dobra kopia, zła kopia) oraz szare spodnie.

W odcinku Dwóch albo żaden, Albedo chwilowo odzyskał swoją pierwotną postać. Przypominał innych Galwanów, jednak miał czerwone oczy, beżową skórę i nosił czerwono-czarną tunikę.

W Omniverse, Albedo, w swojej ludzkiej formie, wyglądał prawie tak samo jak w poprzednich seriach, ale teraz ma na kurtce "01", zamiast "10". Jego skóra jest nieco jaśniejsza. Ma także worki pod oczami.

Osobowość

Albedo cechuje się wysokim stopniem ambicji i arogancji, jak również niemiłą wobec innych naturą, nie akceptując decyzji Azmutha o pozwoleniu Benowi używać Omnitriksa, ponieważ ten jest człowiekiem. Jest także bardzo antyspołeczny, mając tendencje do nieufania innym.

Jako skutek dzielenia DNA z Tennysonem, Albedo zyskał habitat Bena, co doprowadza go do szału. Obejmuje on intensywną chęć jedzenia frytek chili oraz drapanie się w niestosownych miejscach. To pierwsze uznaje za ludzką słabość, pomimo rozwinięcia ogromnego zamiłowanie w stosunku do nich, chociaż przeczy temu, twierdząc, że jest to poniżej jego godności.

Kiedy został zamieniony przez Azmutha w 11-letnią wersję Tennysona, Albedo zachował większość swoich cech osobowości. Stał się jednak mniej dojrzały i bardziej naiwny, dwukrotnie sprzymierzając się z Vilgaksem, nawet jeśli ten już dwukrotnie zdradził.

Moce i Umiejętności

Pierwotnie będąc Galwanem, Albedo jest obdarzony niezwykłą inteligencją oraz ogromną wiedzą w kwestii technologii. Był zdolny do zbudowania własnej (aczkolwiek nieznacznie gorszej) wersji Omnitriksa. Dzięki niemu, Albedo mógł przybrać postać prawie każdego z kosmitów Bena, zyskując przy tym ich wygląd, moce i słabości. Obcy X był jedyną niedostępną dla Albedo transformacją Bena, gdyż jego DNA w Omnitriksie było zabezpieczone specjalnymi kluczami.

Z Ultimatriksem, Albedo dodatkowo zdobył zdolność do zmiany swoich kosmitów w ich potężniejsze, wyewoluowane formy. Obecnie, Albedo może zmienić się w dowolnego kosmitę Bena do woli, jak również swoją galwańską postać, chociaż w przypadku Galwana może zrobić to tylko na krótki okres czasu przed powrotem do ludzkiej postaci. Dzięki nowemu urządzeniu służącemu do stabilizowania swoich transformacji, Albedo odzyskał możliwość przemiany w ostateczne formy kosmitów Bena.

Advertisement