FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Albert Wesker - jest wysokiej rangi członkiem Umbrella Corporation i głównym antagonistą serii Resident Evil aż do jego upadku w Resident Evil 5. W szczególności jest głównym antagonistą Resident Evil, jednym z dwóch drugorzędnych antagonistów, drugim jest William Birkin z Resident Evil 0, nadrzędny antagonista Resident Evil 4, główny antagonista Resident Evil: Code Veronica X, główny antagonista Resident Evil 5 i pośmiertny antagonista Resident Evil 6. Jest także głównym bohaterem Resident Evil: The Umbrella Chronicles i niewielkim antagonistą w Resident Evil: The Darkside Chronicles.

Jest arcywrogiem Chrisa Redfielda.

Nawet po jego śmierci Wesker nadal ma pośmiertne wpływy w Resident Evil 6, szczególnie na swojego biologicznego syna, Jake'a Mullera, który nieświadomie nosił ulepszoną fizjologię swojego ojca i jego mroczne dziedzictwo, którego później Carla Radames wykorzysta do produkcji wirusa C. Dlatego Wesker jest prawdopodobnie głównym antagonistą prawie całej serii gier Resident Evil. Ma też siostrę Alex Wesker, która wychowała się obok niego w ramach projektu W. Umbrelli. Miał kiedyś kochanka (matkę Jake'a Mullera), ale z nią zerwał.