FANDOM

Mówiłem ci jakiś czas temu, ty pieprzony małpiszonie, byś ze mną nie zadzierał!

—Sosa wściekły na Tony'ego za niezabicie reportera.

Alejandro Sosa to główny antagonista w filmie Człowiek z blizną.

Rola w filmie

Sosa jest po raz pierwszy widziany w Boliwii dając Tony'emu Montanaowi i Omarowi Suarezowi wycieczkę po fabryce narkotyków. Okazało się, że może rozmawiać z Frankiem Lopezem osobiście, ale ten, wysyła Tony'ego i Omara do Sosy. Podczas obiadu w swojej rezydencji Tony stwarza zagrożenie dla Sosy, czego nie chcą Frank ani Omar. Ten ostatni i Tony twierdzą, że to Sosa dostaje telefon. Później ofiaruje Omarowi lot z powrotem do Miami przez helikopter.Potem Sosa ujawnia Tony'emu, że Omar jest policyjnym informatorem odpowiedzialnym za wysyłanie członków gangu do więzienia. Dlatego przejażdżka helikopterem z Sosy jest pułapką, aby go zabić. Sosa ujawnia swoje pogardę wobec Franka i chce, aby Tony współpracował z nim. Ma jednak jeden warunek: nie zdradzaj go.Później, gdy Tony (który zbudował imperium wiele milionów dolarów) został wysłany do więzienia w celu uchylania się od płacenia podatków, Sosa zaprasza go do Boliwii, aby mu pomóc. Przedstawia go wielu przyjaciołom. Okazuje się, że mają problem, a praca razem będzie rozwiązaniem. Sosa pokazuje Tony wideo z antyboliwistą działaczem, ujawniając jego zacienione stosunki z całym światem. Musiał go zabić, aby zapobiec tej akcji. Tony niechętnie zgodzi się wykonać tę robotę, a jeśli to zrobi, Sosa wykorzysta swoje powiązania z rządem, aby udzielić mu immunitetu od więzienia. Tony, nie chcący zabić żony i dzieci aktywnego żołnierza, odwołuje misję i zdardza Sosę w tym procesie. Jest później nazywany przez Sosę, który jest wściekły na to i przypomina mu ostrzeżenie, które mu dał. Nie widzimy go po wysłaniu armii do zabicia Tony'ego.

Rola w grze

W Scarface:The World is Yours, Sosa zdołał skończyć imperium Tony'ego. Jednak Tony uciekł i przysięgał mu zemstę.

Nie widzimy go przez połowe gry(Chociaż czasami słyszymy jego głos) aż do ostatniej misji, w której spotkał się z Gasparem Gomezem i George Sheffieldem, jak Tony przejął cały Miami i jest za nimi. Tony stoi wtedy z Sosą w swoim salonie po zabiciu Gomeza i Sheffielda. Twierdzą, jak Tony odmówił zabicia dziennikarza, który zamierzał wystawić Sose,ponieważ w tym samochodzie były dzieci. Wyjaśnia Tony'emu, że w ich działalności czasami dzieci musiały umrzeć. Zdumiony, Tony zabija go w walce, wreszcie kończąc zemstę.

Ciekawostki

  • W grze "Payday 2" dowiadujemy się że ma siostrzeńca Ernesta Sose.
  • W grze dubbingował go Robert Davi który dubbingował również innego złoczyńcę Franza Sancheza w filmie Licencja na zabijanie.