Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Uwaga!
Ten złoczyńca jest Prawie Czystym Złem. Oznacza to, że ten złoczyńca jest wyjątkowo nikczemną postacią, aczkolwiek z różnych powodów nie jest wystarczająco nikczemny, aby kwalifikować się jako pełnoprawne Czyste Zło. Może się on nie kwalifikować dlatego, że, pomimo popełnionych okrucieństw i złego charakteru, ma pojedynczą, minimalnie pozytywną cechę lub dokonał co najmniej jednego dobrego czynu, ewentualnie, nie spełnia on wystarczających warunków jako Czyste Zło w porównaniu z innymi całkowicie nikczemnymi złoczyńcami w tym samym dziele. Zawsze się to jednak może zmienić, jeśli np. na skutek nowych wydarzeń lub popełnionych nowych czynów w fabule, złoczyńca może zostać uznany za pełnoprawne Czyste Zło.
Warning18+.png
Uwaga!

Mówiłem ci jakiś czas temu, ty pieprzony małpiszonie, byś ze mną nie zadzierał!

—Sosa wściekły na Tony'ego za niezabicie reportera.

Alejandro Sosa to główny antagonista w filmie Człowiek z blizną z 1983.

Jest potężnym międzynarodowym lordem narkotykowym w Boliwii i byłym przyjacielem Tony'ego Montany, dopóki ten go nie zdradził. Na początku ma dobre relacje biznesowe z Tonym, ale kiedy Tony odmawia wykonania zadania, które Alejandro mu powierza, Sosa zrywa z nim więź.

W filmie w jego rolę wcielił się nieżyjący już Paul Shenar, który zagrał także Jennera.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Niewiele wiadomo o przeszłości Sosy poza tym, że jest Boliwijczykiem, jego ojciec był baronem narkotykowym i że w młodości kształcił się w Anglii i w pewnym momencie swojego życia ożenił się.

Człowiek z blizną[]

Sosa po raz pierwszy pojawia się w Boliwii, kiedy Tony Montana zostaje oprowadzany przez Omara Suareza po jego fabryce narkotyków. Okazuje się, że mógł osobiście porozmawiać z Frankiem Lopezem, ale wysyła Tony'ego i Omara, aby pojechali do Sosy. Podczas lunchu w rezydencji Tony podejmuje niebezpieczne ryzyko dla Sosy, czego ani Frank, ani Omar nie chcieliby. Ten ostatni i Tony kłócą się o to, gdy Sosa odbiera telefon. Następnie proponuje Omarowi powrót helikopterem do Miami. Następnie Sosa wyjawia Tony'emu, że Omar jest policyjnym informatorem odpowiedzialnym za wysyłanie członków gangu do więzienia. Dlatego lot helikopterem jest pułapką doprowadzającą go do śmierć. Gdy Omar zostaje powieszony przez wyrzucenie go z helikoptera, Sosa ujawnia swoją pogardę wobec Franka i chce, aby Tony z nim współpracował. Ma jednak jeden warunek: nie zdradzić go.

Później, kiedy Tony (który teraz zbudował wielomilionowe imperium) trafia do więzienia za uchylanie się od płacenia podatków, Sosa ponownie zaprasza go do Boliwii, aby mu pomógł. Przedstawia go większej liczbie swoich przyjaciół. Okazuje się, że mają problem i współpraca będzie rozwiązaniem. Sosa pokazuje Tony'emu nagranie, na którym dziennikarz ujawnia całemu światu podejrzane interesy Sosy. Potrzebował go zabić, aby zapobiec tej akcji. Tony niechętnie zgadza się wykonać pracę wraz z Alberto, zabójcą Sosy, który ma wysadzić samochód, podczas gdy Tony ma prowadzić pojazd. Jeśli Tony wykona zadanie, Sosa wykorzysta swoje powiązania z rządem, aby uchronić go przed pójściem do więzienia.

Jednak w wybrany dzień, kiedy dziennikarz wyszedł z hotelu, w którym miał konferencję, Tony i jego sojusznicy odkryli, że będzie mu towarzyszyć żona oraz ich dzieci. Mimo to Alberto i tak był zdecydowany zabić dziennikarza. Tony, nie chcąc zabijać żony i dzieci dziennikarza, odwołuje misję i zabija Alberto strzałem w głowę, dwukrotnie wystawiając Sosę. Sosa później zadzwonił do Tony'ego, aby poinformować go, że bomba została znaleziona pod samochodem dziennikarza i teraz jest znacznie bardziej chroniony. Wściekły Sosa postanawia wysłać swoich popleczników po Tony'ego, ale wcześniej przypomina mu o ostrzeżeniu, które wcześniej mu udzielił, aby go nie zdradzić.

Ostatecznie Sosa wysłał swoich ludzi, aby zemścić się za sabotaż. Chociaż udało im się zabić ochronę Montany i jego siostrę, Ginę, Tony był w stanie zabić wielu z nich. Jednak Czaszka - jeden z zabójców Sosy, ostatecznie i śmiertelnie postrzelił Tony'ego w plecy, zabijając go i mszcząc jego zdradę. Nie wiadomo, co stało się potem z Sosą, ale możliwe, że skorumpowani boliwijscy urzędnicy rządowi i oficerowie ostatecznie ujawnili historię, która miała możliwość skazać Sosę na krześle elektrycznym. Gdyby jednak tak się nie stało, Sosa najprawdopodobniej od tego momentu wznowił swoją działalność w Boliwii.

Gra wideo[]

Główny artykuł: Alejandro Sosa (Scarface: The World Is Yours)

PAYDAY 2[]

W PAYDAY 2 gang odwiedza Miami, aby wyeliminować siostrzeńca Sosy, Ernesto Sosę i jego kartel po tym, jak Ernesto nakazał zasadzkę na przemyt broni Rzeźnik w Ameryce Środkowej. Rzeźnik pragnąc zemsty nakazuje Dallasowi i jego gangowi napaść i zamordować Sosę w dawnej rezydencji Tony'ego Montany.

Ciekawostki[]

  • W przeciwieństwie do Tony'ego Montany, Alejandro Sosa nigdy nie zażywa narkotyków ani nie ma żadnych standardów, co czyni go bardziej skutecznym i bezwzględnym baronem narkotykowym.
Advertisement