Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Nie sądzę. Bo ja tu jestem.

—Slogan All For One.

Ta zbliżająca się era pustki da początek doskonalszemu władcy demonów. To będzie opowieść o tym, jak zostałem największym władcą demonów ze wszystkich!

—Pragnienie All For One, by być Symbolem Zła.

All For One (po japońsku: オ ー ル ・ フ ォ ー ・ ワ ン, Ōru Fō Wan), znany również jako Sensei (po japońsku: 先生, Sensei) jest głównym antagonistą w mandze i anime My Hero Academia. Służy jako główny antagonista w arcu Hideout Raid i jest arcywrogiem All Mighta.

To tajemniczy mężczyzna o całkowicie zdeformowanej twarzy, który został pokonany przez bohatera All Mighta i jest założycielem Ligi Złoczyńców ze swoim uczniem Tomurą Shigarakim jako jego następcą. Po swojej porażce, All For One został uwięziony, a Tomura zajął jego miejsce jako lidera Ligi. Jednak po wojnie między Paranormalnym Frontem Wyzwolenia, All For One zdołał uwolnić się z więzienia i ponownie wyrusza na powiększenie swojej armii złoczyńców.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Akio Ōtsuka, a w wersji angielskiej John Swasey.

Charakterystyka

Wygląd

W przeszłości All For One był normalnym młodym człowiekiem w godnym uwagi garniturze i z krótkimi, białymi włosami. Jednak jego twarz nie została pokazana w całości.

Po swojej miażdżącej porażce wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej. Jego twarz jest mocno zdeformowana z blizną biegnącą od górnej wargi do tyłu głowy i szyi, co spowodowało utratę wzroku. Ma również dwie rurki podłączone do gardła, co pozwala mu oddychać.

Walcząc z profesjonalnymi bohaterami i All Mightem, All For One nosi maskę w kształcie czaszki, która działa jak system podtrzymywania życia.

Osobowość

Pokazano, że All For One jest osobą manipulującą, tajemniczą i złowrogą. Potrafi w krótkim czasie tworzyć złożone i dopracowane plany, a następnie zleca Tomurze ich wykonanie. Jest psychopatą o wypaczonych ideałach i robi wszystko, co w jego mocy, aby rozprzestrzenić swój wpływ w całej Japonii, czy to poprzez manipulację i wykorzystywanie innych dla osiągnięcia własnych korzyści. Dzięki swojej mocy i genialnemu intelektowi jest pewny siebie i jest w stanie pomyślnie zrealizować swoje plany. Nie wierzy w sprawiedliwość ani moralność, ponieważ twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Co więcej, usprawiedliwia wszystkie życia, które odebrał za konieczne do przywrócenia zepsutego społeczeństwa, które powstało, gdy pojawiły się Dary. Jego moc i onieśmielanie wystarczają, by wielu ludzi drżało ze strachu, a kiedy uczniowie klasy 1-A go zobaczyli, wszyscy byli przerażeni, niektórzy z nich mieli w oczach łzy strachu i mieli wizje własnej śmierci.

Jest też osobą spokojną i zrównoważoną, nawet w najgorszych sytuacjach. Jest całkowicie w porządku, wydając kilka Nomusów dla Tomury, a kiedy odkrył, że Nomu zaprojektowany do zabicia All Mighta został aresztowany, nie był w ogóle rozgniewany, po prostu mówiąc, że nie można temu zaradzić. Rzadko okazuje wściekłość, chociaż nienawidzi All Mighta za okaleczenie go i odebranie mu mocy. Kiedy został pokonany przez All Mighta, nie tylko nie okazał oznak złości i frustracji, ale był szczęśliwy i zapewniał, że wygrał, niszcząc znaczenie „Symbolu Pokoju”. Nie był też zły ani rozczarowany porażką Tomury, ponieważ zapewnił go, że będzie mógł spróbować ponownie z Przednią Strażą Ligi Złoczyńców u boku.

Pomimo swojej żądnej władzy, bezwzględnej i manipulującej osobowości, All for One wydaje się żywić jakąś formę uczucia dla Tomury. Chociaż zabrał go z ulicy ze względu na jego rodowód do Nany Shimury, nadal wspierał go, gdy nikt inny tego nie robił, prowadząc go i stale pożyczając mu wsparcie i zasoby, niezależnie od poniesionych strat. Nawet gdy Tomura zawiódł, All for One zapewnił go, że spróbuje ponownie i dojrzeje, by odnieść większe sukcesy jako złoczyńca, wyciągając rękę i oferując dalszą pomoc.

Ponadto wydawał się mieć pokręcone poczucie miłości do swojego młodszego brata, który próbował się zbuntować przeciwko niemu i gardził jego tyranią i metodami, których używał, by zdobyć władzę. Zamiast zabić swojego brata, kiedy się zbuntował, uwięził go i próbował przekonać go do zmiany, faktycznie tworząc dar swojemu młodszemu bratu z litości i dobroci, aby uczynić go silniejszym. Sugeruje się, że poza władzą, jego obsesja na punkcie kradzieży One For All jest przedłużeniem pokręconej miłości, którą darzy swojego młodszego brata, pokazaną przez All For One, gdy zabiera ciało Shigarakiego, czule nazywając Deku „młodszym bratem”. Wykazano również, że All For One ma prawdziwą przyjaźń z naukowcem Darumą Ujiko, ponieważ jest jedynym, który szanuje jego badania. Pokazano nawet, że All For One dziękuje doktorowi z głębi serca i nazywa go przyjacielem. Pokazano również, że All For One traktuje swoich wyznawców z szacunkiem. Podczas walki z All Mightem oświadczył, że nienawidzi go za zniszczenie swoich towarzyszy w przeszłości i robił wszystko, co w jego mocy, aby zapewnić Lidze Złoczyńców bezpieczną ucieczkę, gdy bohaterowie zaatakowali.

Najprawdopodobniej jego relacja z Tomurą nie jest naprawdę autentyczna, ponieważ All For One później pojawił się jako iluzoryczny ślad we wspomnieniach Tomury i próbował przejąć kontrolę nad jego ciałem, aby móc odebrać One For All Izuku Midoriyi. Jednak All For One nie wykazał się wymuszoną próbą zrobienia tego, nawet gdy Tomura opierał się jego woli i faktycznie kibicował Tomurze, gdy stawiał opór (ponieważ okazało się, że Tomura był wystarczająco silny, aby być jego następcą), nawet mówiąc Tomurze, aby się wycofał, by jego ciało się zagoiło. Mimo to miał później kolejną szansę i udało mu się przejąć ciało Tomury, zamierzając go wykorzystać do uwolnienia się z więzienia.

Co więcej, All For One wydaje się mieć bardzo silną obsesję na punkcie zdobycia daru swojego brata, One For All, a także wszystkich innych Darów, które może zdobyć. Jest to widoczne, gdy przyznaje się, że ma zły nawyk kradzieży i przechowywania Darów, nawet jeśli naprawdę ich nie potrzebuje. All For One przyznał również, że kiedy zobaczy potężny Dar (taki jak Ragdoll's Search), nie chce niczego innego niż go zdobyć dla siebie.

Pomimo swojej złej natury, All For One wyjaśnił, że poczucie świadomości tych, którym ukradł Dary, powoduje, że czuje się zniechęcony. Oznacza to, że jest on przynajmniej w stanie odczuwać pozory wyrzutów sumienia wobec swoich ofiar. Jednocześnie jednak szydzi z myśli, że jest zdolny do takich uczuć, ponieważ łączy go to ze zwykłymi ludźmi, którzy są zdolni do poczucia winy za swoje złe uczynki, pokazując, jak wysoko postrzega samego siebie.

Ciekawostki

  • Relacja All For One z Tomurą Shigarakim jest identyczna jak relacja All Mighta z Izuku Midoriyą. Podobnie jak All Might, All For One wierzy, że Tomura Shigaraki nie tylko stanie się wielkim następcą Ligi Złoczyńców, ale ogólnie wielkim złoczyńcą. Uznaje również dziecinną naturę Tomury, pozostawiając mu miejsce, aby nauczyć go, jak zostać złoczyńcą. Pokazuje również troskliwą stronę, zapewniając, że Tomura zawsze będzie w stanie uczyć się na swoich niepowodzeniach.
    • Z tego powodu Tomura Shigaraki patrzy na All For One jako swojego idealnego mentora i inspirującą postać, tak jak Izuku Midoriya patrzy na All Mighta.
    • Mimo jego dziecięcego zachowania wydaje się, że All For One w dziwny sposób podziwia osobowość Tomury. Kiedy pokonał Best Jeanist, odmawia odebrania mu swojego Daru, ponieważ wierzy, że „nie pasowałoby to do osobowości Tomury”.
    • W miarę rozwoju serii ich relacje zaczynają wyraźnie kontrastować: All Might wycofał się z heroizmu i poświęcił swoje życie w mentorowaniu Izuku, podczas gdy All For One zmusił swoją ambicję do Tomury i dosłownie przejął nad nim kontrolę, powodując konflikt z powodu ich odmiennych nikczemnych celów.
  • Imię All For One jest wyraźnym przeciwieństwem nazwy Daru All Mighta, „One For All”. Podczas gdy „One For All” jest Darem, który zasadniczo daje innym niesamowite moce i zdolności, „All For One” zabiera wszystkie te moce i umiejętności tylko dla jednej osoby, ukazując samolubną i arogancką stronę samego All For One.
  • All For One jest pierwszym złoczyńcą w serii, któremu nadano imię na podstawie jego własnego Daru, drugim jest Overhaul.
  • Maska All For One, system podtrzymywania życia i ciemne ubranie są podobne do wyglądu Dartha Vadera.
Advertisement