Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Almec – powracający antyzłoczyńca w serialu Gwiezdne wojny: Wojny klonów. Almec był człowiekiem z planety Mandalory i był wierzącym w pacyfistyczne sposoby księżnej Satine Kryze. Podczas Wojen Klonów Almec służył jako premier Mandalory i robił to, co uważał za najlepsze, aby czuwać i reprezentować interesy Mandalory. Jego poświęcenie stało się jednak jego zgubą; kiedy Mandalora ogłosiła neutralność podczas Wojen Klonów i została odcięta od pomocy Republiki Galaktycznej, Almec ustanowił sieć handlu czarnorynkowego, by dostarczać ludowi mandaloriańskiemu bardzo potrzebne towary. Almec został ujawniony jako lider sieci czarnego rynku i tymczasowo uwięziony za swoje zbrodnie.

Kiedy Darth Maul przejął Mandalorę, wypuścił Almeca z więzienia i przywrócił go na stanowisko premiera, a Almec deklarował lojalność wobec Maula i jego sojuszników. Po schwytaniu Maula i uwięzieniu go przez Dartha Sidiousa Almec dopilnował, aby uratowano Maula.

Później, podczas ostatnich dni Wojen Klonów, Almec brał udział w Oblężeniu Mandalory i walczył przeciwko siłom Republiki dowodzonymi przez Ashokę Tano i Mandalorian dowodzonymi przez Bo-Katan Kryze. Po krótkiej walce z Bo-Katan został ponownie uwięziony. Almec został zamordowany przez Gara Saxona na rozkaz Maula, podczas przesłuchania przez Bo-Katan i Ahsokę Tano. W swoich ostatnich chwilach zdradził Tano, że nazwisko „Skywalker” ukazało się Maulowi w wizji Mocy.

Biografia

Wczesne życie

Almec urodził się w Mandalore w pewnym momencie przed wybuchem Wojen Klonów. Dołączył do frakcji Nowych Mandalorian, która rządziła Mandalorą i ostatecznie awansował do rangi premiera oraz szefa rządu Rady Ministrów Mandalore. Podczas wojny Rada Jedi wysłała Obi-Wana Kenobiego na Mandalore w celu zbadania plotek, że Satine potajemnie buduje armię dla Konfederacji Niezależnych Systemów. Almec zaprzeczył, mówiąc, że Mandalora jest neutralna i nigdy się nie odwróci od Republiki.

Kenobi udał się na spotkanie z Satine, swoją starą przyjaciółką, gdzie pokazał im dwójkę hologramu niezidentyfikowanego mandaloriańskiego wojownika, który był odpowiedzialny za przeprowadzenie ataku na krążownik Republiki, po czym ostatecznie popełnił samobójstwo, aby uniknąć pojmania przez Republikę. Almec stwierdził, że Mandalora porzucił swoją wojowniczą przeszłość, a Satine poinformowała Kenobiego, że wszyscy wojownicy Mandalory zostali wygnani na księżyc Concordia, który był wówczas zarządzany przez Pre Vizslę. Po pewnym czasie okazało się, że Vizsla był tym, który przewodził Straży Śmierci, mandaloriańskiej frakcji kontynuującej stare tradycje, która była odpowiedzialna za serię ataków terrorystycznych na Mandalorę i chciała pozbyć się Satine i przywrócić wojowniczą przeszłości Mandalory.

Ostatecznie wyjawienie prawdziwej tożsamości Pre Vizsli zaszokowało Satine i zmusiło ją do podróży na Coruscant, gdzie musiała przedstawić swoją sprawę w Senacie Galaktycznym, argumentując że Straż Śmierci była tylko grupą terrorystów i nie reprezentowała potrzeb ludu ich planety, dzięki czemu wysyłanie wojsk Republiki do okupacji planety nie jest konieczne. Almec pozostał w tym czasie na Mandalorze i został poinformowany przez zwiadowcę, że Straż Śmierci gromadzi armię i planuje wrogie przejęcie Mandalory. Podczas gdy oboje zgodzili się, że Straż Śmierci będzie potrzebować powszechnego wsparcia, aby przejąć kontrolę nad planetą, okupacja wojskowa Republiki uczyniłaby ich wyzwolicielami w oczach ludzi, a jedyne, co mógł zrobić, to ufać, że wysiłki Satine zapobiegną okupacji, co jednak doszło do skutku.

Advertisement