FANDOM

Lew, nie czuje się winny kiedy zabija gazele. A my, gdy zgniatamy muchę. To coś znaczy. Jestem tego pewien.

—Andrew Detmer

Andrew „Andy” Detmer - główny antagonista filmu z 2012 roku Kronika. Jest uczniem szkoły średniej przepełniony telekinetycznymi mocami, jego zejście do nikczemności i zniszczenia jest głównym tematem filmu.

W jego rolę wcielił się Dane DeHaan, który zagrał też Zielonego Goblina.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Andrew Detmer wychował się w małym domu w Seattle, gdzie jego ojciec pracował jako strażak, dopóki kontuzja nie zmusiła go do wcześniejszej emerytury. Z trudem utrzymując rodzinę Richard szybko popadł w alkoholizm - ostatecznie prowadząc do częstego fizycznego i emocjonalnego znęcania się nad Andrewem.

Jako dziecko Andrew był bardzo blisko ze swoim kuzynem Mattem Garetty, ale Matt ostatecznie poddał się presji i zerwał więzi z nim, aby uniknąć społecznych piętnowań, które już zaczęły podążać za jego cichym, wycofanym kuzynem. W szkole średniej Matt nadal był skłonny prowadzić Andrewa do i ze szkoły, ale ich związek był napięty, a Matt nadal publicznie unikał Andrewa.

Na początku filmu Andrew jest samotnikiem i wyrzutkiem, odizolowany społecznie i regularnie zastraszany w szkole, na ulicach i w domu. Jedyną osobą w jego życiu, która wciąż okazuje jakąkolwiek miłość lub akceptację, jest jego matka Karen, która jest obłożnie chora na raka w stadium IV.

Kamerowanie i jaskinia Edytuj

Nowe moce Edytuj

Upadek Edytuj