FANDOM

Anielskie Oczka (Sentenza w oryginalnej wersji), znany również jako „Zły”, jest głównym antagonistą legendarnego filmu Sergio Leone z 1966 r. „Dobry, zły i brzydki”. Jest zdradzieckim i okrutnym zabójcą, który przecina ścieżkę z pozostałymi dwoma tytularnymi postaciami, wszyscy szukają skradzionego konfederackiego złota o wartości 200 000 $. Stał się jednym z najbardziej znanych złoczyńców w historii filmu.

W jego rolę wcielił się zmarły aktor Lee Van Cleef.

Biografia Edytuj

Anielskie Oczka był bezwzględnym i przebiegłym zabójcą, który został zatrudniony, aby uzyskać wskazówki dotyczące miejsca pobytu mężczyzny o imieniu Jackson, dowiedziawszy się, że zmienił nazwisko na Bill Carson i zaginął. Po otrzymaniu informacji, że majątek w gotówce znajduje się w środku, zabija byłego współpracownika Carsona i jego własnego pracodawcę i sam poszukuje. Po tym, jak dowiedział się, że Carson jest z Konfederacją, dostaje pracę jako sierżant w obozie jenieckim Unii na wypadek, gdyby mężczyzna został schwytany. Kiedy Blondas (Dobry) i Tuco (Brzydki) wpadają do tego obozu, wywnioskuje, że Carson nie żyje i że Tuco był jednym z ostatnich ludzi, którzy widzieli go żywego. Nakłania jednego ze swoich popleczników do brutalnego pobicia Tuco, aby dowiedzieć się o pieniądzach, a ten, ujawniaja nazwę cmentarza, na którym został pochowany. Anielskie Oczka następnie rekrutuje Blondasa jako członka swojego gangu, ponieważ zna konkretny grób, w którym znajduje się skarb, i oferuje mu ofertę 50/50. W międzyczasie Tuco został wprowadzony do pociągu, który kieruje się do odległego miasta, gdzie ma zostać powieszony, ale udaje mu się uciec i zabić strażnika (w ten sposób także zemścić się za pobicie). Blondie ostatecznie uwalnia się z aresztu a "Zły" spotyka Tuco, docierając na cmentarz po spędzeniu dnia i nocy w Union Fort. Kiedy szukają pieniędzy, Anielskie Oczka nagle pojawia się na ostatnim pojedynku. W późniejszym pojedynku Blondas zabija go, podczas gdy Tuco nie strzela, ponieważ wyładował broń poprzedniego wieczoru. Jak na ironię, z trzech głównych bohaterów Anielskie Oczka jest tym, który (wyraźnie) zamordował mniej osób w całym filmie jednak jest wyraźnie najbardziej złośliwy, ponieważ bierze pewną radość w zabijaniu i ma zimną krew do żartowania z Tuco podczas tortur i przesłuchań tego ostatniego.