Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Anielskie Oczka (Sentenza w oryginalnej wersji), znany również jako „Zły”, jest głównym antagonistą legendarnego filmu Sergio Leone z 1966 r. „Dobry, zły i brzydki”. Jest zdradzieckim i okrutnym zabójcą, który przecina ścieżkę z pozostałymi dwoma tytularnymi postaciami, wszyscy szukają skradzionego konfederackiego złota o wartości 200 000 $. Stał się jednym z najbardziej znanych złoczyńców w historii filmu.

W jego rolę wcielił się zmarły aktor Lee Van Cleef.

Biografia[]

Anielskie Oczka był bezwzględnym i przebiegłym zabójcą, który został zatrudniony, aby uzyskać wskazówki dotyczące miejsca pobytu mężczyzny o imieniu Jackson, dowiedziawszy się, że zmienił nazwisko na Bill Carson i zaginął. Po otrzymaniu informacji, że majątek w gotówce znajduje się w środku, zabija byłego współpracownika Carsona i jego własnego pracodawcę i sam poszukuje. Po tym, jak dowiedział się, że Carson jest z Konfederacją, dostaje pracę jako sierżant w obozie jenieckim Unii na wypadek, gdyby mężczyzna został schwytany. Kiedy Blondas (Dobry) i Tuco (Brzydki) wpadają do tego obozu, wywnioskuje, że Carson nie żyje i że Tuco był jednym z ostatnich ludzi, którzy widzieli go żywego. Nakłania jednego ze swoich popleczników do brutalnego pobicia Tuco, aby dowiedzieć się o pieniądzach, a ten, ujawniaja nazwę cmentarza, na którym został pochowany. Anielskie Oczka następnie rekrutuje Blondasa jako członka swojego gangu, ponieważ zna konkretny grób, w którym znajduje się skarb, i oferuje mu ofertę 50/50. W międzyczasie Tuco został wprowadzony do pociągu, który kieruje się do odległego miasta, gdzie ma zostać powieszony, ale udaje mu się uciec i zabić strażnika (w ten sposób także zemścić się za pobicie). Blondie ostatecznie uwalnia się z aresztu a "Zły" spotyka Tuco, docierając na cmentarz po spędzeniu dnia i nocy w Union Fort. Kiedy szukają pieniędzy, Anielskie Oczka nagle pojawia się na ostatnim pojedynku. W późniejszym pojedynku Blondas zabija go, podczas gdy Tuco nie strzela, ponieważ wyładował broń poprzedniego wieczoru. Jak na ironię, z trzech głównych bohaterów Anielskie Oczka jest tym, który (wyraźnie) zamordował mniej osób w całym filmie jednak jest wyraźnie najbardziej złośliwy, ponieważ bierze pewną radość w zabijaniu i ma zimną krew do żartowania z Tuco podczas tortur i przesłuchań tego ostatniego.

Advertisement