FANDOM

Antonio Maffei – włoski mnich i mały antagonista w grze Assassin's Creed II.

Pojawia się w Sekwencji 4 - Spisek Pazzich jako poboczny antagonista i jest również jednym z antagonistów w Sekwencji 5 - Niedokończone sprawy.

Biografia

Assassin's Creed II

Spisek Pazzich

Maffei uczestniczył w spisku mającego na celu odsunięcie od władzy Lorenza de' Medici we Florencji, z inicjatywy rodziny Pazzi.

26 kwietnia 1478 spiskowcy zaatakowali Lorenza i jego brata przed Santa Maria del Fiore. Tam Wawrzyniec celebrował nieznaną uroczystość. Podczas, gdy Francesco de' Pazzi ciął brata księcia Florencji, Maffei wraz ze Stefano da Bagnone zaatakowali Lorenza. Chociaż Bagnone zdołał wykonać cięcie na szyi Lorenza, Maffei zawiódł, ponieważ de' Medici powalił na ziemię nieudolnego księdza. Po przybyciu asasyna Ezio Auditore, spiskowcy uciekli.

Niedokończone sprawy

Po jedynie częściowo udanym zamachu, Antonio popadł w paranoję i wszedł na najwyższą wieżę w San Gimignano, rozstawiając naokoło łuczników, aby chronili go przed Ezio. On sam wykrzykiwał fragmenty z Pisma Świętego.

Jednak nie uchroniło go to przed uderzeniem asasyna. Ezio wyeliminował łuczników, po czym wdrapał się na szczyt i niemal natychmiast zamordował Maffei'a. Tuż przed śmiercią nazwał zabójcę demonem. Auditore doradził, aby Maffei miał trochę szacunku do śmierci, na co ten odpowiedział Już ja ci okażę szacunek!, po czym zmarł.