FANDOM

Jestem Anty-Wróżkiem Cosmo. I nie jestem idiotą pod żadnym względem.

—Anty-Cosmo przedstawiający się Timmy'emu.

Anty-Cosmo Anty-Julius Anty-Cosma to Anty-Wróżkowy odpowiednik Cosma. Jest on mężem Anty-Wandy, ojcem Foopa oraz przywódcą wszystkich Anty-Wróżków. Cała trójka pojawia się jako jedni z głównych antagonistów serii i zachowują się jak przeciwieństwa Cosma, Wandy i Poofa. W wersji angielskiej, głosu użyczył mu Daran Noris a w wersji polskiej głosu użyczył mu Tomasz Bednarek.

PostaćEdytuj

Ponieważ wszyscy Anty-Wróżkowie są dokładnymi przeciwieństwami Wróżków, Anty-Cosmo jest dokładną alternatywą wszystkich cech charakteru jakie posiada Cosmo.

Podczas gdy Wróżkowy Cosmo jest niesamowicie głupi, ale miły i pomocny to Anty-Cosmo jest geniuszem zła oraz jest bezwzględny jeśli chodzi o osiąganie tego czego chce, jak na przykład jego ambicja na rządzenie Światem Wróżków oraz ludzi jak i powodowanie jak największej ilości pecha i nieszczęść wśród ludzi. Takie same cele mają też inni Anty-Wróżkowie a sam Anty-Cosmo dyktuje im co mają zrobić gdyż jest ich przywódcą.

Po tym gdy został uwolniony z więzienia chronionego przez samego Jorgena Von Pytona, on jak i cała rasa Anty-Wróżków przeniosła się do Świata Anty-Wróżków, gdzie rządzi swoimi podwładnymi ze swojego zamku. Po dziś dzień, Anty-Wróżkowie stanowią zagrożenia dla Wróżków jak i ludzi.

OpisEdytuj

Tak jak wszyscy Anty-Wróżkowie, Anty-Cosmo jest cały w kolorze niebieskiego i czarnego oraz ma takie same cechy wspólne, czyli kły oraz skrzydła nietoperza. Jego strój składa się z niebieskiego garnituru, niebieskiego melonika zamiast czarnej korony a na prawym oku nosi monokl bez którego kiepsko widzi. W przeciwieństwie do Cosma, Anty-Cosmo mówi z wyrafinowanym brytyjskim akcentem oraz używa różnych skomplikowanych wyrazów i stwierdzeń.

Jego żoną jest Anty-Wanda a jego syn to Foop. Zamek Anty-Cosma najwidoczniej nie jest otwarty dla wszystkich gości a pozwolenie na wejście mają Ci którzy uzyskali jego aprobatę. Ponieważ Cosmo był ostatnim urodzonym Wróżkowym dzieckiem, najprawdopodobniej Anty-Cosmo był ostatnim urodzonym Anty-Wróżkowym dzieckiem dopóki Anty-Wanda urodziła Foopa.

OsobowośćEdytuj

Będąc przeciwieństwem Cosma, Anty-Cosmo jest o wiele bardziej inteligentny, podstępny, złośliwy i diaboliczny.

Jednek większość jego planów zostaje zniszczona albo z powodu Timmy'ego i jego starań lub z powodu Anty-Wandy, która wyjawia jego plany innym. Pomimo niepowodzeń, Anty-Cosmo rzadko się denerwuje a czasem zaczyna rozmyślać nad rzeczami, które nie idą po jego myśli. Anty-Cosmo nie wierzy w zasady fair-play i bardzo często posuwa się do oszustwa byleby wygrać.

HistoriaEdytuj

Widzisz, więziono nas za tą koszmarną szybą od wieków. Ale wiedzieliśmy, że któregoś Piątku 13 jakieś dziecko będzie na tyle głupie by zażyczyć sobie przyjścia tutaj i uwolnienia nas. Jesteś naszym bohaterem! Największym głupim bohaterem!

—Anty-Cosmo drwiący z Timmy'ego.

W odcinku Zabobony i Przesądy Anty Wróżkowie zostają wspomnieni po raz pierwszy. W Piątek 13, niektórzy Anty-Wróżkowie zdołali przeniknąć na ziemię aby móc siać zamęt i zniszczenie za pomocą swojej czarnej magii przywołując pecha a dzięki byciu niewidzialnymi mogli robić co chcą. Timmy Turner widząc co się dzieje, poprosił Cosma i Wandę by Ci zaprowadzili go do Anty-Wróżków. Tam życzył sobie aby wszyscy Anty-Wróżkowie przebywający w Świecie Anty-Wróżków znaleźli się w Świecie Wróżków. Po spełnieniu życzenia, Timmy spotkał Anty-Cosma i jego żonę Anty-Wandę. Będąc przeciwieństwem Cosma, Anty-Cosmo był niesamowicie inteligentnym i szanowanym przywódcą Anty-Wróżków. Po krótkim wyjaśnieniu tego co zrobił Timmy, Anty-Cosmo sarkastycznie pogratulował mu dodając, że stał się niesamowicie głupim bohaterem Anty-Wróżków. Co gorsza udało im się wydostać ze Świata Wróżków na Ziemię jednak sprytny plan Timmy'ego pozwolił uwięzić Anty-Cosma oraz innych Anty-Wróżków z powrotem w więzieniu.

W odcinku Wspaniały Plan, gruczoł jarzmowy Cosma zaczyna szwankować przez co potrzebuje transplantacji a jedyną osobą która może być dawcą jest Anty-Cosmo. Po udanej transplantacji, Anty-Cosmo ucieka z niewoli tuż po transplantacji aby móc obmyślić plan uwolnienia Anty-Wróżków.

Później Anty-Cosmo próbuje uwolnić swoich uwięzionych pobratymców, ale nie udaje mu się z powodu interwencji Jorgena. Później z pomocą doktora Calamitous'a, Anty-Cosmo jest w stanie uwolnić pozostałych Anty-Wróżków. Po tym rozkazuje jednej połowie gromady Anty-Wróżków stworzyć tyle pecha jak to tylko możliwe, a drugą połowę wysyła na orbitę ziemską po to aby powstrzymać Ziemię przed obracaniem się, aby Piątek 13 trwał przez wieczność. Jednak jego plan nie powiódł się po czym on i Anty-Wróżkowie zostali schwytani wprost w pułapkę na motyle wewnątrz hyper kostki.

Po tym, jak on i większość jego rasy uciekła z więzienia w Świecie Wróżków, Anty-Cosmo zamiekszał w Świecie Anty-Wróżków w swoim mrocznym zamku gdzie zaczął planować swoje niecne zamiary wobec Świata Wróżków jaki i Ziemi. W odcinku Wróżkowy Dzidziuś, Anty-Cosmo jak i inni Anty-Wróżkowie spiskowali wraz z Chochlikami nad tym jak porwać nowonarodzonego syna Cosma i Wandy, Poofa aby móc okiełznać jego olbrzymią magię przed Wróżkami i wykorzystać ją do swoich zamiarów.

W odcinku Anty-Poof, Anty-Cosmo jest rozżalony i wściekły faktem, że Wróżkowie są doceniani przez wszystkich za to co robią podczas gdy Anty-Wróżkowie nie są doceniani za to co zrobili. Dodatkowo Anty-Cosmo jest zirytowany faktem, że pośród Wróżków i Anty-Wróżków nie ma równości i wyczarowuje tablicę na której ukazane jest, że Poof nie ma swojego Anty-Wróżkowego odpowiednika. Po dziwnym zachowaniu Anty-Wandy, Anty-Cosmo dochodzi do wniosku, że Anty-Wanda jest w anty-wróżkowej ciąży i spodziewa się ich dziecka. Po tym Anty-Wanda urodziła ich syna i Anty-Wróżkowego odpowiednika Poofa, Foopa. Już od chwili narodzin, Foop jest jeszcze bardziej diaboliczny i zdradziecki niż Anty-Cosmo. Anty-Cosmo próbuje być odpowiedzialnym rodzicem, ale Foop go nie słucha po czym razi go prądem. Foop po wyssaniu całej magi z Wielkiej Anty-Wróżkowej Różdżki, zamienia cały Świat Anty-Wróżków w kolorowe miejsce a jego mieszkańców w troskliwe misie ku wściekłości Anty-Cosma. Po powstrzymaniu Foopa i naprawieniu szkód, Foop został zamknięty w Abracatraz gdzie miał przejść proces resocjalizacji. Anty-Cosmo i Anty-Wanda złożyli mu wizytę przemycając w torcie pilnik do paznokci pozwalając mu na ucieczkę.

W odcinku Balans Mąki, Anty-Cosmo i Anty-Wanda jak co roku wystartowali w konkursie piekarniczym odbywającym się od tysiąca lat mając nadzieję na wygranie go i przejęcie wszystkich chrześniaków. Anty-Cosmo wiedząc, że ciasta Anty-Wandy do niczego się nie nadają, postanawia ukraść przepis z piekarni Babci Bum-Bum i użyć go by wygrać. Po tym gdy Timmy przypadkowo zaaplikował sobie przepis do głowy, Anty-Cosmo porywa go aby wydobyć przepis i wygrać zawody. Jednak zamiast Timmy'ego, Anty-Cosmo i Anty-Wanda porwali Cosma, a Anty-Wanda nie była na tyle rozgarnięta by dostrzec, że przepis, który znalazła nie miał składników co poskutkowało ich przegraną.

ZwiązkiEdytuj

Z Anty-WandąEdytuj

Anty-Cosmo i Anty-Wanda
Oh, Anty-Wando. Tak strasznie Cię kocham, ale okropny z Ciebie głupek.

—Anty-Cosmo do Anty-Wandy w odcinku Wspaniały Plan.

Anti-Cosmo myśli o swojej żonie podobnie jak Wanda myśli o Cosmie, czyli nierozgarnięty ale ukochany małżonek. Anty-Wanda dokładnym jest przeciwieństwem Wandy i jest w większości podobna do Cosma jeśli chodzi o jej osobowość i zachowania. Oboje mają te same problemy, co Cosmo i Wanda, ale mimo to kochają się i troszczą o siebie nawzajem.

Z FoopemEdytuj

Anty-Cosmo i Foop
Z pewnością nie tym razem, młody. Kiedyś Świat Wróżków padnie na kolana i przejmiemy wszechświat, ale zrobimy to razem jako rodzina.

—Anty-Cosmo do Foopa w odcinku Anty-Poof.

Od pierwszego dnia narodzin, związek Anty-Cosma ze swoim synem Foopem był bardzo napięty. Anty-Cosmo próbował zachowywać się jak odpowiedzialny ojciec, ale Foop postanowił dać nogę, przy okazji rażąc go prądem. W głębi duszy Anty-Cosmo kocha swoje dziecko i stara się pomóc Foopowi w ucieczce, wkładając do ciasta pilnik i dając mu jego jego więziennego kojca więzieniu Abracatraz. Foop później ucieka z więzienia i od tego czasu nie był widziany z rodziną.

PrzeciwieństwaEdytuj

CiekawostkiEdytuj