FANDOM

A ja jestem Anty-Wanda. Jestem niesłychanie głupia i jem stopami.

—Anty-Wanda przedstawiająca się Timmy'emu.

Anty-Wanda Anty-Venus Anty-Fairywinkle Anty-Cosma to Anty-Wróżkowa odpowiedniczka Wandy. Jest ona żoną Anty-Cosma oraz matką Foopa. Cała trójka pojawia się jako jedni z głównych antagonistów serii i zachowują się jak przeciwieństwa Cosma, Wandy i Poofa. W wersji angielskiej, głosu użyczyła jej Susan Blakeslee a w wersji polskiej głosu użyczyła jej Anna Apostolakis-Gluzińska.

Postać

Ponieważ wszyscy Anty-Wróżkowie są dokładnymi przeciwieństwami Wróżków, Anty-Wanda jest dokładną alternatywą wszystkich cech charakteru jakie posiada Wanda.

Podczas gdy Wanda jest mądra ale i bardzo porywcza, to Anty-Wanda jest niesłychanie głupia ale i bardzo radosna zupełnie jak Cosmo. Jej IQ jest tak niskie, że nie wie jak właściwie jeść dlatego używa stóp do jedzenia oraz tak jak Cosmo, bardzo często psuje plany Anty-Cosma nie zdając sobie z tego sprawy.

Po tym gdy została uwolniona z więzienia chronionego przez samego Jorgena Von Pytona, ona jak i cała rasa Anty-Wróżków przeniosła się do Świata Anty-Wróżków, gdzie mieszka ze swoim mężem i synem w zamku Anty-Cosma. Po dziś dzień, Anty-Wróżkowie stanowią zagrożenia dla Wróżków jak i ludzi.

Opis

Tak jak wszyscy Anty-Wróżkowie, Anty-Wanda jest cała w kolorze niebieskiego i czarnego oraz ma skrzydła nietoperza jak inni przedstawiciele. Jednak zamiast kłów, ma wystające, "wieśniackie" zęby. Jej strój jest taki sam jak Wandy a różni się kolorystycznie ponieważ nosi granatową koszulkę oraz ma czarną koronę. W przeciwieństwie do Wandy, Anty-Wanda mówi z wieśniackim akcentem i często używa prostych sformułowań. Jej mężem jest Anty-Cosmo a jej syn to Foop. Mieszka wraz z mężem i synem w Zamku Anty-Cosma.

Osobowość

Będąc przeciwieństwem Wandy, Anty-Wanda jest o wiele głupsza, radośniejsza i lekkomyślna.

Z powodu swojej niskiej inteligencji, Anty-Wanda bardzo często psuje plany Anty-Cosma, która często mówi innym o jego planach. Nie jest wiadome czy Anty-Wanda jest prawdziwym zagrożeniem dla innych ponieważ zazwyczaj robi to co jej mąż. Nie jest też zupełnym przeciwieństwem Wandy, ponieważ obydwie kochają swoje dzieci.

Historia

W odcinku Zabobony i Przesądy Anty Wróżkowie zostają wspomnieni po raz pierwszy. W Piątek 13, niektórzy Anty-Wróżkowie zdołali przeniknąć na ziemię aby móc siać zamęt i zniszczenie za pomocą swojej czarnej magii przywołując pecha a dzięki byciu niewidzialnymi mogli robić co chcą. Timmy Turner widząc co się dzieje, poprosił Cosma i Wandę by Ci zaprowadzili go do Anty-Wróżków. Tam życzył sobie aby wszyscy Anty-Wróżkowie przebywający w Świecie Anty-Wróżków znaleźli się w Świecie Wróżków. Po spełnieniu życzenia, Timmy spotkał Anty-Wandę i jej męża Anty-Cosma. Będąc przeciwieństwem Wandy, Anty-Wanda była niesamowicie głupią ale i radosną Anty-Wróżką. Po krótkim wyjaśnieniu tego co zrobił Timmy, Anty-Cosmo sarkastycznie pogratulował mu dodając, że stał się niesamowicie głupim bohaterem Anty-Wróżków. Co gorsza udało im się wydostać ze Świata Wróżków na Ziemię jednak sprytny plan Timmy'ego pozwolił uwięzić Anty-Cosma oraz innych Anty-Wróżków z powrotem w więzieniu.

W odcinku Wspaniały Plan, gruczoł jarzmowy Cosma zaczyna szwankować przez co potrzebuje transplantacji a jedyną osobą która może być dawcą jest Anty-Cosmo. Okazuje się, że Anty-Wanda znajduje się w tym samym więzieniu co Anty-Cosmo oraz z powodu swojej własnej głupoty niweczy plan ucieczki Anty-Cosma z więzienia.

Później Anty-Wanda zostaje uwolniona z więzienia wraz z innymi Anty-Wróżkami dzięki staraniom Anty-Cosma oraz doktora Calamitous'a. Jednak Anty-Wanda zostaje schwytana wprost w pułapkę na motyle wewnątrz hiper-kostki wraz ze swoim mężem i pobratymcami po tym jak plan Anty-Cosma został zniweczony.

Po tym, jak ona i większość jej rasy uciekła z więzienia w Świecie Wróżków, Anty-Wanda zamiekszała w Świecie Anty-Wróżków w mrocznym zamku Anty-Cosma. W odcinku Wróżkowy Dzidziuś, Anty-Wanda jak i inni Anty-Wróżkowie spiskowali wraz z Chochlikami nad tym jak porwać nowonarodzonego syna Cosma i Wandy, Poofa aby móc okiełznać jego olbrzymią magię przed Wróżkami i wykorzystać ją do swoich zamiarów.

W odcinku Anty-Poof, Anty-Wanda zaczyna miewać bardzo dziwne zachcianki oraz dodatkowo mocno przytyła. Anty-Cosmo ingnoruje dziwne zachowanie żony ponieważ jest rozżalony i wściekły faktem, że Wróżkowie są doceniani przez wszystkich za to co robią podczas gdy Anty-Wróżkowie nie są doceniani za to co zrobili. Dodatkowo Anty-Cosmo jest zirytowany faktem, że pośród Wróżków i Anty-Wróżków nie ma równości i wyczarowuje tablicę na której ukazane jest, że Poof nie ma swojego Anty-Wróżkowego odpowiednika. Jednak kiedy Anty-Wanda wymiotuje na niego tak zwanym "Anty-Pawiem" Anty-Cosmo dochodzi do wniosku, że Anty-Wanda jest w anty-wróżkowej ciąży i spodziewa się ich dziecka. Po tym Anty-Wanda urodziła ich syna i Anty-Wróżkowego odpowiednika Poofa, Foopa. Już od chwili narodzin, Foop jest jeszcze bardziej diaboliczny i zdradziecki niż Anty-Cosmo jednak to nie przeszkadza Anty-Wandzie. Foop pyta się Anty-Wandy gdzie może znaleźć najbliższe źródło magii a ona pokazuje mu Wielką Anty-Wróżkową Różdżkę i mówi, że może wykorzystać jej całą moc. Foop dziękuje matce i udaje się wyssać całą magię ze źródła mocy wszystkich Anty-Wróżków. Foop po wyssaniu całej magi z Wielkiej Anty-Wróżkowej Różdżki, zamienia cały Świat Anty-Wróżków w kolorowe miejsce a jego mieszkańców w troskliwe na co Anty-Wanda reaguje płaczem, że jej synek jest taki młody a jednocześnie już taki zaradny. Kiedy Foop zostaje powstrzymany, Anty-Wanda łapie go w ręce i przeprasza za jego zachowanie, mówiąc, że mimo iż próbował wszystkich zniszczyć to jest niesamowicie słodziutki. Po wszystkim Foop został zamknięty w Abracatraz gdzie miał przejść proces resocjalizacji. Anty-Wanda i Anty-Cosmo złożyli mu wizytę przemycając w torcie pilnik do paznokci pozwalając mu na ucieczkę.

W odcinku Balans Mąki, Anty-Wanda i Anty-Cosmo jak co roku wystartowali w konkursie piekarniczym odbywającym się od tysiąca lat mając nadzieję na wygranie go i przejęcie wszystkich chrześniaków. Anty-Cosmo knuje aby ukraść przepis z piekarni Babci Bum-Bum i użyć go by wygrać jednak Anty-Wanda mówi mu, że nie potrzebują tego przepisu gdyż jej Tort z Wyrprutego Szczura na pewno wygra na co Anty-Cosmo mówi, że nikt nie chce deseru z drapieżnika, który poluje na myszy w ściekach. Po tym gdy Timmy przypadkowo zaaplikował sobie przepis do głowy, Anty-Cosmo porywa go aby wydobyć przepis i wygrać zawody. Jednak zamiast Timmy'ego, Anty-Cosmo i Anty-Wanda porwali Cosma, a Anty-Wanda nie była na tyle rozgarnięta by dostrzec, że przepis, który znalazła nie miał składników co poskutkowało ich przegraną.

Związki

Z Anty-Cosmem

Anty-Cosmo i Anty-Wanda
Mój Anty-Cosmo miał jednak rację, że będziesz tak zajęty maltretowaniem worków z praniem, że nie przyjdzie ci do głowy zajrzeć tutaj!

—Anty-Wanda w stosunku do inteligencji Anty-Cosma w odcinku Wspaniały Plan.

Anti-Wanda myśli o swoim mężu podobnie jak Cosmo myśli o Wandzie, czyli inteligentny i niezawodny małżonek. Anty-Cosmo dokładnym jest przeciwieństwem Cosma i jest w większości podobny do Wandy jeśli chodzi o jej osobowość i zachowania. Oboje mają te same problemy, co Cosmo i Wanda, ale mimo to kochają się i troszczą o siebie nawzajem.

Z Foopem

Anty-Wanda i Foop
Oh! Wypowiedział swoje pierwsze słówka! Nasz maluszek!

—Anty-Wanda o Foopie w odcinku Anty-Poof.

Od pierwszego dnia narodzin Foopa, związek Anty-Wandy ze swoim synem był raczej neutralny. Po tym, jak go przytuliła, od razu odpyskował jej, że od razu przynudza na co Anti-Wanda zwróciła uwagę, że jest uszczypliwy. Jednak koniec końców Foop był jej wdzięczny za to, że Anty-Wanda pomogła mu znaleźć najbliższe magiczne źródło mocy czyli Wielką Anty-Wróżkową Różdżkę. Nie była na niego zła, kiedy zmienił ją w Troskliwego Misia a wręcz była z niego dumna. Pod koniec odcinka złapała go, gdy zasnął po walce z Poofem i dała mu butelkę mleka, kiedy płakał. Ona i Anti-Cosmo próbowali pomóc Foopowi w ucieczce z Więzienia Abracatraz, wkładając do ciasta w pilnik do jego więziennego kojca. Później Foop uciekł z więzienia bez żadnej pomocy i był już widywany z rodzicami. Jednak w odcinku Miłosny Trójkąt, Foop docenił fakt, że jego mama zapakowała mu na drugie śniadanie antidotum na jad węża wraz jego ulubionymi nuggetsami z kurczaka co oznacza, że nadal może mieszkać z rodzicami. Zakłada się, że jej związek z Foopem jest taki sam, jak każdej innej matki i dziecka.

Przeciwieństwa

Ciekawostki