FANDOM

Był kiedyś taki Hiszpan, co miał hiszpańskie nazwisko.

—Jack Sparrow przypominający sobie Salazara

Kapitan Armando Salazar jest głównym antagonistą w filmie Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara.

Jest to hiszpański łowca piratów chcący zemścić się na Jacku oraz zdobyć Trójząb Posejdona, aby zniszczyć piratów.

Grał go Javier Bardem, odtwórca roli Antona Chigurh oraz Raoula Silvy.

Biografia

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Salazara poza tym, że urodził się w Hiszpanii i wstąpił do tamtejszej marynarki. Salazar szybko piął się po szczeblach oficerskich, aż w końcu stał się kapitanem statku o nazwie "Cicha Maria". W pewnym momencie swej kariery Salazar przysiągł, że zniszczy wszystkich piratów, ponieważ jego ojciec i dziadek zginęli z ich rąk. Dzięki swoim polowaniom stał się sławny, mówiono, że zabijał tysiące piratów podczas jednego rejsu.

Pewnego dnia napotkał flotę piracką liczącą dziesięć statków. Byli to ostatni piraci na Karaibach, którzy połączyli swoje siły by go pokonać i zabić. Szybko stało się jasne, że piraci nie mają szans w starciu z "Cichą Marią". Statki piratów zostały zniszczone, a ci co ocaleli, zostali bezlitośnie zabici na polecenie Salazara. Kapitan myślał, że jego misja zniszczenia piratów została zniszczona. Lecz w tym czasie pojawił się jeszcze jeden statek, który był dowodzony przez Jacka Sparrowa. Salazar nakazał szybko ruszyć za uciekającym statkiem w pościg. Jednak dzięki podstępowi Sparrowa, Salazar i jego załoga zostali uwięzieni w Diabelskim Trójkącie, gdzie zginęli. Gdy ciało Salazara zaczęło opadać na dno, nagle błysnął czerwony strumień światła i Salazar wraz ze swoją załogą zmartwychwstali.

Zemsta Salazara (2017)

Dwadzieścia pięć lat później do Diabelskiego Trójkąta wpłynął brytyjski statek "Monarcha". Salazar wraz z załogą dostrzegł statek i natychmiast się na niego udali. Zaatakowali załogę statku i wszystkich bezlitośnie zabili. Gdy bitwa się zakończyła, Salazar wszedł pod pokład. Natrafił tam na młodego marynarza w celi o imieniu Henry Turner. Widząc kilka listów gończych z wizerunkiem Sparrowa, Salazar podniósł jeden i spytał się Turnera, czy zna pirata. Ten odpowiedział mu, że tylko z imienia. Salazar kazał mu przekazać Jackowi, że śmierć idzie po niego.

Jakiś czas później udało mu się uciec wraz z załogą z Diabelskiego Trójkąta. Mimo, że jego statek był już wrakiem, ten postanowił odnaleźć Trójkąt Posejdona. Salazar kontynuował antypiracką kampanię, napadając na statki Hektora Barbossy. Po jakimś czasie spotkał się z Barbossą, któremu nakazał odnaleźć Jacka Sparrowa.

Jakiś czas później Salazar spotkał Jacka na innym statku. Wraz ze swoją załogą ruszył w pościg za Jackiem, Henrym i Cariną Smyth. Cała trójka uciekła na małą wyspę. Salazar chciał iść za nimi, ale się okazało, że nie może zejść na suchy ląd.

Salazar odnaleźli Jacka i innych jakich czas później podczas poszukiwań Trójkąta Posejdona. Doszło do walki między obiema stronami. Salazar zdobywa jednak przewagę nad Jackiem i próbuje go zabić. Jednak w tym czasie Turner niszczy Trójkąt Posejdona, a klątwa z Salazara i jego ludzi zostaje zdjęta. To również powoduje, że szczelina w oceanie się zamyka, a załoganci Salazara giną topiąc się. Zauważywszy, że Jack i reszta wspina się po kotwicy "Czarnej Perły", Salazar rusza za nimi chcąc zabić Jacka. Jednak Barbossa poświęca się i zabija Salazara, samemu przy tym ginąc.

Ciekawostki

  • Jest to trzeci hiszpański antagonista w serii.