Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

HYDRA stworzyła świat tak chaotyczny, że ludzkość jest w końcu gotowa poświęcić swoją wolność, by zyskać bezpieczeństwo. Gdy proces oczyszczenia zostanie zakończony, powstanie nowy świadomy porządek HYDRY. Wygraliśmy, kapitanie. Twoja śmierć równa się twojemu życiu. Suma zerowa.

—Zola wyjaśnia plan HYDRY.

Obawiam się, że zwlekałem, kapitanie. Przyznaj. Tak jest lepiej. Obojgu nam skończył się czas.

—Ostatnie słowa Zoli do Kapitana Ameryki.

Arnim Zola jest powracającym antagonistą w Marvel Cinematic Universe, występującym jako drugorzędny antagonista w filmie z 2011 roku Kapitan Ameryka: Pierwsze Starcie, nadrzędny antagonista jego kontynuacji z 2014 roku Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz, pośmiertny antagonista w filmie z 2016 roku Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów i wspomniana postać w filmie Avengers: Koniec Gry z 2019 roku. Jeden z jego wariantów służy również jako pomniejszy antagonista w Co, jeśli... Kapitan Carter była pierwszym Avengerem.

Jest szwajcarskim nazistowskim naukowcem, który pomagał Red Skullowi zorganizować HYDRĘ w jego dążeniu do podboju świata za pomocą Tesseraktu. Po klęsce Red Skulla, Zola został ułaskawiony i zwerbowany przez S.H.I.E.L.D., ale zamiast tego połączył siły z Alexandrem Pierce'em i odbudował HYDRĘ po jej rozwiązaniu, pozwalając organizacji przetrwać do XXI wieku i stanowić zagrożenie dla Avengers poprzez wielu tajnych agentów.

W jego rolę wcielił się Toby Jones.

Biografia[]

Kapitan Ameryka:Pierwsze Starcie (2011)[]

Arnim Zola w trakcie II Wojny Światowej był jednym z dowódców naukowej organizacji Nazistów – Hydry. Został również prawą ręką Red Skulla.

Zola miał bazę w Alpach gdzie prowadził badania między innymi nad Tesseractem. Pewnego razu jeden z oficerów wszedł do bazy widząc jak Arnim maluje obraz ludzką krwią.

Jakiś czas później został porwany przez drużynę Howling Comados, dowodzoną przez Kapitana Amerykę, z pędzącego pociągu. Mimo licznych przesłuchań nie wyjawił nic rządowi USA.

Kapitan Ameryka:Zimowy żołnierz (2014)[]

Arnim Zola podczas II Wojny Światowej

W 2014 Kapitan Ameryka wraz z Czarną Wdową, wrobiony w zamach stanu poprzez Alexandra Pierce, odkryli bunkier w pobliżu Waszyntonu. W środku znajdywał się ogromny komputer z umysłem Arnima Zoli, który mimo iż zmarł ze starości po Wojnie, dalej mógł dowodzić Hydrą. Pierce wystrzeli jednak rakiety w miejsce pobytu Kapitana wysadzając bunkier wraz z umysłem Zoli.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement