FANDOM

Asajj Ventress – antagonista pojawiająca się w serii Gwiezdne wojny. Była Mroczną Jedi pochodzącą z planety Dathomira, która w różnych momentach swego życia była niewolnicą, Padawanem Jedi, zabójcą Sithów, Siostrą Nocy i łowcą nagród.

Biografia

Wczesne życie

W ostatnich dekadach panowania Republiki Galaktycznej, Ventress urodziła się w klanie wrażliwych na Moc Sióstr Nocy, prowadzonych przez Matkę Talzin na planecie Dathomira. Na początku swojego życia, jej klan był zmuszony oddać Ventress przestępcy Hal'Stedowi, który odwiódł Ventress od jej sióstr do rozdartego wojną świata Rattataka, gdzie została wychowana jako niewolnica w jego służbie. Została osierocona, gdy jej pan został zabity przez weequayńskich piratów, ale później została odkryta przez rycerza Jedi Ky Nareca, który został osamotniony na Rattataku i prowadził bitwę z pirackimi maruderami.

Narec podniósł Ventress i nauczył ją używać Mocy w służbie Zakonu Jedi, i razem chronili mieszkańców Rattataka i walczyli przeciwko drapieżnym atakom piratów i watażków. Po dziesięciu latach pomagania miejscowej ludności, Ventress został osierocony raz jeszcze, gdy Narec został zabity przez piratów, którzy chcieli zakończyć krucjatę Jedi na ich świecie.

Rozwścieczona utratą i pozbawioną przewodnictwa Ventress przeszła na Ciemną Stronę Mocy, zabijając miejscowych watażków i przejmując kontrolę nad planetą. W końcu została odkryta przez Lorda Sithów, hrabiego Dooku, została objęta jego opieką, opieką jako zabójca i początkujący uczeń.

Star Wars: The Clone Wars

Kiedy między Republiką Galaktyczną a Konfederacją Niezależnych Systemów wybuchły obejmujące całą galaktykę Wojny klonów, Ventress została dowódcą w wojsku Separatystów i zabójcą w służbie Sithów. Jej wyczyny doprowadziły ją do konfliktu z Zakonem Jedi i stała się znana ze swoich umiejętności i okrucieństwa, gdy prowadziła wojnę przeciwko Republice. Często krzyżowała miecze świetlne z Mistrzem Jedi, Obi-Wanem Kenobi i Rycerzem Jedi, Anakinem Skywalkerem, bohaterami Republiki, którzy często byli przydzielani do walki z oddziałami Ventress. Chociaż była bardzo utalentowana i dostrzegła sukces w porwaniu Rotty the Hutta, uratowaniu Nute'a Gunray'a i infiltracji republikańskiego fortecy na Kamino, Ventress była wielokrotnie zmuszona do rywalizacji o łaskę swojego Mistrza przeciwko konfederacyjnemu przywódcy wojskowemu Generałowi Grievousowi.

W miarę postępów wojny, mistrz Dooku, Darth Sidious, coraz bardziej nieufnie podchodził do rosnącej siły Ventress w Mocy i ostatecznie nakazał przywódcy Konfederacji wyeliminować swojego ucznia w pokazie lojalności. Dooku wykonał rozkaz swojego mistrza, podczas bitwy o Sullust zdradził Ventress i nakazał jej własnym siłom, ją zabić. Pozostawiona na śmierć, Ventress przeżyła i wróciła do swojego ojczystego świata Dathomir, by szukać schronienia i zemsty. Matka Talzin i jej klan powitali Ventress wracającą do swoich Sióstr Nocy i razem spiskowali, by zabić Dooku. Po nieudanej próbie zamordowania hrabiego, Ventress i Talzin przenieśli się, aby zainstalować własnego pionka blisko Dooku jako swojego nowego zabójcę i ucznia. W tym celu Ventress wybrała Zabójcę Nocnych Braci Zabraka, który miał zostać obdarowany Dooku i ostatecznie pomóc jej w jego morderstwie. Ten plan również się popsuł, gdy Opress odrzucił zarówno Ventress, jak i Dooku, i prawie zabił ich obu. Rozpoczynając nowe życie dla siebie, Ventress wróciła na Dathomirę, by formalnie dołączyć do jej klanu i zrezygnować z dalszych planów zemsty, ale Dooku nie zapomniał o próbie zabica go. Hrabia chciał zemścić się zarówno na swojej byłej uczennicy, jak i klanie Sióstr Nocy. W tym celu wysłał Grievousa i jego armię droidów, aby zabił każdą Siostrę Nocu Dathomiry. Matka Talzin i Ventress były jedynymi, które przeżyły rzeź i zostali zmuszeni do oddzielnej ucieczki z Dathomiry, aby uciec przed gniewem Dooku.

Ventress głęboko ucierpiała z powodu utraty nowej rodziny i dlatego zaczęła wędrować po galaktyce, szukając jakiegoś celu, w ostateczności stając się łowcą nagród i znajdując dobrą miarę sukcesu w biznesie. Ta praca zmusiła ją do przyjęcia serii nieoczekiwanych sojuszów - uratowała Obi-Wana Kenobiego ze szponów Darth Maula i Savage Opressa, który ostatnio uczył się pod okiem Dartha Maula - i pracowała u boku uczennicy Skywalkera, Ahsoki Tano, kiedy Tano fałszywie oskarżona została o zbombardowanie Świątyni Jedi. Pod koniec Wojen klonów spotkała Quinlana Vosa, mistrza Jedi, którego zadaniem było zamordowanie hrabiego Dooku, aby zakończyć wojnę. Vos współpracował z Ventress pod przykrywką łowczyni nagród, ale ostatecznie ujawnił swoją tożsamość i cel, po tym jak się zakochali. Ventress trenowała Vos w kulturze Sióstr Nocy i umiejętności Ciemnej Strony Mocy, aby przygotować się do walki przeciwko Dooku, ale ich próba zabicia hrabiego nie powiodła się i została zmuszona do ucieczki, gdy został zabrany do aresztu konfederackiego. W końcu współpracowała z Kenobi i Skywalkerem, by uratować Vosa, ale miesiące tortur u Dooku sprawiły, że przeszedł na Ciemną Stronę. Chociaż Ventress wyczuła jego upadek, Vos nie chciał uwierzyć w swoją własną zdradę Jasnej Strony Mocy i został ponownie wysłany, by zabić Dooku przez Radę Jedi. Dołączyła do niego podczas ostatniej misji, ale spotkało ją niepowodzenie, gdy Vos oddał się całkowicie ciemnej stronie. Ventress niechętnie pomogła uciec Vosowi i Dooku uciekać przed pościgiem Jedi, ale odmówił jeszcze raz przyjęcia ciemnej strony. Zamiast tego poświęciła się, kiedy Dooku próbował zabić Vosa przy pomocy Mocy, pochłaniając wybuch, by chronić swojego kochanka. Jej śmierć w końcu zmotywowała Vosa do wyrzeczenia się Ciemnej Strony i została uhonorowana za jej poświęcenie przez Radę Jedi. Ciało Ventress spoczęło później na jej ojczystej planecie u boku jej sióstr.