FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Sprawiedliwość? Nie ma drugiego takiego słowa, równie uwielbianego przez ludzi. To wspaniałe słowo. Ale... nie ćwicząc własnej siły, pragniesz śmierci innych z cudzej ręki. Ta sprawiedliwość, o której mówisz, pachnie paskudnie. Ja czuję jedynie zapach krwi. Nie sądzisz?

—Balalaika do Rocka

Sofiya Pavlovena znana też jako Balalaika jest szefową Hotelu Moskwa oraz postacią z mangi i anime Black Lagoon.

Przeszłość

Przed dołączeniem do mafii, Balalika była kapitanem armii radzieckiej, spadochroniarzem Vozdushno-Desantnye Vojska i weteranką wojny w Afganistanie. Będąc znakomitym strzelcem i snajperem, otrzymała swój znany przydomek.

Balalaikę można łatwo rozpoznać po śladach oparzeń i bliznach, które ma na prawej części twarzy, szyi, piersiach i nogach, które otrzymała w Afganistanie, dzięki czemu zyskała przydomek „Fry-Face”.

Zwykle pokazuje się ją, jak pali cygaro, w przeciwieństwie do innych postaci, które palą papierosy. Biorąc pod uwagę jej udział w wojnie radzieckiej w Afganistanie oraz brak możliwości wzięcia udziału w letnich igrzyskach olimpijskich w Los Angeles w 1984 r., można powiedzieć, że obecnie jest ona pomiędzy 31 a 35 rokiem życia.

Balalaika przybyła do Roanupuru w 1993 r., co doprowadziło do konfliktu na dużą skalę z już ustanowionymi triadami pod przewodnictwem Changa. Żeby nie doprowadzić do zniszczenia mista, pośrednik o imieniu Dutch zawarł pokój między rywalizującymi organizacjami przestępczymi.

Podczas operacji zagranicznych z Tajlandii wykorzystuje rosyjski statek towarowy Maria Zeleska jako ochronę prawną od policji i różnych organów ścigania.

W Japonii używa pseudonimu Vladilena N. Vasilinov, aby walcować głośno przez barykadę organów ścigania, twierdząc, że jest objęta immunitetem dyplomatycznym w historii Fugiyama Gangsta Paradise. Używa także swojego imienia Jane Doe Caxton w El Baile de la Muerte.

Charakterystyka

Wygląd

Balalaika jest wysoką blondynką o niebieskich oczach z bliznami na twarzy, szyi, piersiach i nodze. Jej włosy są bardzo długie, schodzące do podstawy kręgosłupa i są spięte ogromnym kucykiem. Zwykle ma na sobie czerwoną spódniczkę z czarnymi pończochami i czarne szpilki. Jej paznokcie są długie i pomalowane na różowo. Ma również różową szminkę. Zawsze, gdy podróżuje, nosi rosyjski, wojskowy płaszcz z insygniami sowieckiego/rosyjskiego kapitana.

Osobowość

Ze względu na przywództwo Balalaiki podczas walk w Afganistanie, jej ludzie patrzą na nią jak na swojego zwierzchnika i zrobią dla niej prawie wszystko. Jako oficer wojskowy jest wykwalifikowanym strategiem i dobrze zorganizowaną wojowniczką, zdolną do dbania o siebie, mimo że wszyscy jej żołnierze, w tym Borys, często się o nią martwią. Chociaż okazuje się być czasami cyniczna, jest również pragmatyczną, oportunistyczną i profesjonalną bizneswoman. Jest także bezwzględna i chętna do podjęcia wszelkich środków, aby uzyskać to, czego chce. Często zatrudnia Dutcha i Lagoon Company, najprawdopodobniej dlatego, że podzielają między sobą wzajemny szacunek.

Balalaika uważa siebie i swoich ludzi za żołnierzy, którzy stracili szansę na śmierć w Afganistanie. O ile niektóre z jej działań można interpretować jako próby osiągnięcia honorowej śmierci w walce dla swoich ludzi, to status Balalaiki jako postaci wojskowej jest hamowany przez jej rolę w zbrodniczych przedsięwzięciach. Zgodziła się na pakt z Triadą Hong Kongu należącą do Changa w 1993 roku i wycofała się z angażowania amerykańskich żołnierzy Caxtona do bitwy po tym, jak Chang przypomniał jej o nie zakończonej walce. Przypuszczalnie Balalaika zdecydowała się na przyszłą bitwę z Changiem nad obecną okazją do zaangażowania jednostki amerykańskiej, bo uważa ją za "folię" dla swojej zhańbionej jednostki radzieckiej. Możliwe jest również, że Balalaika po prostu postanowiła współpracować z Changiem, aby zachować ich wspólne zainteresowanie, utrzymując miasto Roanapur w stabilnej pozycji.

Ze względu na to, że jej siły składają się w całości z byłych członków VDV, Spetnaz i Red Army Forces, stanowią one znaczną przewagę nad innymi organizacjami przestępczymi, ponieważ mają szkolenie wojskowe, doświadczenie bojowe i dyscyplinę, która jest niespotykana wśród reszty kryminalnego świata Roanapuru. Widać to wyraźnie, gdy wykonują serię złożonych nalotów, aby osłabić możliwości i koordynację Yakuzy.

Balalaika jest również jedną z niewielu osób, które zdobyły szacunek Revy, która nazywa ją „Siostrą”. Z drugiej strony Balalaika wydaje się również cenić Rocka, czasami opierając się na jego wiedzy i umiejętnościach biznesowych, a także zatrudniając go jako tłumacza, a nawet flirtując z nim. Jest bardzo niejasne, jaki jest jej związek z Rockiem.

Ciekawostki

  • W anime stwierdziła, że nie lubi zimnych blintzesów (rodzaj naleśników).
  • W pierwszej ankiecie popularności Balalaika zajęła 2 miejsce z 677 głosami.
  • Pomimo tego, że jest bardzo potężną osobą i przywódczynią jednego z głównych syndykatów przestępczych w Roanapurze, nikt oprócz Triady Changa i Lagoon Company nie darzy jej szacunkiem. Wydaje się, że jest przyzwyczajona do tego rodzaju zachowań wobec niej, prawdopodobnie dlatego, że ona i Hotel Moskwa są uważani w mieście za osoby z zewnątrz.
  • Uważa siebie i swoją jednostkę za żołnierzy, którzy stracili szansę na śmierć podczas wojny. To samo zachowanie można zaobserwować u japońskich samurajów, którzy wierzyli, że nie ma większego honoru niż śmierć w bitwie twarzą w twarz z wrogiem. Ale ponieważ opuścili armię sowiecką, Balalaikę i Hotel Moskwa można opisać jako Ronin - wyrzutki japońskich żołnierzy samurajów, którzy albo zostali zmuszeni, albo sami postanowili służyć sobie, zamiast mistrzowi (w przypadku Balalaiki i Hotelu Moskwa, ich „panem” może być ZSRR, Armia Czerwona, a nawet konkretny generał lub major).
  • Chociaż jej nienawiść do amerykańskich żołnierzy została pokazana w jej rozmowie z Caxtonem, nigdy nie widziano, by wspominała tę samą nienawiść do Dutcha, który jest rzekomo weteranem amerykańskiej wojny w Wietnamie. Chociaż w OVA Roberta's Blood Trail ujawniono, że Dutch uratował życie Balalaice po strzelaninie z Changiem w dokach.
  • W anime stwierdziła, że słucha, a przynajmniej jest świadoma amerykańskiego zespołu nowej fali „Oingo Boingo”, wspominając piosenkę „No One Lives Forever”.
  • Balalaika to tradycyjny rosyjski instrument z drewnianym korpusem w kształcie trójkąta i trzema lub rzadko czterema, a nawet sześcioma strunami. „Balalaika” jest też podobno slangowym określeniem karabinu snajperskiego Dragunowa.
  • Balalaika i Integra Hellsing z mangi i anime o tym samym tytule, są bardzo podobnymi postaciami, nie tylko pod względem wyglądu, ale także osobowości oraz tym, że obie stoją na czele ważnych organizacji.

Linki zewnętrzne