Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

W końcu... wszystkie drogi prowadzą z powrotem... do mroku.

—Barbatos.

Tak. Prawda jest taka, że beze mnie jesteś NICZYM. Jesteś prosty, mniej niż zwykły. To miejsce, moje królestwo, jest pełne światów stworzonych z lęków i upadków. A ty... masz WIĘCEJ niż jakikolwiek inny bohater, mój synu. Całe galaktyki zbudowane przez niewypowiedziane przerażenie w twoim sercu. Pokazałem ci trzy, ale są tysiące. Rozejrzyj się. Ludzie myślą, że jesteś wielkim bohaterem ludzkości. Może nawet największym. Starają się być tacy jak ty, wszystko dlatego, że tego chciałem. Więc kiedy twoja natura została ujawniona, cofnęliby się z powrotem w mrok. Teraz patrz! Patrz!!! Bo to jesteś TY bez mojej pomocy!

—Barbatos.

Barbatos jest głównym antagonistą w uniwersum DC Comics. Służy jako główny antagonista eventu Dark Nights: Metal i całej serii New 52 Batman, manipulując wszystkimi wydarzeniami związanymi z Brucem Waynem w Mrocznym Multiwersum. Jest Mistrzem Mrocznych Rycerzy.

Osobowość[]

Barbatos był niezwykle agresywny, okrutny, mizantropijny i żądny władzy, więc bez skrupułów zniewalał, mordował i ostatecznie niszczył całe wymiary i rzeczywistości.

Pomimo swoich morderczych impulsów, Barbatos był przebiegły, sprytny, manipulacyjny i chętny do czekania na powodzenie swoich planów. Barbatos gardzi wszelką formą życia i szczęścia, dlatego przede wszystkim pragnie zanurzyć multiwersum DC w mroku, wykorzeniając z niego całe życie, tylko po to, by przerobić je na swój mroczny obraz.

Być może jego największą wadą było to, że znał się tylko na jednym: zniszczeniu. W jego oczach wierzył, że wszystkie światy skazane są na pogrążenie się w mroku. Dla niego całkowite porzucenie mroku, eksploracja poza nią, było ostatecznym grzechem głównym.

Umiejętności[]

Moce[]

Barbatos zniszczył niezliczone niestabilne wszechświaty i może manipulować mrokiem, zmieniać swój rozmiar, absorbować siłę życiową i jest praktycznie niewrażliwy na wszystko, od rzeczywistości pozytywnej materii po Nth Metal. W Mrocznym Multiwersum może tworzyć mroczne światy i opiera się Nth Metalowi, tylko Element X jest wystarczająco czysty, aby go ujarzmić. Co więcej, Barbatos może uwięzić innych w koszmarnych wizjach niepowodzeń i śmierci, przekształcić innych w ich najmroczniejsze ja, tak jak zrobił to z Carter Hall i Kendrą Saunders, i zakłócić samą rzeczywistość swoim krzykiem, Antymuzyką, zawodzeniem miliardów nieudanych światów, na których może użyć, aby pociągnąć Ziemię tak nisko w Mrocznym Multiwersum, że nigdy nie będzie mogła zostać ponownie podniesiona.

Słabości[]

Choć prawie niezwyciężony, Barbatos ma tę samą słabość, którą mają wszyscy mieszkańcy Mrocznego Multiwersum: słabość do kontaktu z Heavy Metalami z Mrocznego Multiwersum. Spośród nich Dziesiąty Metal Świata Kuźni (Element X) jest najczystszy, a zatem najskuteczniejszy.

Ciekawostki[]

  • Simon Hurt błędnie sądził, że wezwał Barbatosa po tym, jak Hyper-Adapter pojawił się przed nim podczas demonicznego rytuału.
Advertisement