Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Nigdy! Ten świat jest mój, a ty do niego nie należysz!

—Baron Zemo

Baron Heinrich Zemo - potężny nazistowski naukowiec i żołnierz, który pojawia się jako główny antagonista w Marvel Comics, najczęściej służąc jako wróg Kapitana Ameryki jako jeden z jego arcywrogów obok Red Skulla. Był założycielem i przywódcą oryginalnych Masters of Evil i głównym złoczyńcą w każdej związanej z nimi fabule.

Po śmierci jego dziedzictwo nadal żyje wraz z jego synem Helmutem Zemo, który przyjął płaszcz Barona.

Biografia

Po tym, jak jego pierwotny plan użycia „promienia śmierci” przeciwko aliantom nie powiódł się, Zemo założył fioletową maskę, aby ukryć swoją tożsamość. Pracował nad nową bronią chemiczną o nazwie Adhesive X, kiedy Kapitan Ameryka przeniknął do jego laboratoriów, aby go powstrzymać. Podczas walki substancja wylała się na głowę Zemo, stapiając maskę z jego czaszką. Wściekły aż do szaleństwa rozpoczął planowanie zemsty na Kapitanie Ameryce i całej ludzkości.

Zemo kontynuował walkę z aliantami przez całą II wojnę światową, dopóki Kapitan Ameryka nie zamarzł w lodowatym morzu. Po wojnie Zemo wycofał się do bazy w dżungli Ameryki Południowej. W ciągu następnych dziesięcioleci Zemo skonstruował urządzenie, które miało używać jego promienia śmierci przeciwko całym miastom. Mniej więcej w tym samym czasie ponownie pojawił się Kapitan Ameryka, dołączając do drużyny superbohaterów zwanej Avengers. Zemo stworzył własną drużynę superzłoczyńców, znaną jako Masters of Evil, aby zniszczyć Avengersów, ale im się nie udało. Po tym Zemo kilkakrotnie starł się z Avengersami.

Zemo spotkał swój koniec, gdy podczas bitwy z Kapitanem Ameryką w swojej bazie w dżungli, w której używał swojego promienia śmierci przeciwko swojemu wrogowi, został oślepiony odbiciem tarczy Kapitana i zaczął strzelać na oślep, tworząc lawinę skał które go pogrzebały. Jego następcą został jego syn, Helmut Zemo, który stał się nowoczesną wersją swojego ojca i kontynuował walkę z Avengersami.

Inne wystąpienia

Avengers: Potęga i moc

Główny artykuł: Baron Zemo (Avengers: Potęga i moc)

Advertisement