Barry the Chopper, znany też jako Numer 66, jest antagonistą w anime Fullmetal Alchemist z 2003 roku. W przeciwieństwie do swojej wersji z mangi i anime Brotherhood, która była bardziej humorystyczna, ta wersja Barry'ego pokazana jest w znacznie poważniejszej i szalonej formie niż kiedykolwiek wcześniej.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Kentaro Ito, a w wersji angielskiej Jerry Jewell.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Barry był kiedyś prostym rzeźnikiem mieszkającym w Central City. Pewnego dnia Barry postanowił pokroić żonę na kawałki po krótkiej, rodzinnej sprzeczce. Uwielbiając to uczucie, Barry popadł w szał zabijania, mordując w ten sposób dziesiątki młodych kobiet i wywołując strach wśród mieszkańców Central City. Po schwytaniu Winry, przyjaciółki z dzieciństwa Edwarda i Alphonse'a, Ed tropi Barry'ego w sklepie mięsnym, ale ostatecznie zostaje schwytany. Następnie Barry pozbawia Eda jego protezy i mówi mu, że po prostu uwielbia zabijać i że zainspirował go inny Państwowy Alchemik, którego widział, jak zabija bezbronnych cywilów podczas wojny domowej w Ishvarze (prawdopodobnie nawiązując do Solfa J. Kimbleya). Edowi udaje się usunąć łańcuchy za pomocą alchemii i odzyskuje protezę. Alowi ledwo udało się uratować Eda i Winry, a Ed pozostaje w traumie. Barry zostaje następnie aresztowany i prawdopodobnie skazany na śmierć za swoje zbrodnie.

To jednak nie jest koniec Barry'ego, który później powraca jako strażnik Piątego Laboratorium (podobnie jak w Brotherhood). Po przymocowaniu duszy do zbroi Barry walczy z Alem na zewnątrz laboratorium, podczas gdy Bracia Nożownicy (numer 48) walczą z Edem w środku budynku. Po tym, jak Al ujawnia Barry'emu, że Ed umieścił jego duszę w zbroi po nieudanej próbie ludzkiej transmutacji, Barry sadystycznie oszukuje go, wierząc, że jego wspomnienia i przeszłość mogą być niczym więcej niż wyobraźnią Eda. Sam Barry nie dba o swoją przeszłość, ponieważ ma zdolność zabijania i jest z tego całkowicie zadowolony. Po tym, jak Scar interweniuje w Piątym Laboratorium, niszczy dłoń Barry'ego, kończąc całą walkę. Barry następnie używa jednej z ukrytych bomb laboratoryjnych i ucieka.

Barry powraca ponownie jako rekrut grupy najemników, mordując bezradnych Ishvarczyków w nocnym nalocie. Później ponownie wpada na Ala i próbuje go zabić, aby „uwolnić go od bólu”. Ed i Scar przychodzą mu z pomocą, a ten drugi rozdziera pancerz Barry'ego na pół, co powoduje poważne uszkodzenie jego krwawej pieczęci, a także powoduje, że krzykliwy Barry przypadkowo wysadza się w powietrze jedną z broni najemników. Niedługo potem Scar wpada na ocalały hełm czaszki, w którym jest runa krwi, zabijając na dobre obłąkanego maniaka.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

W przeciwieństwie do wersji z mangi, w której Barry był pokazany jako komediowy i niekompetentny czarny charakter, Barry w tej wersji jest znacznie bardziej szalony, sadystyczny i przerażający. Barry, prawdziwie bezlitosny socjopata, cieszy się z rzezi młodych kobiet w sposób „artystyczny”, a także był kimś w rodzaju crossdressera, co wykorzystywał, by zwabić kobiety w swojej ciężarówce ubierając się w perukę i letnią sukienkę. Miał też swoją tchórzliwą stronę, ponieważ ucieka z laboratorium, zamiast ryzykować życiem próbując powstrzymać Ala i Scara. Barry był także mniej chętny do współpracy, w przeciwieństwie do mangi, i połączył siły tylko z tymi, którzy mogli utrzymać jego szał zabijania i czystą żądzę krwi.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Projekt ludzkiego ciała Barry'ego w tej wersji anime jest całkowicie oryginalny. Powodem tego był fakt, że jego ludzkie ciało z mangi nie zostało ujawnione w czasie produkcji anime z 2003 roku, dlatego zamiast niego zastosowano oryginalny projekt.

Galeria[edytuj | edytuj kod]