FANDOM

Ugryź moją lśniącą metalową dupcię!

—Najsławniejszy cytat Bendera

Zabić wszystkich ludzi!

—Bender

Bender Bending Rodríguez Sr., oznaczony jako Bending Unit 22 i lepiej znany jako Bender - jeden z głównych bohaterów serialu telewizyjnego science fiction Futurama. Został stworzony w Tijuanie w Meksyku w 2997 roku.

Głosu użyczył mu John DiMaggio, który również podłożył głosu pod Jokera, Hannibala McFista, Lobo i Brata Krwiaka.

Osobowość

Bender to samolubny, niecierpliwy i nieczuły robot, który zwykle nie dba o nikogo oprócz siebie. Znany jest z tego, że wprawia Załogę Planet Express w kłopoty ze względu na swoje intrygi i nie ma ani odrobiny współczucia dla nikogo na Ziemi, z wyjątkiem żółwi, które Bender widzi z nimi coś wspólnego.

Jest także wyjątkowo nieprzyzwoity, ohydny i kłótliwy, często wypowiada wiele złych słów publicznie, a także jest bardzo niegrzeczny i wredny dla ludzi. Bender jest zwolennikiem robotów uzyskujących prawa człowieka i bardzo się denerwuje, gdy słyszy, jak Fry twierdzi, że życie ludzkie jest ważniejsze niż życie robota.

Bender okazuje się być również wyzyskującym i haniebnym kleptomanem, i często można go zobaczyć jak okrada swoich przyjaciół i współpracowników, zwłaszcza Amy, która jest ulubioną ofiarą Bendera, ponieważ ona i jej rodzice są bogaci. Jest także znakomitym oszustem, który uzyskał pełnomocnictwo Fry'ego. Bender nie ma problemu z popełnianiem większości przestępstw i chętnie to robi, od drobnej kradzieży portfeli po poważniejsze przestępstwa, takie jak porwanie głowy Jaya Leno z powodu ich długiego konfliktu.

Kiedy jest wystarczająco przestraszony lub chory, cegły spadają z jego pleców. Gdy coś go wystarczająco zafascynuje, może wyciągnąć aparat i zrobić zdjęcie, twierdząc, że wydarzenie jest „schludne”. Bender bardzo dużo pije; technicznie alkohol napędza jego ogniwa energetyczne - gdyby nie był robotem, jego zachowanie sklasyfikowano by jako „alkoholowe”, ale on potrzebuje alkoholu, aby zachować trzeźwość, pije w nadmiarze i nie upija się. Pali żeby uzyskać prąd. Miał także wiele romantycznych i seksualnych relacji z kobietami, która zwykle są robotami takimi jak on. Ale może też mieć romantyczne uczucia do kobiety, która jest człowiekiem.

Kiedy Bender spotyka Homera Simpsona, szybko się z nim zaprzyjaźnia ze względu na niemal identyczną osobowość. Kiedy Bender pamięta, że ​​został wysłany w przeszłości, by zabić Homera, przygotowuje się do zabicia Homera, ale odmawia, ponieważ Homer został jego przyjacielem.