FANDOM

Bezgłowy Jeździec – główny złoczyńca w segmencie Legenda Sennej Doliny z jedenastego pełnometrażowego filmu Desney'a Przygody Ichaboda i pana Ropucha.

Rola w filmie

Brom Bones opowiada Ichabodowi Crane'owi o Bezgłowym Jeźdźcu, który został ścięty podczas wojny o niepodległość. Każdej halloweenowej nocy jeździ po moczarach Sennej Doliny w poszukiwaniu nowej głowy. Jedynym sposobem na ucieczkę przed nim jest przekroczenie mostu, gdyż na nim kończą się ciemne moce Jeźdźca.

Tego samego wieczoru Ichabod jedzie sam do domu przez las, mając cały czas wrażenie, że jest śledzony. Gdy zdaje sobie sprawę, że nic mu nie grozi, wraz ze swoim koniem zaczynają się śmiać, ale nagle przestają, gdy dołącza do nich kolejny złowrogi śmiech. Obaj powoli się odwracają, by zobaczyć Bezgłowego Jeźdźca, który rusza na nich do ataku.

Rozpoczyna się pościg, podczas którego upiór wciąż się śmieje. Kiedy Ichabod na chwilę trafia na grzbiet czarnego rumaka Jeźdźca, spogląda wgłąb jego szyi, we wnętrzu której nie znajduje nic poza źródłem demonicznego śmiechu. Mężczyzna w końcu dobiega do mostu, po czym się odwraca i widzi jak Duch rzuca w niego wydrążoną dynią w płomieniach.

Następnego ranka kapelusz Ichaboda zostaje znaleziony obok rozbitej dyni, ale jego właściciel zniknął. Plotki o tym, że Ichabod ożenił się z bogatą wdową w odległym hrabstwie, są odrzucane przez mieszkańców Sennej doliny, którzy sądzą, że został on porwany przez Bezgłowego Jeźdźca.

Ciekawostki

  • Nie jest do końca pewne czy Bezgłowy Jeździec był prawdziwy, czy też stanowił on jedynie wytwór wybujałej wyobraźni Ichaboda, wywołany historią Broma Bonesa. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że postać na prawdę pojawiła się w filmie.
  • Jest to jeden z niewielu złoczyńców Disney'a, którzy ostatecznie wygrali.
  • Pomimo niewielkiego występu jest uważany za najstraszniejszego złoczyńcę Disney'a.

Galeria