Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Warning18+.png
Uwaga!

Masz mnie za głupka? Hm? Wyglądam na idiotę? Wiem, że nie mówisz mi wszystkiego... To przez ciebie tkwię w tym syfie! Mówiłeś, że to będzie coś niezwykłego, prawda? A tu dupa, jestem kurewsko znudzony! Dość, człowieku, koniec z tym! Chcę z tym skończyć! A ty powiesz mi, jak to zrobić! Ta kretyńska gierka musi się skończyć, słyszysz?!

—Biker przesłuchujący barmana.

Biker - główna postać, która pojawia się w niezależnej strzelance z serii Hotline Miami. Służy jako deuteragonista Hotline Miami, gdzie pojawia się zarówno jako boss podczas fabuły Jacketa, jak i grywalna postać po ukończeniu fabuły Jacketa. Później pojawia się jako cameo w Hotline Miami 2: Wrong Number.

Podobnie jak Jacket, jest zamaskowanym zabójcą, który spędza kilka nocy na najazdach na rosyjską mafię po otrzymaniu tajemniczych instrukcji na automatycznej sekretarce od 50 Błogosławieństw, które mu to nakazują. W przeciwieństwie do wielu innych agentów 50 Błogosławieństw, Biker nie nosi maski zwierzęcej i zamiast tego używa własnego kasku motocyklowego podczas pracy. Początkowo podejmując pracę dla zabawy, w końcu znudzi się zabójstwami i przeciwstawia się 50 Błogosławieństwom, starając się opuścić swoją działalność.

Biografia[]

Przeszłość[]

Pod koniec lat 80. wielu rosyjskich imigrantów napłynęło do Stanów Zjednoczonych po przegranej wojnie ze Związkiem Radzieckim, której kulminacją było zniszczenie San Francisco przez bombę atomową. Z tego powodu rosyjska mafia pojawiła się w przestępczym półświatku Miami i znacznie wzrosła w siłę, osaczając handel narkotykami i tworząc polityczne powiązania z urzędnikami rosyjsko-amerykańskiej koalicji.

W Ameryce narastały nastroje antyrosyjskie, eskalując do powstania ultranacjonalistycznej organizacji znanej jako 50 Błogosławieństw, która zaczęła wysyłać telefony nakazujące ludziom samodzielne likwidowanie operacji przestępczych związanych z rosyjską mafią. Ze względu na zapisanie się do organizacji, Biker jest jedną z wielu osób w Miami, które zostały mordercą pracującym dla 50 Błogosławieństw, ale zdecydował się użyć własnego kasku motocyklowego jako maski zamiast masek zwierzęcych rozdawanych agentom. Jednak Biker dołączył do szału zabijania nie z powodów politycznych, a jedynie z dreszczyku emocji i nudy. Przypuszczalnie podjął kilka prac przed wydarzeniami przedstawionymi w jego fabule.

1989[]

13 Maj[]

13 maja Biker otrzymuje wiadomość na swojej automatycznej sekretarce, nakazującą mu zaatakować Hotel Blue, w związku z odbywającym się tam spotkaniem rosyjskich gangsterów z trzema przedstawicielami RAC. Jednak Biker, który ma już dość zabójstw, odrzuca zadanie i jedzie do lokalnego baru, gdzie brutalnie przesłuchuje barmana, Aubreya, wspólnika 50 Błogosławieństw i tego, który wprowadził Bikera do organizacji. Biker ze złością żąda od Aubreya, aby powiedział mu, jak zakończyć jego związek z 50 Błogosławieństwami i ich telefonami, rzucając mężczyznę na podłogę i powodując, że jego maska ​​spadła. Aubrey poddaje się i informuje Bikera, że ​​technik z chińskiej restauracji znanej jako „Blue Dragon” oferuje więcej odpowiedzi dla Bikera niż on sam. Z tą informacją Biker wypada z baru i odjeżdża.

Po przybyciu do restauracji na Northeast 56th Street znajduje miejsce strzeżone przez grupę uzbrojonych rosyjskich gangsterów. Biker przedziera się przez restaurację, zabija wszystkich gangsterów i konfrontuje się z ukrywającym się tam technikiem. Domaga się, aby technik powiedział mu, kto jest odpowiedzialny za telefony i grozi, że rozerwie go na strzępy, jeśli nie powie. Błagając, aby nie został skrzywdzony, technik, mimo że nie wie, kto monitoruje połączenia, mówi Bikerowi, że PhoneHom jest używany przez 50 Błogosławieństw do ukrywania połączeń, przyznając, że pomógł im skonfigurować linie telefoniczne w PhoneHom. Obawiając się politycznych motywów 50 Błogosławieństw po założeniu linii telefonicznej, mówi Bikerowi, że wydał wszystkie swoje pieniądze na ukrywanie się w restauracji. Teraz, gdy Biker otrzymuje trop, zostawia technika bez szwanku i ucieka z miejsca zdarzenia.

16 Maj[]

16 maja Biker odbiera telefon w swoim mieszkaniu: „Mark” z firmy kurierskiej Miami prosi Bikera, aby podrzucił „paczkę” na Southwest 107th Place i mówi mu, że nie będą tolerować dalszych opóźnień, odnosząc się do nie podjęcia wcześniejszego zadania przez Bikera. Biker postanawia zastosować się do następnego zadania i jedzie na wskazany adres. Przybywa do arkady należącej do rosyjskiej mafii i skutecznie zabija wszystkich gangsterów w środku, i ucieka z miejsca.

23 Maj[]

23 maja Biker otrzymuje kolejną wiadomość na swojej automatycznej sekretarce: „Jane” chce iść na randkę z Bikerem i prosi go, by ubrał się w coś ekstrawaganckiego i odebrał ją z Northeast 158th Street. Jednak Biker odrzuca zadanie i natychmiast jedzie do siedziby PhoneHom. Po przybyciu Biker rozpoczyna brutalną masakrę, zabijając każdego pracownika w budynku. Gdzie indziej 50 Błogosławieństw przewiduje atak i pospiesznie dzwoni do Jacketa podczas jednego z jego zadań i każe mu zająć się Bikerem w budynku. Kierownik PhoneHom błaga Bikera, aby go nie zabijał i grozi wezwaniem ochrony. Biker ignoruje jego prośby, zabija go i zaczyna włamywać się do jego biurowego komputera. Biker z powodzeniem śledzi źródło wezwań do North 87. Jednak po namierzeniu połączeń Jacket wchodzi do biura i konfrontuje się z Bikerem. Grozi, że zabije Jacketa, jeśli nie odejdzie. Jacket ignoruje go, prowokując Bikera do walki z nim, gdy uzbroi się w kij golfowy. Pod względem narracyjnym wydarzenia walki są niejednoznaczne, ponieważ obie postacie widzą różne wyniki i obie postacie pojawiają się żywe w sequelu. Jednak z perspektywy Bikera w pierwszej grze wygrywa walkę, tnąc Jacketa w brzuch tasakiem i kopiąc go. Biker mówi Jacketowi, że miał szansę uciec, zanim go zabije, depcząc mu po głowie i ucieka z miejsca zdarzenia.

24 Maj[]

Następnego dnia Biker odbiera telefon z pogróżkami od 50 Błogosławieństw: „Ben” z domu pogrzebowego w Miami ma „nagrobek” Bikera gotowy do dostarczenia mu przed weekendem. Jednak Biker wcale nie zraża się groźbą śmierci i udaje się na North 87. Wchodzi do budynku i widzi blond woźnego, który szybko ucieka po zobaczeniu go. Biker podąża za woźnym do pokoju z włazem prowadzącym do kanałów. Tam odnajduje woźnych, Jonatana i Dennisa, w ich kryjówce. W kryjówce znajduje się wiele telefonów z kilkoma taśmami i sprzętem nagrywającym, pudła pełne masek zwierząt i pudła pełne różowych biuletynów 50 Błogosławieństw, potwierdzające, że ci sami woźni, którzy nadzorowali zadanie Jacketa w Hotel Blue, są odpowiedzialni za monitorowanie połączeń w Miami. Spotkanie Bikera z nimi może rozegrać się na dwa sposoby, jeśli gracz zebrał lub nie zebrał wszystkich tajnych elementów układanki w trakcie gry:

  • Standardowe zakończenie: Bez ukończenia układanki woźni będą po prostu drwić z Bikera, twierdząc, że rozsyłali telefony niezależnie dla własnej rozrywki i arogancko twierdzą, że nikogo nie zabili, jednocześnie krytykując za to Bikera. Woźni kończą rozmowę z Bikerem, obgadując go.
  • Sekretne zakończenie: Jeśli gracz zebrał wszystkie elementy układanki w trakcie gry, z napisem „I WAS BORN IN THE USA”, Biker może uzyskać dostęp do komputera znajdującego się tuż za włazem. Ponieważ komputer jest chroniony hasłem, Bikerowi udaje się odgadnąć hasło i dowiaduje się, że woźni są ultranacjonalistami dążącymi do obalenia koalicji rosyjsko-amerykańskiej za pomocą przymusu i taktyki partyzanckiej, a rosyjska mafia jest jednym z ich głównych celów ze względu na powiązanie z koalicji. Biker konfrontuje się z nimi i przesłuchuje ich po tym, jak ujawnił, że odgadł hasło do ich komputera, ku zaskoczeniu zarówno Jonatana, jak i Dennisa. Woźni twierdzą, że są patriotami, których celem jest przywrócenie Ameryce jej dawnej świetności, pozbawiając ją rosyjskiej potęgi, nazywając jedynie ich groźby „kwestią zasad” i mówiąc Bikerowi, że to dopiero początek, co sugeruje, że sieci telefoniczne są powstających na terenie całego kraju. Biker pyta ich o groźby, a woźni każą mu się „obudzić”, twierdząc, że są w stanie wojny z Rosją i że zmienią Amerykanina w ciągu pięciu lat z pomocą potężnych ludzi po ich stronie. Zirytowany Biker nagle kończy rozmowę, mówiąc im, że nie interesuje go polityka i że po prostu zmarnowali jego czas.

Po każdym zakończeniu gracz może zdecydować, czy oszczędzić dozorców, czy ich zabić. Jeśli wybierze się ten drugi wybór, Biker rozpruwa Dennisa, a następnie wbija swój tasak głęboko w szyję Jonatana. Niezależnie od zabicia ich, obaj żyją i pojawiają w sequelu, rok po wydarzeniach, w których rozgrywa się pierwsza gra. Następnie Biker wraca do swojego motocykla, ucieka z Miami i jedzie na pustynię, aby uniknąć gniewu 50 Błogosławieństw.

1991[]

4 Listopad[]

11 Listopad

Osobowość[]

Zdecydowanie kontrastuje z Jacketem, który zawsze milczy, Biker jest zuchwałą i agresywną osobą, która bardzo się starała uciec przed uściskiem 50 Błogosławieństw po tym, jak znudziły się jego zabójczymi szaleństwami. W przeciwieństwie do innych zamaskowanych zabójców, Biker chętnie zapisał się na 50 Błogosławieństw, aby uzyskać dreszczyk emocji z powodu swoich brutalnych czynów i nie interesował się ich politycznym programem, po prostu odrzucając to jako „patriotyczne bzdury”. Pomimo bycia brutalnym masowym mordercą, Biker natychmiast nie znosi Woźnych, gdy dowiaduje się o ich planach, uznając ich plan za szalony, krytykuje ich za grożenie ludziom i nazywa ich „nacjonalistycznymi szaleńcami”, którzy marnują swój czas.

Po ucieczce na pustynię Biker spotyka kogoś (implikowanego Richarda), którego obecność zmienia go, powodując, że traci wolę walki. Po powrocie do Miami w 1991 roku staje się alkoholikiem zdesperowanym w poszukiwaniu alkoholu i tylko niejasno przywołuje swoją przeszłą pracę z 50 Błogosławieństwami, z Evanem, osobą prowadzącą z nim wywiad, który postrzega jego historię jedynie jako szaleństwo pijaka. Biker nadal jednak zachowywał swoje nastawienie, wrogo nastawiony do Evana, gdy nie otrzymał zapłaty za udzielenie mu informacji i ostro mu odpowiadał za każdym razem, gdy ten mu przeszkadzał.

Wygląd[]

Biker to młody mężczyzna, który wydaje się być w połowie dwudziestki. Ma niebieskie oczy i długie turkusowe włosy z długą grzywką zwisającą nad prawym okiem. Często nosi turkusowy kask motocyklowy, gdy jest na motorze i podczas każdej pracy, którą podejmuje. Oprócz kasku Biker ma na sobie zieloną chustkę, różową kamizelkę z kapturem z białą czaszką nadrukowaną z tyłu kamizelki, białą koszulę pod spodem, parę turkusowych rękawiczek bez palców i dżinsy. Biker zawsze uzbraja się w tasak do mięsa i kilka noży do rzucania, gdy tylko chce zabijać ludzi.

W 1991 roku Biker zaczął wyglądać na rozczochranego: jego włosy stały się znacznie dłuższe i zaniedbane, od tego czasu zapuścił też brodę. Ponadto jego skóra stała się znacznie blada. Z powodu problemów z piciem jego oczy stały się przekrwione i workowate, podczas gdy jego usta stały się suche. Przede wszystkim jednak Biker ma teraz dużą, groteskową bliznę na twarzy, którą prawdopodobnie otrzymał po walce z Jacketem 23 maja 1989 roku.

Advertisement