Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Bill - tytułowy główny antagonista serii Kill Bill. Jest przywódcą i założycielem Deadly Viper Assassination Squad, starszym bratem zabójcy - Budda i arcywrogiem Panny Młodej (AKA Beatrix Kiddo); po tym, jak zamordował jej męża i spowodował przedwczesną śmierć nienarodzonego dziecka (a przynajmniej tak jej się wydaje), Bill jest ostatecznym celem zemsty Panny Młodej.

W jego rolę wcielił się zmarły David Carradine.

Osobowość

Bill jest na pierwszy rzut oka niezwykle stoickim człowiekiem, ukrywającym swoje emocje i motywy przed wszystkimi obserwatorami; przez większość pierwszego filmu jest niczym więcej niż głosem w cieniu, demonstrując tylko zimno, kalkulując odpowiedzi na bieżące problemy. Nawet jego wyrzuty sumienia z powodu okaleczenia Sophie brzmią prawie zbyt cicho i zaniżone, by były prawdziwe.

Jednak w 2 części, pokazuje o wiele bardziej ludzką stronę swojej postaci w swoich przeszłych interakcjach z Panną Młodą: podczas swojej pożegnalnej rozmowy z Beatrix zachwyca swojego kochanka opowieścią o Pai Mei i oferuje jej szczere ostrzeżenia, aby nie rozgniewać uciążliwego starego mistrza. Później, kiedy spotykają się w El Paso, wyraźnie powstrzymuje swój żal i złość z powodu nagłego zniknięcia Panny Młodej, nigdy nie podnosząc głosu - nawet zakładając wesołą fasadę, kiedy przychodzi czas na spotkanie z Tommym. Podobnie, nawet kiedy w końcu traci panowanie nad sobą i zarządza masakrę weselną, ukrywa swoje emocje, próbując zakończyć swój związek z Panną Młodą przyjaźnią, nawet gdy do niej strzela. Podobnie, pomimo napiętej relacji z Buddem, próbuje ocalić życie brata, ostrzegając go, aby nie lekceważył Beatrix; kiedy Panna Młoda w końcu odkrywa miecz Hattori Hanzō Buddiego, odkrywa, że ​​wygrawerowano na nim słowa „Jedyny mężczyzna, którego kochałem - Bill”.

Pod koniec fasada Billa zaczyna się rozpadać: przez większość wieczoru szczerze przyjaźnie z Beatrix, jego spokojna powierzchowność ustępuje, gdy Panna Młoda wreszcie przyznaje się do sytuacji, która doprowadziła ją do wyjścia na niego, a Bill w końcu wyznaje głębię żalu i wściekłość, którą czuł porzucony. W końcu jednak z wdzięcznością przyjmuje swoją śmierć, przyznając, że pomimo wszystkich jej wad wciąż kocha Beatrix, po czym chętnie podejmuje ostatnie kroki do swojej śmierci.

Advertisement