To ja lecę do Stanowej główki. Będzie się działo! Pamiętaj – rzeczywistość to iluzja, wszechświat to hologram. Kupuj złoto, pa!

—Słyyna kwestia Billa.

Zbliża się ciemność, nadejdzie dzień w przyszłości, w którym wszystko, na czym wam zależy, się zmieni... Do tego czasu będę was obserwował !...

—Bill Cyferka

Słuchajcie wy jedno życiowe, trójwymiarowe, pięciu zmysłowe pacynki! Przez miliardy lat tkwiłem w swoim śmierdzącym wymiarze i czekałem na moment aż będę mógł zasiedlić nowy świat! Jestem Bill, ale wy możecie nazywać mnie waszym panem i władcą całej nieskończoności!

—Bill Cyferka

Bill Psotnik Cyferka (ang. Bill Cipher) jest głównym antagonistą serialu Wodogrzmoty Małe. Jest nadrzędnym antagonistą pierwszego sezonu i głównym antagonistą drugiego sezonu. Jest niezwykle potężnym demonem snów z Drugiego Wymiaru, który chce doprowadzić do końca świata, otwierając przepaść między Królestwem Koszmarów a prawdziwym światem. Jest arcywrogiem Dippera i Stanford Pines.

Wpadł w amok w Wodogrzmotach Małych w stanie Oregon, odkąd został wezwany przez Stanford ponad trzydzieści lat temu. Bill jest również znany ze swojej tajemniczej postawy, lekceważenia śmiertelnego życia, sadystycznego humoru i pragnienia całkowitego chaosu. Jest także byłym najlepszym przyjacielem Stanford Pines.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Alex Hirsch, a w wersji polskiej Jarosław Domin.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Bill jest żółtą istotą przypominającą iluminati lub oko opatrzności z jednym dużym okiem i poprzeczną źrenicą. Ma chude, czarne ręce i nogi, muszkę i kapelusz.

Cechy[edytuj | edytuj kod]

Bill jest dziwaczny, ma pokręcone poczucie humoru i bywa nieobliczalny. Nie należy go lekceważyć, gdyż kiedy jest rozgniewany, stanowi siłę, z którą należy się liczyć. Ze względu na swoją niepozorną, uroczą formę i niezaprzeczalną charyzmę, wydaje się sympatyczny, ale naprawdę jest podstępny i niebezpieczny. Większość rzeczy jest dla niego zabawne (chociaż nikt nie jest w stanie powiedzieć, dlaczego). Jego stosunek do ludzkości na ogół delikatnie rzecz ujmując nie jest najlepszy. Z cała pewnością to postać negatywna, ale nie prawdziwie niegodziwa. Przyznaje, że dla niego dobra zabawa to nic innego jak chaos i poniekąd sam ten chaos obrazuje. Nie można jasno określić co i kogo naprawdę lubi. Chociaż wydaje się nie rozumieć w pełni ludzkich uczuć – jak dotąd nie przejawiał czegoś takiego jak empatia czy sumienie – wyraźnie zna ludzką naturę (a przynajmniej jej złą część) i jest dobrym obserwatorem. Wiedział dokładnie jak zagrać, aby przekonać Dippera do zawarcia paktu. W ludzkim ciele zachowuje się jak nadpobudliwy masochista, wydaje się wyraźnie zafascynowany cielesnymi doznaniami, co może świadczyć, że w stanie mentalnym nie jest w stanie praktycznie niczego czuć.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Słuchajcie wy jedno życiowe, trójwymiarowe, pięcio zmysłowe pacynki! Przez miliardy lat tkwiłem w swoim śmierdzącym wymiarze, aż będę mógł zasiedlić nowy świat! Jestem Bill, ale wy możecie nazywać mnie waszym panem i władcą całej nieskończoności!

—Bill do mieszkańców Wodogrzmotów

Czas nie istnieje, a znaczenie nie ma znaczenia! Egzystencja wywinęła orła, a ja rządze nie podzielnie! Witajcie w prawdziwym Shoowmagedonie!

—Bill do mieszkańców całych Wodogrzmotów

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jest wzorowany na oku opatrzności.
  • Nie cierpi dźwięków syntezatora.
  • Bill wydaje się istnieć tylko psychicznie i dlatego do prac fizycznych potrzebuje innych istot.