FANDOM

Zawsze miałeś wysoką opinię o sobie, John. Dutch zawsze mówił, że jesteś aroganckim sukinsynem.

—Bill do Johna Marstona.

Marion „Bill” Williamson - jest głównym antagonistą Red Dead Redemption, a także wspierającą postacią w jego prequelu Red Dead Redemption II. Jest byłym członkiem gangu Dutcha Van der Linde. John Marston został zmuszony do polowania na swoich byłych współpracowników, a głównym celem był Bill Williamson. Polowanie na niego służy jako impuls do fabuły gry i jest głównym czynnikiem motywującym.

W Red Dead Redemption, Bill jest głównym wrogiem rozdziału New Austin i Nuevo Paraiso.

W Red Dead Redemption II, Bill był bohaterem drugoplanowym w pierwszych pięciu rozdziałach, zanim stał się mniejszym antagonistą pod koniec szóstego.

Głosu podłożył mu Steve J. Palmer.

Biografia Edytuj

Przed dołączeniem do gangu Van der Linde, Bill Williamson był żołnierzem w armii amerykańskiej, zanim został nieuczciwie zwolniony za usiłowanie zabójstwa. Był byłym partnerem Johna w gangu. W tym czasie wydaje się, że Williamson utrzymywał swobodne stosunki seksualne z Abigail Marston. W 1906 roku nieudany napad na bank pozostawia rannego i rozczarowanego Marstona. Jakiś czas później Dutch przechodzi na pół-emeryturę, a Williamson założył własny gang, którym kierował w Fort Mercer.

Red Dead Redemption Edytuj

W 1911 roku John i Bill spotykają się ponownie w Fort Mercer. John został zmuszony do ścigania i zatrzymywania Williamsona z powodu okrutnych zbrodni jego gangu. Edgar Ross i Biuro Śledcze grożą synowi i żonie Johna, oraz zmuszają Johna do wykonania zadania. Marston konfrontuje się z Williamsonem spoza murów obronnych, wzywając go do poddania się, zanim jakakolwiek krzywda go spotka. Williamson odmawia, kilku mężczyzn umieściło Marstona na muszce i również odmawiają Johna za jego reformację. John odpowiada, sięgając po rewolwer, powodując, że jeden z ludzi Williamsona otwiera ogień i rani go w prawy tors. Zakładają, że John umarł i pozostawili jego ciało. Mijają godziny, aż farmerzy, Bonnie MacFarlane i Amos odkrywają, że został ranny. Bonnie i Amos niechętnie zabierają Marstona do Nathaniela Johnstona, lekarza, aby uleczył jego rany. John odzyskuje przytomność po usunięciu kuli. W zamian za rachunek lekarza za 15 dolarów, John zgadza się na krótki czas pracować na ranczu, ale Bill później dowiedział się, że John mieszkał z Bonnie i spalił ich farmę.

W tym czasie Marston zwerbował kilka osób w New Austin kosztem pomocy. Po pomocy Leighowi Johnsonowi, Nigelowi Westowi Dickensowi, Sethowi Briarowi i Irlandczykowi, John zaplanował strategię najazdu na kryjówkę Billa. Grupa złamała fort, wtedy dowiedzieli się, że Bill uciekł do Meksyku z pomocą członka byłego gangu Johna, Javiera Escuelli.

John wyruszył do Meksyku i został zmuszony do współpracy z Vincentem De Santą i jego szefem pułkownikiem Allende, brutalnym dyktatorem regionu Meksyku o nazwie Nuevo Paraiso. Chociaż Allende obiecał dostarczyć Escuellę i Williamsona do Marstona, Allende zdradził go i próbował go zabić. Z powodu zdrady John dołączył do antyrządowych rebeliantów pod wodzą Abrahama Reyesa i zaatakował willę Allende w Escalera. Johnowi udało się zabić Allende i Williamsona, ale Luisa Fortuna, bojowniczka i narzeczona Abrahama, zmarła, chroniąc Reyesa przed jego oprawcami. Później Reyes przejmuje kontrolę nad Meksykiem i zostaje nowym prezydentem.

Williamson zostaje zabity, podczas próby ucieczki z pułkownikiem Allende. Gracz może go zabić, albo Abraham Reyes to zrobi.