Do szablonu +18.png
Uwaga!

William „Billy” Rzeźnik - deuteragonista oraz finałowy antagonista w komiksowej serii Chłopaki.

Jest byłym agentem CIA, który stał się brutalnym mścicielem, Billy jest tak samo czarujący, jak i przebiegły. Jest siłą natury, która potrafi przemówić niemal każdemu w dowolny sposób, zarówno poprzez uśmiech, jak i brutalną siłę - a czasem jedno i drugie. Jest pochłonięty przez jedną misję w życiu: zniszczenie superbohaterów. Ale ta osobista zemsta jest napędzana jego nienawiścią do jednego supka, w szczególności do Ojczynosława. Rzeźnik jest zdecydowany zemścić się na nim, bez względu na koszty i nie pozwoli nikomu stanąć mu na drodze.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Komiks[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Billy Rzeźnik był bezwzględnym agentem CIA. Posiada również Buldoga Terrora, który jest jego wiernym towarzyszem.

Od czasu śmierci żony - Becky ma silną nienawiść do superbohaterów. Jeden z nich ją zgwałcił, a miesiące później płód rozerwał jej brzuch. Zaatakował Rzeźnika, pozostawiając trwałą bliznę na jego ramieniu poprzez laser. Nie mając innego wyboru, Billy pobił go na śmierć świecznikiem.

Po przeczytaniu pamiętnika Becky poznał tożsamość gwałciciela swojej żony, opisywanego jako „jeden z dużych chłopców”. Rzeźnik podejmuje się kierowania zespołem zwanym „Chłopakami”, którego zadaniem jest obserwowanie i utrzymywanie bohaterów w szeregu oraz sprowadzanie ich na ziemię, gdy przekraczają linię. Potrafią użyć dowolnej siły, ale na nieszczęście dla bohaterów, Rzeźnik zwykle używa tylko brutalnej i często śmiertelnej siły.

Jak na imię tej grze[edytuj | edytuj kod]

Rzeźnik udaje się do Waszyngtonu, by spotkać się z dyrektorką CIA, Susan L. Rayner. Ma pewną wewnętrzną wiedzę na temat odrodzenia drużyny przeciwdziałającej nad nadludźmi i podjął się wyznaczenia siebie i swoich służb. Pewna, szybka rozmowa Rzeźnika jest więcej niż wystarczająca, aby dostać to, czego chce, i przystępuje do zebrania ekipy, która ma już czterech członków. Jednak potrzebuje więcej osób do wypełnienia jego składu, aby zastąpić byłego członka Mallory'ego, który nie wróci. Rzeźnikowi udaje się poznać jednego - Hughiego Campbella, zwykłego faceta, który poniósł straszliwą i tragiczną stratę, gdy superbohater Pośpieszny zabił jego dziewczynę podczas zatrzymywania przestępcy. Rzeźnik zauważając, że Hughiemu nie zależy na odszkodowaniu pieniężnym, odszukał go. Po tym, jak przywiązał się do wciąż pogrążonego w żałobie Hughiego swoim ukochanym buldogiem Terror, szczerze rozmawia z Hughiem o swojej ostatniej stracie i superbohaterach i jego drużynie. Rzeźnik i Hughie wymieniali się słowami i pomysłami, aż w końcu zaczął mówić o zaangażowaniu CIA i Kompanii, zanim Hughie zdał sobie sprawę, że Rzeźnik prosi go o dołączenie do drużyny. Zastanawiając się, dlaczego taki los spotkał jego dziewczynę, Hughie zgadza się. Rzeźnik nadal gromadzi resztę swojego zespołu, ożywiając swoją przyjaźń z Cycusiem Glancusiem, Francuzem i Niewiastą.

Pierwsza misja[edytuj | edytuj kod]

Rzeźnik po raz pierwszy przedstawia Hughiego reszcie drużyny, po czym wyjaśnia im różnice w sposobie prowadzenia drużyny. Działają na podstawie dyrektywy prezydenta. Nie muszą martwić się o budżet ani o to, że są zbyt agresywni. Po tym, jak grupa zamówiła pizzę, Rzeźnik ujawnia plany pierwszej grupy superbohaterów, których wezmą na celownik. Chłopaki mają zaatakować nastoletnią grupę superbohaterów, by następnie szantażować ich grożąc ujawnieniem opinii publicznej ich bardziej niemoralnych i nieetycznych działań. Rzeźnik wyjaśnia, dlaczego drużyna ta są popularną, alternatywną, ostrą drużyną nastoletnich superbohaterów, w przeciwieństwie do konserwatywnej drużyny nastoletnich superbohaterów Młodych Amerykanów. W ten sposób wyjaśnia, dlaczego są dobrym celem na początek, ujawniając również Hughiemu, że Pośpieszny dawniej był w ich drużynie. Rzeźnik wciąga Hughiego do pracy po tym, jak grupa się rozdziela. Wystawia Hughiego na pierwszy posmak rozpusty superbohaterów, gdy obserwuje przez lornetkę Dzieciaków Kopniaków w burdelu i zażywają narkotyki. Rzeźnik dostaje także obciążające zdjęcia przedstawiające Zawodnika i Smuglarza, którzy są zaspokajani przez aktorkę filmową, Pazur praktykującą samookaleczenie, Zielonego Wacka i Chlastacza kradnących ze szpitala oraz Wrzaskuna i Zawodnika uprawiających seks. Mając wystarczająco dużo materiału i po przygotowaniu swojej siedziby do odsłuchania, Rzeźnik wysyła różne zdjęcia i filmy do nich. Rzeźnik wstrzyknął również Hughiemu Mieszankę V, co spowodowało napięcie między nimi. Rzeźnik przeprosił go i wyjaśnił swoje postępowanie Hughiemu, który zaakceptowałby jego rozumowanie. Obaj wraz z resztą Chłopaków podsłuchiwali panikę Dzieciaków, gdy dowiadują się, że ktoś ich szpiegował i groził upublicznieniem ich złych uczynków i sprośnych zachowań.

Konfrontacja z Dzieciakami[edytuj | edytuj kod]

Ojczyznosław z Siódemki rozpoznał podpis Rzeźnika, kiedy Wrzaskun organizuje konferencję prasową, w której ogłasza, że ​​jest homoseksualnym superbohaterem i odchodzi z Dzieciaków Kopniaków, aby odciąć ich od skandalu. Wrzaskun został do tego zmuszony zgodnie z poleceniami szantażu Rzeźnika. Ojczyznosław, uznając to za znak, że Rzeźnik jego ponownie aktywny, po cichu powiadomił Dzieciaków Kopniaków o tym, kto jest za to odpowiedzialny. Nastoletni superbohaterowie próbowali złapać go i Chłopaków w nocy na pustej ulicy. Superbohaterowie są źle przygotowani i nie mają pojęcia, kim są Chłopaki, i jako tacy zostali dość brutalnie pobici. Hughie trochę zmaga się z Zielonym Wackiem, ale potem w ogniu walki przypadkowo go zabija, dzięki swojej nowej super-sile, którą zapewnia wstrzyknięcie mu Mieszanki V. Rzeźnik szczególnie zirytowany gdy Wrzaskun próbuje od niego uciec rażąc go w twarz, wyrywał mu kciuki z jego dłoni. Zielonemu Wackowi został zorganizowany wielki pogrzeb i opłakiwano go jako bohatera. Rzeźnik zdradził również Hughiemu, że chce, aby został z Chłopakami, pomimo incydentu z Wackiem, ponieważ zawsze chciał mieć młodszego brata. Rzeźnik nadał mu pseudonim Tyci Hughie i przedstawił go Legendzie - autorytetowi w dziedzinie superbohaterów.

Skrzydłowy[edytuj | edytuj kod]

Legenda poprosił Rzeźnika, by zajął się sprawą dotyczącą wnuka swojej siostry i samobójstwa. Sprawa zainteresowała Rzeźnika, ponieważ dotyczy superbohatera Skrzydłowego, byłego pomocnika Technorycerza. Billy i Hughie przeglądają raporty policyjne i różne pliki. Rzeźnik ustala, że ​​zmarły był homoseksualistą. Jednak kiedy zdają sobie sprawę, że muszą wejść do baru dla gejów, Tyci Hughie wydaje się być mniej tolerancyjny, niż mogłoby się wydawać, pozwalając Rzeźnikowi na zabawę, trochę go drażniąc. Obaj rozmawiają z barmanem, a trzeźwość Rzeźnika również zostaje ujawniona, gdy wyjaśnia Hughiemu, że nie zgadza się z nim. Jak się okazuje, barman jest tym, z kim mogą się spotkać w sprawie zmarłego Stephena Rubensteina i Skrzydłowego. Barman, Paul Drake, wyjaśnia, jak Stephen niedawno wyszedł, trochę zdezorientowany i wrażliwy. Następnie wyjaśnia, w jaki sposób Skrzydłowy był pro-homoseksualny i często uczestniczył w spotkaniach społeczności, aby zapewnić wsparcie społeczności gejowskiej. Przekazał również, że Technorycerz, członek zespołu superbohaterów Odwet, wydawał się wrogi wobec homoseksualistów. Mając to na uwadze, Rzeźnik zabiera Hughiego na spotkanie z Technorycerzem. Rzeźnik jest w stanie szybko zidentyfikować superbohatera, mimo że jest w swojej cywilnej tożsamości i dostaje się do jego kryjówki łamiąc jego zabezpieczenia i z łatwością wyjaśniając mu, dlaczego i skąd wie tak dużo. Rzeźnik przesłuchuje go przed wyjściem a ta seria przesłuchań prowadzi Rzeźnika i Chłopaków do odkrycia złożonej sieci kłamstw, skandali i oszustw otaczających Technorycerza i Skrzydłowego. W końcu Rzeźnik i Hughie odkryli, że Skrzydłowy był odpowiedzialny za śmierć Stephena, a Rzeźnik zmusił Hughiego do walki z Skrzydłowym. Ostatecznie Rzeźnik sabotuje plecak odrzutowy Skrzydłowego zabijając go w wyniku wybuchu.

Wspaniały Plan Pięcioletni[edytuj | edytuj kod]

Rzeźnik i jego drużyna anty-superbohaterów wyruszają do Moskwy z nową misją. Rzeźnik ponownie spotyka się ze swoim dobrym i wieloletnim przyjacielem Vasiliem Vorishikinem, znanym również jako Kiełbasa Miłości, przedstawiając Hughiemu wielkiego rosyjskiego byłego superbohatera. Grupa wspomina, że ​​Hughie dowiedział się więcej o Kiełbasy Miłości i Rzeźniku, wyjaśniając w końcu, co robi grupa w Rosji, szczegółowo opisując kilka incydentów w okolicy, podczas których spontanicznie eksplodują głowy supków. W pobliżu ofiar nie znaleziono broni ani kul, ale Rzeźnik ma teorię, że przyczyną może być użycie wzmocnionej, ale niestabilnej wersji Mieszanki V. Hughie dowiaduje się więcej o bohaterskich dniach Kiełbasy Miłości gdy był w drużynie superbohaterów o nazwie - Wspaniały Plan Pięcioletni, wraz z innymi rosyjskimi superbohaterami. Rzeźnik korzysta z wiedzy Francuza, aby zbadać zwłoki ofiar. Czekając na pizzę, którą zamówili Rzeźnik, Vas i Hughie rozmawiają o rosyjskiej polityce, jednak gdy pizza przychodzi i otwierają pudełko, zostaje ujawnione że jest tam twarz współpracownika Vasa. Rzeźnik zdaje sobie sprawę, że ktoś wie, że jest w Rosji i planuje dowiedzieć się kto. Zdając sobie sprawę, że mogą być obserwowani, Rzeźnik udaje, że kłóci się z Hughiem, podczas gdy Francuz wykorzystuje swój wzmocniony węch do wyszukiwania i identyfikowania potencjalnych szpiegów. Francuz jest w stanie złapać mężczyzn wysłanych do pilnowania Chłopaków. Rzeźnik zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z lokalną szefową mafii Niną Kamenko, znaną również jako Mała Nina.

Odwet[edytuj | edytuj kod]

Ostateczna walka[edytuj | edytuj kod]

Zdrada i śmierć[edytuj | edytuj kod]

Po rozwiązaniu Siódemki i śmierci Ojczyznosława, Billy kontynuował zabijanie supków (w tym swoich przyjaciół, którzy zażyli Mieszankę V).

Mężczyzna pojechał do Rosji, tylko po to żeby zabić swojego dawnego przyjaciela - Kiełbasę Miłości (który wcześniej uratował go przed Rosyjską mafią oraz pomógł mu i Chłopakom pokonać Szturmfronta). Rani go w ramię oraz strzela mu w brzuch, a później wykańcza go wyrzutnią rakiet.

Kiedy jego kolega z drużyny Cycuś Glancuś dowiedział się o tym, walczył z nim, próbując go powstrzymać. Rzeźnik w końcu zakończył walkę, wkładając granat do jego ust. Z powodu swoich mocy, przeżył eksplozję, ale został poważnie ranny. Mężczyzna wykończył go, zakrywając mu usta i nos, dusząc go.

Potem Billy podłożył bombę w ich bazie. Kiedy Francuz oraz Niewiasta odkryli bombę było już za późno, aby ją rozbroić, po czym bomba wybuchła zabijając ich obu.

Po zabiciu swoich przyjaciół Rzeżnik walczył ze swoim ostatnim ocalałym członkiem drużyny, Tycim Hughiem, na szczycie Empire State Building. Podczas walki spadli na niższą platformę; Rzeźnik złamał kark i został sparaliżowany upadkiem. Zamiast wylądować w więzieniu jako paraplegik, ten nakłonił Hughiego do wykończenia go, fałszywie twierdząc, że już zabił jego rodzinę. Rozwścieczony Hughie wbił mu metalowy kolec w klatkę piersiową, zabijając go.

Serial[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Billy Rzeźnik (Serial)

Billy Rzeźnik występuje w serialu pod tym samym tytułem z 2019 roku.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]