Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Jeśli potroisz nagrodę, może pozwolę Ci żyć.

—Boba Fett

Nie będą wiedzieli co ich trafiło.

Boba Fett – popularny antagonista z serii Gwiezdne wojny, syn Jango Fetta. W erze Imperium uważany za jednego z najlepszych łowców nagród w galaktyce.

Boba Fett wystąpił w Ataku klonów, odgrywany przez Daniela Logana, w specjalnej edycji Nowej nadziei, gdzie w jego rolę wcielił się Mark Austin, oraz w Imperium kontratakuje i Powrocie Jedi, gdzie w debiut wprawił go Jeremy Bulloch.

Biografia

Atak klonów (2002)

Na planecie Kamino, Obi-Wan Kenobi spotkał małego Bobę wraz z jego ojcem podczas śledztwa w sprawie armii klonów. Jango Fett zdecydował o opuszczeniu układu zanim ujawni się, że to on przeprowadził zamach na senator Amidalę. Kiedy Boba pilotował statek Slave I, Jango Fett walczył z Obi-Wanem.

Na polu asteroid Fett próbował uciec Kenobiemu na Genoisis.

Później, podczas bitwy na arenie Jango skonfrontował się z Mace Windu, co skończyło się jego śmiercią. Boba wziął jego hełm i poprzysiągł zemstę (próbował jej dokonać w serialu 3D Gwiezdne Wojny: Wojny Klonów).

Nowa Nadzieja (wersja z 1997)

Boba zjawił się wraz z Jabbą w Doku 94, gdzie spotkali się z Hanem Solo.

Imperium Kontratakuje (1980)

Imperium Kontratakuje było pierwszym filmem, w którym pojawił się Fett. Darth Vader zlecił mu schwytanie Luke'a Skywalkera, poprzez schwytanie Hana Solo. Boba schwytał Hana Solo, Księżniczkę Leię, Chewbaccę oraz C-3PO. Vader postanowił użyć na Hanie karbonitu. Boba zaczynał mieć wątpliwości co do zamrażania, lecz Vader zapewnił go, że nie zabije to Solo. Test zamrażania kończy się powodzeniem i Boba Fett transportuje go do Jabby.

Powrót Jedi (1983)

Boba był obecny podczas imprez w pałacu Jabby. Kiedy Leia w przebraniu łowcy nagród odmraża Hana, Jabba zdemaskował ich i zrobił z nich niewolników. Han Solo oraz Luke Skywalker mieli zostać zabici poprzez wrzucenie do jamy Sarlaaka. Ci zdołali powstrzymać go i walczyli ze zbirami. Boba Fett miał już ich zabić, lecz przez przypadek Han Solo uaktywnił jego jetpack. Fett uderzył w barkę Jabby i wpadł do jamy Saarlaka.

Ciekawostki

  • Jeremy Bulloch (odtwórca roli Fetta) w części 5 zagrał też porucznika w Mieście w Chmurach, a w 3 części wcielił się w postać Jeremocha Coltona.
  • Boba Fett w części 5 wypowiada tylko 27 słów, a w części 6 jedynie 2 słowa.
  • Część 2 jest jedynym filmem, w którym widać jego twarz.
  • Jest grywalną postacią w kilku grach z serii Star Wars.
Advertisement