Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki

Zostałaś oszukana, kochanie!

—Boingo do Czerwonego Kapturka

Boingo – główny antagonista w filmie Czerwony Kapturek – prawdziwa historia z 2005 roku oraz antagonista w filmie Czerwony Kapturek 2. Pogromca zła z 2011 roku.

Jest małym ale bardzo przebiegłym zającem, który pod pseudonimem Smakosz kradnie od innych przepisy na wypieki cukiernicze, pozbywając się tym samym konkurencji. Chce w ten sposób stworzyć ogromną firmę zajmującą się wypiekami oraz zbudować park rozrywki. Jest także arcynemezis i byłym przyjacielem Czerwonego Kapturka oraz przywódcą złej drużyny narciarskiej.

W angielskiej wersji głosu użyczył mu Andy Dick, który wcielił się także w rolę Nuki w filmie Król Lew II: Czas Simby. W polskiej wersji głosu użyczył mu Jerzy Kryszak.

Wygląd

Boingo to smukły, podpalany zając z beżowymi brwiami, pyskiem i łapami. Ma niebieskie oczy, różowe podbrzusze i długie uszy, których może używać jako broni.

W swojej piosence „Top of the Woods” Boingo śpiewał, że stworzenia spoglądały na niego, ponieważ jest puszysty i mały, a jego uszy są zbyt duże.

Osobowość

Boingo to socjopatyczny, okrutny, chciwy, przebiegły, mizantropijny, niecierpliwy, egocentryczny, niezwykle manipulujący, mściwy i sadystyczny geniusz zbrodni, który nie okazuje żadnej skruchy za swoje czyny.

Przez cały pierwszy film Boingo wydawał się być niewinnym i niegroźnym zając. Przekonał innych, że jest miłym zwierzęciem i nie ujawnił nikomu, że jest Smakoszem, potajemnie karząc swoim podwładnym wykonywać brudną robotę. Czerwony Kapturek, Drwal, Wilk i Babcua wyjaśniają w swoich zeznaniach, że Boingo zachowywał się bardzo niewinnie i uprzejmie. Dopiero dalsze dochodzenie udowodniło, że Boingo jest skorumpowanym i przebiegłym megalomanem, który stara nie cofnie się przed niczym.

Biografia

Niewiele wiadomo o Boingo. Jednak powodem jego złej, sadystycznej, manipulacyjnej strony jest to, że ma dość bycia najniższym i najbardziej pracowitym zwierzęciem w Wielkim Złym Lesie i musi odpowiadać wszystkim innym. Ujawnia to Dolphowi, gdy są w legowisku Boingo.

Ciekawostki

  • Zanim Nicky Flippers zdał sobie sprawę, że Boingo to Smakosz, można zobaczyć, że kiedy Czerwony Kaputek spada z kolejki linowej, Boingo ma gniewny wyraz twarzy i pokazuje jego prawdziwą twarz. Później zostało potwierdzone w retrospekcji incydentu, że Boingo rzeczywiście celowo sam otworzył drzwi i zamierzał chwycić jej kosz tuż przed upadkiem, aby mógł zabrać z niego smakołyki i ukraść przepis na nie, pozwalając jej zginąć. Był po prostu sfrustrowany, że nie udało mu się najpierw złapać jej koszyka.
  • Mieszka we własnej jaskini i podróżował swoją kolejką linową (która została wysadzona w pierwszym filmie).
  • Chociaż Boingo jest głównym antagonistą, na ekranie pojawia się tylko na około 22 minuty.
  • Pierwsze pojawienie się Boingo w drugim filmie jest parodią pierwszego pojawienia się Hannibal Lecter w filmie Milczenie owiec.
Advertisement