FANDOM

Brainiac – jeden z największych wrogów Supermana. Jest to zielony humanoid, który uprowadza planety, minimalizuje je i zamyka w niewielkich butelkach. W ten sposób zyskuje wiedzę o życiu we wszechświecie. Pochodzi z planety Colu.

Biografia Edytuj

Początek Edytuj

Brainiac Edytuj

Pewnego dnia Supermana zaatakowała sonda Brainiaca. Dalej będąc w przekonaniu, że sonda to Brainiac, bohater niszczy ją. Dowiaduje się jednak, że był to jedynie jeden z jego robotów, a prawdziwy złoczyńca, którego nie widział nikt, zmierza w kierunku Ziemii.

Kal-El znalazł Brainiaca, który łatwo pokonał go i uwięził. Jego statek zaatakował Metropolis, gdzie z dronami walczyła Supergirl. Jednak Dox zdołał pomniejszyć miasto, a następnie chciał wysadzić Słońce.

Supergirl zatrzymała pocisk lecący w jego kierunku, a w międzyczasie Superman uwolnił się i pobił Coluanina. Następnie Dox znalazł się na Ziemii, gdzie Superman powalił go bezproblemowo. Odzyskał miniatury zarówno Metropolis, jak i Kandoru.

W czasie, gdy Kryptonijczyk zajmował się przywracaniem miast, Brainiac zaatakował farmę Kentów, przez co zmarł Jonathan Kent. Wściekły i pogrążony w żałobie Superman brutalnie pobił Brainiaca, lecz nie zabił kosmity.

Inne wystąpienia Edytuj

LEGO Batman 3: Poza Gotham Edytuj

Artykuł: Brainiac (LEGO Batman)

Brainiac był głównym antagonistą gry LEGO Batman 3: Poza Gotham.

Injustice 2 Edytuj

Brainiac jest głównym antagonistą gry Injustice 2.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo Gus Gorman – antybohater w filmie Superman 3 miał być Brainiakiem w ludzkiej postaci.