FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Nikomu nie pozwolę opuścić mojego miasta! Wszyscy tu zginą!

—Irons grożący Claire

Komendant Brian Irons to postać, służąca jako główny antagonista Resident Evil 2 i pomniejszy antagonista Resident Evil: The Darkside Chronicles oraz będąca ostatnim komendantem policji w Raccoon City. Mimo bycia komendantem, Irons przyjmował łapówki od Korporacji Umbrella i popełnił liczne zbrodnie, takie jak gwałt, porwanie czy dzieciobójstwo.

Biografia

Resident Evil 2

Brian Irons był skorumpowanym komendantem policji w Raccoon City. Przyjmował liczne łapówki od Korporacji Umbrella, głównie od Dr. Williama Birkina, aby utrzymać w tajemnicy nielegalne eksperymenty firmy. Prawdopodobnie Irons był również seryjnym mordercą przed wybuchem epidemii, o czym świadczą liczne czaszki w tajemnym pokoju na Komisariacie. Jest również podejrzany o gwałt dwojga dzieci.
Claire spotkała go po raz pierwszy w Departamencie Policyjnym z córką burmistrza. Początkowo wydaje się być życzliwym komendantem, jednak w miarę upływu fabuły okazuje się, że wykorzystał wybuch epidemii na swoją korzyść, gdyż mógł niekonsekwentnie robić wszystko, co tylko chciał. Zamordował kilku policjantów i córkę burmistrza, aby mieć ich ciała do eksperymentów. Później zostaje zabity przez zarodek, który został mu wcześniej wszczepiony przez G. W alternatywnym zakończeniu Irons zostaje bezpośrednio zabity przez G w kanałach.

The Darkside Chronicles

Komendant pojawia się w przerywniku filmowym, w którym stara się wepchnąć zwłoki córki burmistrza. Nagle spotyka Claire i Leona, jednak zostaje podczas rozmowy z nimi, Irons zostaje zabity przez zarodek G.

Resident Evil 2 Remake

W Remake'u, Irons pojawia wyłącznie w scenariuszu Claire B. Po raz pierwszy spotyka Sherry i Claire na parkingu, trzymając pistolet. Każe Sherry związać Claire, bo inaczej ją zabije. Następnie obezwładnia Claire i ucieka razem z Sherry poprzez bramy parkingu. Później Irons zamyka Sherry w sypialni i dzwoni do Claire, aby ta przyniosła naszyjnik Sherry.
Następnie Sherry stara się uciec od Ironsa. Komendantowi udaje się ją złapać, ale ta rzuca w niego butelką kwasu. Aby uniemożliwić Sherry ucieczkę, Irons zamyka drzwi na klucz, a następnie przeszukuje pokój w poszukiwaniu jej. Znudzony bezowocnym poszukiwaniem, Irons idzie do łazienki w celu obmycia twarzy. Sherry kradnie mu klucze do sierocińca, a następnie wdaje się z nim w pościg. Ostatecznie udaje mu się złapać Sherry, jednak zostaje ona uratowana przez G, który wszczepia komendantowi embrion. Po przybyciu Claire, embrion rozrywa ciało Ironsa, zabijając go.

Galeria

Ciekawostki

  • Jest jedną z najbardziej znienawidzonych postaci serii, ze względu na swoje ohydne i przerażające zbrodnie.
  • Mimo bycia pomniejszym antagonistą, Irons był jednym z najgorszych postaci w serii. Jest gwałcicielem, mordercą i zdrajcą, który z własnego sadyzmu i chciwości zagrażał tysiącom ludzi.
  • Angielska cenzura The Darkside Chronicles wspomina w aktach, że Irons ma żonę i kryminalną przeszłość.
    • Japońska cenzura natomiast, wspomina w The Darkside Chronicles i Umbrella Chronicles, że Komendant ma stwierdzone dwa przypadki gwałtu lub napaści seksualnej.
  • Pierwotnie Komendant miał być sojusznikiem.
  • Podobnie jak Albert Wesker, Brian Irons potajemnie pracował dla Korporacji Umbrella. Jednak robił to wyłącznie z własnej chciwości i sadyzmu.
  • Miniseria King's Fundation ukazuje nieco więcej przeszłości Ironsa. Mówi ona, że w dzieciństwie Irons łapał i zabijał zwierzęta, aby później na nich eksperymentować.
  • Występuje na końcu minigry The Mercenaries - Operation: Mad Jackal gry Resident Evil 3: Nemesis, gdzie trzyma walizkę, prawdopodobnie z wypłatą. Jednak jego twarz jest zacieniona.