FANDOM

FBI i wojsko pomogły mi wcześniej utrzymać prostą i wąską ścieżkę. Ale teraz... bez tego wszystkiego... tonę w głębokiej wodzie i nie wiem, czy płynę na powierzchnię czy na dno.

—Dex zmagający się ze swoimi wewnętrznymi demonami.

Benjamin "Dex" Poindexter jest drugorzędnym antagonistą trzeciego sezonu serialu Daredevil.

Jest on niezrównoważonym i psychicznie niestabilnym agentem FBI, który był manipulowany przez Kingpina (Wilsona Fiska), aby stać się jego prawą ręką. Udawał także Daredevila, aby obciążyć prawdziwego.

W serialu został zagrany przez Wilsona Bethela i jest oparty na komiksowej postaci o tej samej nazwie.

Biografia

Wczesne życie

Nie... to nie był wypadek.

—Młody Benjamin Poindexter przyznaje się do zamordowania swojego trenera.

Benjamin Poindexter był dzieckiem rodziców, których podejrzewano o słabą opiekę. Kiedy umarli, Benjamin trafił do sierocińca. Wczesna utrata rodziców zaszczepiła w Benie głębokie poczucie pustki i nieszczęścia, często pragnąc, aby wrócili do niego. Stał się również bardzo niestabilny psychicznie. Kiedy został poinformowany przez trenera baseballu, z którym się przyjaźnił, że musi ustąpić kolejnym rzutom, aby dać spróbować innym dzieciom, Benjamin złośliwie rzucił piłką od baseballa w stronę metalowego słupa. Piłka odbiła się od niego i uderzyła trenera w bok głowy wystarczająco mocno, by go zabić... dokładnie to, co zamierzał Benjamin.

Po pierwszym morderstwie został umieszczony w szpitalu psychiatrycznym. Pomimo przyznania się terapeutce, że jego rzut piłką w głowę trenera był umyślny, postanowiła nauczyć go empatii, mając przez to nadzieję, że uda jej się ograniczyć mordercze i socjopatyczne popędy Dexa.

Terapeutka pomagała mu i uczyła go przez wiele lat, ale ostatecznie, gdy dopadła ją starość, zachorowała i osłabła, a on nie był w stanie się z tym pogodzić. Przed śmiercią nalegała, by Benjamin zawsze miał w swoim życiu "Gwiazdę Północną", która kieruje jego wewnętrznym kompasem; dobrego człowieka, który zawsze będzie przy nim, aby dać mu moralne wskazówki, których potrzebuje i zapewnia, że nie będzie znowu sam.

Agent FBI

Jako dorosły, Ben został agentem FBI w nadziei, że przyniesie on porządek swojemu życiu. Jednak nadal miał mordercze skłonności, które czasami się w nim ujawniały np. kiedy zamordował członków nowojorskiego albańskiego imperium kryminalnego, który już się poddał, a potem skłamał. W tym czasie Wilson Fisk (wówczas więzień FBI) ​​zainteresował się Benjaminem, który wcześniej uratował mu życie i zaczął starać się wpłynąć na młodego człowieka. Po zagłębianiu się w przeszłość Bena i poznaniu jego okrutnych, dziecięcych czynów, Fisk wcielił się w postać mentora w życiu Benjamina i zaczął go coraz bardziej niszczyć od wewnątrz, by w pełni objęły go jego mordercze popędy.

W tym czasie Benjamin potajemnie prześladował młodą kobietę o imieniu Julie, którą poznał, gdy pracował w firmie zapobiegającej samobójstwom. Dex miał obsesję na jej punkcie, ale nie był w stanie wyrazić tego w zdrowy sposób. Kingpin, chcąc, żeby Dex pozostał lojalny wobec niego, a nie dla kobiety, która mogłaby odciągnąć go od zabójstw, potajemnie zaaranżował jej morderstwo wierząc, że opuściła go, bo nie chciała go więcej widzieć. Kingpin później zdobył kopię stroju Daredevila wykonaną przez Melvina Pottera po zastosowaniu szantażu na nim i przekazał go Dexowi, aby mógł zostać nowym Daredevilem.

Współpraca z Kingpinem

Jestem Daredevilem.

—Dex udający Daredevila.

Jako fałszywy Daredevil, Dex zamordował każdego, kogo Kingpin chciał wyeliminować, od mężczyzny, który dźgnął go nożem w więzieniu (aby Fisk mógł zostać przeniesiony do penthouse'u z aresztem domowym) do dziennikarzy, po przestępców, którzy nie chcieli pozwolić Fiskowi na szantaż lub przekupić ich. Jednak nie udało mu się zabić Karen Page (którą Fisk chciał zabić za morderstwo Wesleya). Dwukrotnie walczył z prawdziwym Daredevilem, zarówno w lokalnym kościele The Bulletin, jak i w Hell's Kitchen, i za każdym razem Dex był w stanie go pokonać. Później zabił właścicielkę obrazu (od której wcześniej Wilson Fisk chciał kupić ów obraz) oddając go Vanessie, która była wówczas świadoma gwałtownego charakteru Dexa.

Jednak Daredevil dowiedział się o śmierci Julie oraz jej związku z Dexem, więc zadzwonił do niego, by mu powiedzieć, że Kingpin kazał ją zabić. Powiedział Dexowi, aby udał się tam, gdzie jej ciało było trzymane, sprawdzając jego reakcję i doprowadzając go do morderczej wściekłości. Ponownie ubierając się jako Daredevil, Dex rozbił wesele Fiska i Vanessy, próbując zabić ich obu, angażując go i prawdziwego Daredevila w walkę trójstronną. Ostatecznie zakończyła się tym, że Kingpin został ponownie aresztowany, a Dex skończył z uszkodzonym kręgosłupem. Akty terroru zdemaskowanego Dexa jako fałszywego Daredevila dobiegły końca, a prawdziwy Daredevil został uniewinniony.

Następnie Dex zgłosił się na ochotnika do eksperymentalnego zabiegu chirurgicznego, by spróbować ocalić kręgosłup pod nadzorem doktora Oyamy. Zamierzał on zaszczepić eksperymentalne metale i pozorną cybernetykę w Dexie, aby uratować mu życie. Ostatecznie jego oczy zmieniają się w symboliczne ikony, czyniąc go bardziej niebezpiecznym złoczyńcą niż wcześniej.