FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Kapitan Byron Hadley – drugorzędny antagonista w powieści Stephena Kinga Skazani na Shawshank oraz jej filmowej adaptacji z 1994 roku. Jest głównym strażnikiem więziennym oraz zastępcą naczelnika Nortona.

W jego rolę wcielił się Clancy Brown.

Biografia Edytuj

Kapitan Hadley jest bardzo okrutnym i sadystycznym człowiekiem, który często nadużywa swego autorytetu, brutalnie bijąc więźniów, a czasem zabijając ich. Obejmuje to również pobicie nowego więźnia, do którego inni więźniowie zwracają się jako „grubas”. Następnego dnia „grubas” umiera z powodu ciosów, które zadał mu Hadley za to, że nie trzymał zamkniętych ust.

Pomimo okrucieństwa Hadleya, najwyraźniej zaczął traktować łagodniej Andy'ego Dufrense, po tym jak ten ostatni pomógł mu w zdobyciu pieniędzy, które odziedziczył po swoim bracie (dzięki Andy'emu zdobył całą kwotę, nie musząc płacić podatku ani oddawać części swojej żonie). Pokonuje Bogsa Diamonda (szefa więziennego gangu) po tym, jak dowiedział się, że ten ostatni gwałcił Andy'ego, ponieważ Andy jest zbyt przydatny dla niego i Nortona w sprawach finansowych.

Później naczelnik Norton nakazuje mu zamordować Tommy'ego, aby powstrzymać go przed udowodnieniem niewinności Andy'ego. Zostaje za to aresztowany po tym, jak Andy ucieka z księgą zawierającą wszystkie informacje o korupcji i morderstwach, które popełnił Hadley, pomszczając śmierć wszystkich zabitych więźniów, takich jak „grubas” i Tommy. Według Reda krążyły plotki, że Hadley płakał jak mała dziewczynka, kiedy został aresztowany, prawdopodobnie dlatego, że zostanie osadzony w tym samym więzieniu, którego strzegł i będzie musiał znosić odwet ze wszystkich więźniów, których prześladował i maltretował przez te wszystkie lata.