FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Powstałem, by toczyć wojnę. Ludzie twierdzą, że znają ból. Ale nie mają o nim pojęcia. Kiedy ty czułeś największy ból? Czy w efekcie stałeś się bardziej maszyną niż człowiekiem?

—Cable w zwiastunie

Koniec czasu, tępy chuju.

—Cable

Żaden z ciebie bohater. Jesteś błaznem przebranym za dmuchaną lalę.

—Cable

Nathan Summers, lepiej znany jako Cable jest głównym antagonistą, który staje się antybohaterem w filmie Deadpool 2 z 2018. Jest najemnikiem wyposażonym w mechaniczne i cybernetyczne zdolności mutanta, które zapewniają mu nadludzką siłę i wytrzymałość. Jako dziecko, później dorastał jako wojownik mający obsesję zabicia Deadpoola za wszelką cenę. Jest znany z tego, że ma moc podróży w czasie, prezentowaną w wydarzeniach. Uważa się go za kompletnie przeciwnego do Deadpoola pod każdym względem. Oprócz tego, że jest kompletnym przeciwieństwem Deadpoola, występuje jako jego śmiertelny arcywróg.

Został grany przez Josha Brolina, który również grał Thanosa w serii Marvel Cinematic Universe.

Biografia

W swoich czasach Cable był żołnierzem, który spędził życie polując na zmutowanych przestępców. Jednym z tych przestępców był Russell Collins, znany również jako Firefist, którego Cable próbował wielokrotnie powstrzymywać. Po tych spotkaniach, Firefist postanowił zemścić się na Cable'u, zabijając jego żonę i córkę. Załamany utratą rodziny, Cable postanowił cofnąć się w czasie i zamordować Collinsa, zanim ten dorośnie. Mężczyzna przenosi się do 2018 r. gdzie następnie jedzie do "Icebox", mocno bezpiecznego więzienia dla mutantów, gdzie śledzi uwięzionego Russella Collinsa. Po zrobieniu dziury w więzieniu, Cable włamuje się i próbuje zabić Russella, jednocześnie mordując skorumpowanych strażników. Próby zabicia Russella przez Cable'a są wielokrotnie udaremniane przez Wade'a Wilsona, który kradnie swoją broń. Trzymając Cable'a na muszce, Wade pyta, kim jest i dlaczego próbuje zabić Russella, i wyjaśnia, że ​​jest z przyszłości. Cable następnie odzyskuje broń i kontynuuje walkę z Wade'm, i kradnie żeton skee-ball, który nosił jako pamiątkę swojej zmarłej żony Vanessy, jako trofeum. Podczas kolejnego starcia Cable pyta Wade'a, dlaczego chroni Russella, a Wade mówi, "chuj mnie on obchodzi" co dotkliwie rani chłopaka. Po tym Wade wyrzuca ich obu z Iceboxsa i z klifu. Cable przeżywa to i wraca się do swojego mieszkania, gdzie przeżywa bolesną retrospekcję, ukazującą moment śmierci jego rodziny. Z powodu swojej klęski i niejasnych wskazówek Vanessy, Deadpool postanawia założyć zespół mutantów, aby ochronić Russella i odbić go z transportu zmutowanych jeńców. Montuje zespół złożony z Domino, Bedlama, Shatterstara, Zeitgeista, Vanishera i człowieka imieniem Peter. Przedstawia im plan zaatakowania konwoju i uwolnienia Russela. Tymczasem Cable porywa przyjaciela Deadpoola, Weasela, i torturami wymusza na nim wyjawienie planów.

Cable atakuje Domino, gdy porywa transport, który udaje jej się trzymać za pomocą szczęścia. Gdy Deadpool zbliża się do transportu, Cable zaczyna wyrzucać więźniów z ciężarówki, aby go spowolnić. Deadpoolowi udaje się wejść na ciężarówkę bez względu na kolejną walkę z Cable; podczas walki, Cable strzela dla Black Toma Cassidy w głowę i zabija go, co rozwściecza Deadpool. Jednak walka zostaje ostatecznie zakończona, gdy Juggernaut przebija się przez konwój do mostu, niszcząc go, zanim ucieknie z Russellem, by zabić Headmastera. Widać Cable po przebudzeniu z wraku. Niedługo potem Cable pojawia się w mieszkaniu Blind Al, gdzie zostaje skonfrontowany z Deadpool (który wciąż odzyskuje zdrowie po tym, jak został rozerwany na pół przez Juggernauta), Domino, Weasel, Al i Dopinder. Jednak Cable nie podejmuje walki, a zamiast tego ogłasza, że ​​doszedł do porozumienia. Wyjaśnia, że ​​potrzebuje pomocy X-Force, aby pokonać Juggernauta, i żeby mógł dostać się do Russella, ujawniając, że jeśli ten ostatni zabije Headmastera, rozwinie zamiłowanie do zabijania ludzi i ostatecznie zabije jego żonę i córkę Hope w przyszłości. Cable dalej stwierdza (w odpowiedzi na pytanie, dlaczego Deadpool nie przeniósł się w czasie, aby zabić Collinsa, gdy był małym dzieckiem), że może podróżować tylko tak daleko z urządzeniem do podróżowania w czasie, które ma wystarczającą ilość energii, by go zdobyć do teraźniejszości i z powrotem. Deadpool sugeruje, że zamiast zabić Russella, uniemożliwiają mu zamordowanie dyrektora, a Cable niechętnie zgadza się dać dla Wade'a trzydzieści sekund na rozmowę z Russellem. Dzięki zawartej umowie, Cable, Domino i Deadpool zostają przewiezieni do X-Mansion, gdzie ten ostatni próbuje zrekrutować Colossusa ale mu się nie udaje.