FANDOM

Calendar Man (prawdziwe imię: Julian Gregory Day) – antagonista z komiksów DC Comics.

Historia Edytuj

Napady i Walka z Batmanem Edytuj

Calendar Man siągle ukradał banki i innych w czterech pora roku, lecz Batman i Robin powstanowili go złapać. Skończyło się na tym że Julian Day był indyjskim magikiem.

Długie Halloween Edytuj

Kiedy w Gotham zjawił się seryjny morderca zwany Holiday'em, który miał w zwyczaju mordować w święta, Batman odwiedzał Calendar Mana w Azylu Arkham, aby otrzymać pomoc w rozgryzieniu przestępcy.

Day od dawana znał tożsamość mordercy, jednak postanowił zatrzymać tą informację dla siebie. Za pierwszym razem (w grudniu) zamiast podać użyteczne wskazówki, powiedział im niezrozumiałe, enigmatyczne filozofie.

W maju Batman ponownie złożył wizytę Julianowi, który przypomniał, że policja obiecała schwytanie Holiday'a do lutego. W Prima Aprilis Holiday spotkał Riddlera i już miał dokonać na nim egzekucji, ale niespodziewanie morderca celowo chybił. Calendar Man zasugerował, że być może był to prima aprilisowy żart mordercy.

Batman spotkał go w dzień schwytania mordercy. Calendar Man wyjaśnił, że jego postać powoli odchodzi w zapomnienie, więc musi temu zapobiec.

Po schwytaniu mordercy, którym okazał się być Alberto Falcone, nastąpiła ucieczka kilku superzłoczyńców z Arkham. Two-Face, który wywołał całe zamieszanie, rzucił monetą, decydując o losie Calendar Mana. Otrzymał jednak reszkę, co oznaczało dla niego pozostanie w szpitalu.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Calendar Mana w Długim Halloween była mocno inspirowana Hannibalem Lecterem z Milczenia Owiec. Tak jak on, udziela pomocy policji/Batmanowi w sprawie seryjnego mordercy.
    • Hannibal również był przetrzymywany za szybą,
    • Obaj znali od dawna tożsamość mordercy, ale jej nie ujawnili.