Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki

Calvin Candie - główny antagonista w filmie z 2012 roku, Django. Jest właścicielem Candielandu.

W jego rolę wcielił się zdobywca Oscara, Leonardo DiCaprio.

Historia

Calvin Candie jest właścicielem niewolników z Missisipi oraz właścicielem dużej plantacji znanej jako Candieland. Żona Django Freemana, Broomhilda, została zabrana do Candieland po tym, jak została sprzedana dla Calvina przez byłego właściciela Django i Broomhildy, który próbował zdystansować ich od siebie jako karę za małżeństwo.

Candie jest obrzydliwą osobą, która surowo postrzega swoich niewolników jako swoją własność i bierze udział w krwawym sporcie znanym jako walka Mandingo, zmuszając męskich niewolników do walki na śmierć o pieniądze. W jednym brutalnym przypadku Candie ma niewolnika pożartego żywcem przez psy, ponieważ próbował uciec, uczestnicząc w dalszych walkach Mandingo, co kosztowało Candie jakieś 500 dolarów. Jego niewolnice są często zmuszane do prostytucji. Widzi ludzi kolorowych jak pod nim i niewiele więcej niż własność, a Candie okazuje pogardę dla ludzi, którzy są krytyczni wobec niewolnictwa, nazywając ich „kochankami czarnuchów”. Głębokość jego zepsucia jest widoczna, gdy daje Django i doktorowi Schultzowi wykład na temat jego wiary w to, że ludzie koloru są biologicznie niżsi za pomocą pseudonauki. Twierdzi, że domniemana niższa inteligencja innych ras, wraz z uległością, jest wynikiem serii dołków wewnątrz czaszki, podczas gdy Candie bada czaszkę zmarłego niewolnika.

Candie wydaje się być dość blisko swojego niewolnika, Stephena, i pokłada w nim wielkie zaufanie. Stephen natychmiast podejmuje problem z Django i wydaje się niezdolny do zrozumienia idei, że Django jest wolnym człowiekiem. Stephen jest prawie tak samo szalony jak Candie. Wydaje się, że prawie czerpał radość z rzezi i męki swego ludu. Jest znany z ciągłego powtarzania i zgadzania się ze wszystkim, co mówi Candie. Stephen zwraca uwagę na interakcję Broomhildy i Django i wykorzystuje swój stosunek do Broomhildy, aby zastraszyć ją i zadać jej pytanie.

Po odkryciu prawdy o nich Stephen wyjaśnia Candie, że celem Django i dr Schultza było zakupienie Broomhildy. Usłyszawszy to, Candie traci spokój i ujawnia swą chorą i przebiegłą naturę, grożąc, że uderzy Broomhildę młotkiem, jeśli dr Schultz nie zapłaci za nią 12 000 dolarów. Po podpisaniu umowy, Candie próbuje przekonać Schultza, aby uścisnął mu dłoń, aby zapieczętować swoją transakcję. Zdegustowany zachowaniem właściciela niewolnika, dr Schultz podchodzi do niego, wyciąga rękę, i strzela mu w serce ukrytym pistoletem. Niestety, śmierć Candie okazała się upadkiem Schultza, ponieważ Schultz zostaje zabity przez ochroniarza Candie'go, Butcha Poocha; nawet gdy wściekły Django zabija Butcha i wielu ludzi Candie'ego, jest zmuszony do poddania się, gdy Stephen sprawia, że ​​Billy Crash i pozostali ludzie przetrzymują Broomhildę jako zakładników.

Pod koniec filmu Django wraca do posiadłości Candie'ego po jego pogrzebie, zabijając jego siostrę i wszystkich strażników, uwalniając kilku niewolników w procesie. Django strzela Stephenowi w nogi i zostawia go na śmierć w rezydencji, gdy wychodzi, wysadzając go dynamitem kilka sekund później.

Osobowość

Pokazano, że Candie działa na negatywnych stereotypach południowych, co widać po jego sadystycznym rasizmie i jego domniemanym zauroczeniu siostrą. Pomimo swojej przerażającej i potwornej reputacji, nie jest specjalnie sprytny ani inteligentny, ponieważ nie wiedział, że jego ulubiony pisarz, Alexandre Dumas, był czarny, ani też nie umie mówić po francusku, mimo nalegania na przemówienie jako monsieur. Oznacza to również, że nie umie czytać ani pisać. Niemniej jednak Candie ma wysoką opinię o sobie, uważając się za osobę światową i wyrafinowaną, znawcę kultury francuskiej i frenologii, która od tego czasu okazała się pseudonauką. Pomimo tego, że jest czarujący zewnętrznie, Candie ma gwałtowny temperament, zwłaszcza gdy myśli, że został oszukany, jak w kulminacyjnym momencie swojej próby z Django i dr. Schultzem, eksplodował z wściekłości i trzymał ich wszystkich na muszce. Pomimo swoich negatywnych cech, jest dobrym przyjacielem Stephena, jego najstarszego niewolnika w domu. Candie jest także niezwykle zimną, sadystyczną i okrutną, czerpiąca niesamowitą radość z oglądania dwóch czarnych mężczyzn walczących zaciekle tuż przed nim i wiwatuje, gdy ktoś wyrywa sobie oczy. Również każe dla swoich psów pożreć żywcem jednego ze swoich niewolników.

Ciekawostki

  • Chociaż Candie jest głównym antagonistą filmu, został zabity i zastąpiony przez Stephena w kulminacyjnym momencie.
  • Candie jest uważany za jedną z najgorszych postaci, w jakie grał Leonardo DiCaprio. W rzeczywistości nawet sam DiCaprio zaczął czuć się nieswojo, grając tę ​​rolę.
  • Plantacja Candie'go, Candieland, wydaje się mieć dobrze znaną reputację w całej społeczności niewolników. Kiedy okazuje się, że Broomhilda jest w Candieland, Django mówi doktorowi Schultzowi, że „Wszyscy niewolnicy wiedzą o Candieland”.
  • Leonardo DiCaprio był rozważany do roli Hansa Landy w Bękartach wojny, ale wybór ostatecznie padł na Christopha Waltza ze względu na jego niemieckie pochodzenie.
  • W pewnym momencie filmu wspomniano, że Candie jest analfabetą.
  • Spekulowano, że Calvin zabił męża Lary z powodu jego uczuć do niej.
  • Scena, w której Candie się śmieje, stała się popularnym memem w Internecie.
Advertisement