FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Bądź moją ofiarą.

—Najsłynniejszy tekst Candymana.

Daniel Robitaille, znany również jako Candyman - tytułowy główny antagonista horroru z 1992 roku o tej samej nazwie i jego kontynuacjach, opartym na opowiadaniu „Zakazany” z książki o antologii Książki krwi, napisanej przez Clive'a Barkera. Mimo że jest brutalnym zabójcą i mściwym duchem, Candyman ma szczególnie tragiczną przeszłość w porównaniu z większością ikon grozy, co zapewne sprawiło, że był bardziej współczujący - chociaż mimo to był równie niebezpieczny i zabójczy jak każdy inny antagonista filmowy.

Podobnie jak w przypadku wcześniejszej ikony Slashera Clive'a Barkera, Pinhead, postać Candyman została celowo zaprojektowana tak, aby była bardzo charyzmatyczna i wyrazista, a jego głównym źródłem strachu było wypaczone rozumowanie.

W całej trylogii w jego rolę wcielił się Tony Todd, znany z roli Grange'a, Kapitana Darrowa, Cienia, Luthera Thompsona, podłożył głos pod Zooma i Dreadwinga.

Wygląd

Candyman jest zwykle przedstawiany w postaci szczupłego i naprawdę wysokiego Afroamerykanina, łatwo karłowatego nad wszystkimi innymi postaciami z filmów Candyman.

Jego strój składa się z dużego trenczu z brązowego futra, białego krawata na szyi, szarych spodni, pary wypolerowanych skórzanych butów i zakrwawionego haka zamiast prawej dłoni, którego używa do okaleczania swoich ofiar. Jego trencz służy do ukrycia groteskowych okaleczeń - rezultatu tortur, których doznał na krótko przed śmiercią. Pod nim znajduje się jego pozbawiony skóry klatka piersiowa i wydrążony brzuch, a także narządy wewnętrzne, które są atakowane przez wiele żyjących w nim pszczół. Jego włosy są kruczoczarne i kręcone, ale bardzo krótkie.