FANDOM

Carlo Grimaldi – członek Rady Dziesięciu oraz włoski Templariusz. Antagonista w grze Assassin's Creed II.

Carlo to drugorzędny antagonista Sekwencji 7 - Kupiec wenecki, a także główny antagonista Sekwencji 8 - Potrzeba matką wynalazku.

Biografia

Wczesne życie

Carlo Grimaldi urodził się w roku 1445 w Monako. Podobnie jak inni templariusze, pragnął on władzy.

Pewnego razu Grimaldi odkrył, że córka szefa Rady Dziesięciu chce poślubić syna służącego. Polecił im uciec łodzią, jednak poinformował o tym jej ojca. Mężczyzna czekał na nich wraz ze strażnikami i zabił pracownika.

Za to Carlo został przyjęty do Rady za swe poświęcenie, jak i polecony doży Wenecji, Giovanniemu Mocenigo. Od tamtej pory Grimaldi ciężko zapracował sobie na jego zaufanie, jednak pomimo swej pracy nie został doceniony wśród Zakonu Templariuszy.

Assassin's Creed II

Wizyta w Palazzo della Seta

W 1485 roku Grimaldi odwiedził Emilio Barbarigo w Palazzo della Seta i powiedział mu, że w Wenecji przebywa asasyn, Ezio Auditore. Był oburzony tym, że Emilio nie zauważył tego do tej pory. Poinformował go o spotkaniu templariuszy w Santo Stefano, po czym opuścił budynek. Niedługo potem Emilio został zamordowany przez asasyna.

Spotkanie z templariuszami

Niedługo potem Carlo przybył na spotkanie w Santo Stefano i po chwili spotkał go Silvio Barbarigo. Obaj przechadzali się ulicami Wenecji, jednocześnie kłócąc się o swoją pozycję. Wkrótce dołączyli do niego Marco Barbarigo i Dante Moro. Templariusze dyskutowali na temat zamachu na dożę, oraz tego, kto zajmie jego miejsce. Na miejsce dotarł sam Hiszpan, który stwierdził, że wybór należy do niego. Wybrany został Marco Barbarigo, a Carlo powierzono niezwykle ważne zadanie - miał on zabić Mocenigo.

Zamach i śmierć

Ezio usłyszał całą rozmowę i postanowił udać się do Palazzo Ducale, gdzie przebywał doża Mocenigo, aby powstrzymać jego śmierć. W tym celu Leonardo da Vinci przekazał mu swoją latającą maszynę, która umożliwiła mu dostanie się do pałacu górą. W tym samym czasie Carlo otruł napój doży, po czym do budynku zakradł się asasyn, lecz nie powstrzymał śmierci doży. Grimaldi wezwał strażników i uciekał, lecz Ezio dogonił go i zabił.