FANDOM

Carmine Falcone – jeden z najpotężniejszych bossów mafijnych w Gotham City, wróg Batmana.

Zadebiutował w historii Batman: Rok Pierwszy Franka Millera oraz Davida Mazzucchelliego z 1987 roku.

Falcone

Biografia

Batman: Rok Pierwszy

Carmine Falcone był potężnym gangsterem, który miał "w kieszeni" większość policjantów w Gotham, w tym Gilliana B. Loeba. Rządził miastem, dopóki nie pojawił się tajemniczy mściciel zwany jako Batman.

Pewnego dnia Carmine zorganizował kolację dla najbogatszych i najbardziej skorumpowanych ludzi Gotham. Została ona przerwana przez Batmana, który ostrzegł ich, że żaden z nich nie jest już bezpieczny.

Choć Loeb zapewniał go, że powstrzyma Batmana, ten zaczął atakować coraz bardziej śmiało. Falcone kazał go zabić. Batman był jednak nieuchwytny i pomógł Kobiecie-Kot w ataku na Falcone.

W końcu Rzymianin kazał porwać żonę i dziecko detektywa Gordona, który nie był skorumpowany i sprawiał kłopoty Loebowi. Porwał ich jego siostrzeniec, Johnny Viti.

Johnny jednak został powalony i Batman uratował rodzinę policjanta. Od tej pory zawarli sojusz. Carmine wściekły na Vitiego za porażkę chciał wynająć nożownika, aby ten zabił jego siostrzeńca. Przez to walczył z jego siostrą, Carlą Viti – szefową mafii w Chicago.

Batman: Długie Halloween

Falcone był jednym z głównych antagonistów Długiego Halloween. Wkrótce po wydarzeniach z Roku Pierwszego w Gotham zaczął działać tajemniczy morderca o nazwie Holiday. Pierwszą ofiarą był Johnny, którego Holiday zabił w trakcie kąpieli. Następnie Holiday zamordował małą bandę nazywającą siebie "Irlandczycy" oraz ochroniarz Falcone – Milosz Garpa.

Kiedy jednak zginął syn Carmine – Alberto, był on wstrząśnięty i chciał poznać tożsamość mordercy. W tym celu zatrudnił Człowieka-Zagadkę, jednak ten nie mógł wyjaśnić dokładnie tożsamości Holiday'a. Podsunął mu jednak kilka teorii. Tymczasem Holiday zabijał kolejne osoby, m.in. ojca Sala Maroni oraz koronera Gotham.

Sal odwiedził Harvey'a Denta, twierdząc, że będzie zeznawał przeciwko Falcone. Nadszedł ten dzień – było to w urodziny Carmine. Tuż przed tym do Maroniego podszedł Vernon Fields, który wręczył mu kwas. Podczas procesu Maroniego, ten nagle wyjął kwas i oblał nim twarz Denta. W międzyczasie Falcone zdmuchiwał świeczki z tortu.

Dent został okaleczony, uciekł ze szpitala zabijając przy tym lekarza i zniknął. W dzień przeniesienia Maroniego, w podziemiach zaskoczył go Holiday, który go zabił. Wtedy jednak również wyjawiła się jego tożsamość – okazało się, że za morderstwa był odpowiedzialny syn Falcone, Alberto. Został on jednak powalony przez Batmana. Robił to dlatego, że chciał pokazać, że nie jest słaby, jak wszyscy mówią, oraz chciał pokazać ojcu, że mógł włączyć go w rodzinny interes.

Two-Face VS Carmine Falcone

Alberto został aresztowany. Ojciec tam odwiedził go i chciał go stamtąd wyciągnąć, więc namawiał go, aby przyznał się jedynie do morderstwa Maroniego i odrzucił "resztę bzdur" o Holiday'u. Alberto był jednak oburzony na ojca, więc odrzucił jego propozycję.

Kiedy Maroni powrócił do domu, zobaczył Dwie-Twarze wraz z Jokerem, Pingwinem i innymi złoczyńcami. Dent zamierzał zakończyć jego panowanie raz na zawsze. Na miejscu pojawił się Batman, który pokonał kryminalistów. Zobaczył jednak Dwie-Twarze celującego do Falcone. Dent rzucił monetą i strzelił dwa razy Falcone w głowę. Carmine Falcone zginął.

Galeria

Inne wystąpienia

Gotham

Carmine Falcone pojawił się w serialu Gotham.

Batman: Początek

Osobny artykuł: Carmine Falcone (Batman - Początek)

Seria Batman: Arkham

Falcone nie pojawił się w grach, lecz został wielokrotnie wspomniany.

Telltale

Osobny artykuł: Carmine Falcone (Telltale)

Ciekawostki

  • Selina Kyle jest jego nieślubną córką.