Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Zobacz inne pojęcia – Carnage

Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Warning18+.png
Uwaga!

Byłem wydrążony w środku... pusty... tak jak inny ja. Oboje byliśmy chorzy... ponieważ byliśmy niekompletni... ale już nie. Uzdrowiliśmy się nawzajem... Zjednoczyliśmy się. Żadne z nas nie przetrwa bez drugiego. Zapomnij o gospodarzu. Zapomnij o symbioncie. Jest tylko Carnage.

—Carnage

Jestem całkowitym szaleństwem! Jestem CARNAGE!

—Carnage

Czy wiesz, że moja mama przeszła terapię elektrowstrząsami, kiedy była ze mną w ciąży? To było zanim cię uspokoili za takie rzeczy...a potem, wiesz...Umarłem kilka minut po tym, jak się urodziłem...poszedłem do piekła...wróciłem...to wszystko...Terapeuci próbowali mi powiedzieć, że te „wczesne traumy” doprowadziły mnie do bycia…takim, jakim jestem. Wszystko to słyszałem, wiesz...Jestem taki z powodu nadużycia, z powodu gier wideo, seksu i przemocy w telewizji, z powodu broni i noży oraz niegodziwości tego podłego starego świata. Ale to, czego żaden z nich tego nie załapał...to to, że te rzeczy nie uczyniły mnie tym, kim jestem. Jestem stworzony...z nich. Jestem nadużywany. Jestem seksem i przemocą. Jestem bronią i nożami i niegodziwością tego podłego popieprzonego świata...znasz moje imię. Teraz wykrzycz je.

—Carnage.

Cletus Kasady, znany jako Carnage i później jako Dark Carnage, jest głównym antagonistą z Marvel Comics, służąc jako główny antagonista w komiksach ze Spider-Manem i centralny antagonista serii komiksów z Venomem jako całości. a także tytułowy główny antagonista wielu wątków fabularnych, takich jak Venom vs. Carnage, Carnage, U.S.A. i Absolute Carnage, a także drugorzędny antagonista Go Down Swinging i pośmiertny antagonista King In Black. To obłąkany seryjny morderca, który związał się z Symbiontem, zmieniając go w okrutnego superzłoczyńcę. Jest arcywrogiem Venoma i jednym z jego najgroźniejszych przeciwników (wraz z Knullem i Riotem).

Biografia[]

Wczesne życie[]

Kasady wychował się w patologicznej rodzinie, sam zresztą był chory psychicznie już od najmłodszych lat. Potraktował wiertarką psa swojej matki, przez co ta niemal go zamordowała. Widząc to, ojciec stanął w obronie Cletusa i zabił żonę, po czym trafił na krzesło elektryczne.

Później, opiekę nad Cletusem powierzono jego babce, która okazała się być okrutną psychopatką. W końcu Kasady zrzucił ją ze schodów, co doprowadziło do jej śmierci. Trafił do domu dziecka, gdzie ponownie był poniżany. Niedługo później ośrodek został spalony, a Kasady zniknął.

Carnage[]

Będąc już dorosłym, Kasady dokonał serii morderstw, ale został aresztowany i skazany na dożywotni pobyt w więzieniu Ryker's Island. Osadzono go w celi Eddiego Brocka, czyli Venoma.

Pewnego razu w ich celi pojawił się czarny symbiont, który wydostał Brocka z więzienia. Zostawił tam nasienie w postaci kolejnego symbionta. Istota pokryła w całości ciało Kasady'ego, pełniąc rolę kostiumu. Kasady stał się jeszcze bardziej szalony, niż wcześniej. Przybrał imię Carnage.

Po ucieczce z Ryker's Island, Carnage powrócił do mordowania przypadkowych ludzi. Po każdym zabójstwie zostawiał napis na ścianie CARNAGE, który malował własną krwią. Spider-Man wpadł na jego trop, ale przy pierwszym starciu nie miał żadnych szans z nowym przeciwnikiem. 

Spider-Man był zmuszony zwrócić się do Venoma po pomoc w walce z Carnage'm. Mimo połączenia sił, Kasady wciąż był od nich znacznie silniejszy, do czasu, kiedy walka z nim przeniosła się na scenę, gdzie odbywał się metalowy koncert. Wykorzystując podatność symbiontów na hałas, Spider-Man maksymalnie zwiększył głośność dźwięku. Niesamowicie mocny dźwięk uderzył zarówno w symbiont Carnage'a, jak i Venoma.

Uznano, że symbiont Cletusa nie wytrzymał dźwiękowego ataku i obumarł. Tak naprawdę, organizm połączył się z krwią nosiciela, przez co odseparowanie go od Kasady'ego było o wiele bardziej trudniejsze.

Maximum Carnage[]

Cletus Kasady trafił do Ravencroft, gdzie urządził prawdziwą masakrę, mordując wszystkich pobliskich strażników. Po drodze trafił na Shriek, która była zdolna do wytwarzania potężnych fal dźwiękowych. Carnage postanowił połączyć z nią siły i uwolnił ją.

Para spotkała później Doppelgangera, Demogoblina i Carriona. "Rodzina" robiła ogromny chaos w mieście, mordując każdego na swojej drodze.

Spider-Man i Venom współpracowali z wieloma bohaterami, jak Kapitanem Ameryką, Iron Fistem, Black Cat, czy nawet Morbiusem, aby ich powstrzymać.

Grupa zaczęła powoli się rozpadać przez wewnętrzne konflikty. Carnage chciał ukarać Shriek za nieposłuszeństwo. Kobietę obsesyjnie bronił ociężały psychicznie Doppelganger, co doprowadziło go do śmierci z rąk "ojca".

Ostatecznie "rodzina" została pokonana, a na polu bitwy został już tylko Carnage. Wtedy Kasady kompletnie stracił resztkę człowieczeństwa oraz zdrowego rozsądku i udał się na cmentarz, aby odkopać grób swojej matki.

Spider-Man próbował go pokonać, ale został wyrzucony na drugi koniec cmentarza. Wtedy na polu walki został już tylko Venom, który zaczął go brutalnie bić. W trakcie walki, Carnage uderzył w generator, co go obezwładniło. Po porażce z rąk bohaterów, Kasady ponownie trafił do Ravencroft, tym razem na nieco dłużej.

Osobowość[]

Pokazałem ci najgorsze rzeczy na świecie, ponieważ z tego jest zbudowany świat. Wszystko jest chore! Czy to do ciebie dociera? Wszystko jest chore...I KOCHAM TO!

—Carnage.

Nawet gdy był małym dzieckiem, Cletus wykazywał cechy psychopatyczne i sadystyczne: był osobą całkowicie pozbawioną emocji i skruchy, która czerpała wielką przyjemność z zabicia zwierzaka i własnej babci, a nawet próbował zabić swoją matkę, która wywołuje napięty argument, który doprowadził do śmierci matki i uwięzienie ojca. Wspomniane negatywne cechy nasiliły się z czasem do bardziej katastrofalnej skali podczas jego pobytu w St. Estes Home for Boys, ponieważ znęcanie się z którym spotkał się Cletus, uczyniło go jeszcze bardziej złym, że nauczył się filozofii, że życie jest zasadniczo bez znaczenia i daremne, że „prawo to tylko słowa" i doszedł do wniosku, że szerzenie chaosu poprzez przypadkowy, niezmienny rozlew krwi jest "ostateczną wolnością".

Kiedy stał się Carnagem, jego sadyzm i zepsucie okazały się jednym z jego największych atutów: jego symbiont, który zrodził się z Venoma, zanim uwolnił Brocka z więzienia, karmił się jego nienawiścią i wściekłością nad światem jako paliwo do wzmocnienia jego mocy. Nie tylko był sadystyczny i okrutny, Kasady stał się także całkowicie zdradzieckim, przerażającym i zdeprawowanym superzłoczyńcą, który okazał się wyjątkowo nikczemnym i niebezpiecznym adwersarzem zarówno dla swoich najgorszych wrogów, Spider-Mana, jak i Venoma.

Cletus Kasady jest schizofrenikiem, co pozwala mu aktywować pozaziemskie epizody paranoi i złudzenia, aby przekształcić się w demonicznego symbionta z Carnage'a. Symbiont ma znacznie silniejszą więź z Kasadym niż jego ojciec z gospodarzami. Wskazuje na to fakt, że Kasady używał przeważnie terminu „ja”, w przeciwieństwie do tego, jak jego ojciec używał określenia „my”. Jednak mimo że więź między gospodarzem a symbiontem jest silna, kilka razy opuściła Kasady'ego, aby znaleźć mocniejszych gospodarzy. Związał się z Johnem Jamesonem, Benem Reilym (w tamtym czasie nazywanym Spider-Carnage) i Srebrnym Surferem (tworzącym The Carnage Cosmic), ale zawsze powracał do Kasady'ego.

Moce[]

Jak się okazało, Carnage miał nowe zdolności, których nie posiadał Venom. Symbiont był otoczony cienkimi "pnączami", które dawały możliwość przybierania kształtu różnorakich broni w miejscu dłoni. Kasady mógł też rzucać ostrzami, które wytworzył jego symbiont.

Ciekawostki[]

  • Pierwotnie miał nazywać się Ravage, lub Chaos, a także miał być po prostu kolejnym nosicielem Venoma, po Eddie'm Brocku.
  • Był właścicielem pluszowego misia Binky'ego, do którego był przywiązany emocjonalnie.
    • W uniwersum DC Comics podobnie jest z Banem. Jego miś nazywa się Osito.
  • Często słucha zespołów muzycznych Anthrax i Lynyrd Skynyrd.

Galeria[]

Advertisement