FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zobacz inne pojęcia – Carnage

Byłem wydrążony w środku... pusty... tak jak inny ja. Oboje byliśmy chorzy... ponieważ byliśmy niekompletni... ale już nie. Uzdrowiliśmy się nawzajem... Zjednoczyliśmy się. Żadne z nas nie przetrwa bez drugiego. Zapomnij o gospodarzu. Zapomnij o symbioncie. Jest tylko Carnage.

—Carnage

Jestem całkowitym szaleństwem! Jestem CARNAGE!

—Carnage

Cletus Kasady, znany jako Carnage — złoczyńca występujący w komiksach Marvela, jeden z najniebezpieczniejszych wrogów Spider-Mana.

Kasady był seryjnym mordercą i współwięźniem Eddiego Brocka, który po złączeniu z obcym symbiontem stał się kreaturą o imieniu Carnage.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Kasady wychował się w patologicznej rodzinie, sam zresztą był chory psychicznie już od najmłodszych lat. Potraktował wiertarką psa swojej matki, przez co ta niemal go zamordowała. Widząc to, ojciec stanął w obronie Cletusa i zabił żonę, po czym trafił na krzesło elektryczne.

Później, opiekę nad Cletusem powierzono jego babce, która okazała się być okrutną psychopatką. W końcu Kasady zrzucił ją ze schodów, co doprowadziło do jej śmierci. Trafił do domu dziecka, gdzie ponownie był poniżany. Niedługo później ośrodek został spalony, a Kasady zniknął.

Carnage Edytuj

Będąc już dorosłym, Kasady dokonał serii morderstw, ale został aresztowany i skazany na dożywotni pobyt w więzieniu Ryker's Island. Osadzono go w celi Eddiego Brocka, czyli Venoma.

Pewnego razu w ich celi pojawił się czarny symbiont, który wydostał Brocka z więzienia. Zostawił tam nasienie w postaci kolejnego symbionta. Istota pokryła w całości ciało Kasady'ego, pełniąc rolę kostiumu. Kasady stał się jeszcze bardziej szalony, niż wcześniej. Przybrał imię Carnage.

Po ucieczce z Ryker's Island, Carnage powrócił do mordowania przypadkowych ludzi. Po każdym zabójstwie zostawiał napis na ścianie CARNAGE, który malował własną krwią. Spider-Man wpadł na jego trop, ale przy pierwszym starciu nie miał żadnych szans z nowym przeciwnikiem. 

Spider-Man był zmuszony zwrócić się do Venoma po pomoc w walce z Carnage'm. Mimo połączenia sił, Kasady wciąż był od nich znacznie silniejszy, do czasu, kiedy walka z nim przeniosła się na scenę, gdzie odbywał się metalowy koncert. Wykorzystując podatność symbiontów na hałas, Spider-Man maksymalnie zwiększył głośność dźwięku. Niesamowicie mocny dźwięk uderzył zarówno w symbiont Carnage'a, jak i Venoma.

Uznano, że symbiont Cletusa nie wytrzymał dźwiękowego ataku i obumarł. Tak naprawdę, organizm połączył się z krwią nosiciela, przez co odseparowanie go od Kasady'ego było o wiele bardziej trudniejsze.

Maximum Carnage Edytuj

Cletus Kasady trafił do Ravencroft, gdzie urządził prawdziwą masakrę, mordując wszystkich pobliskich strażników. Po drodze trafił na Shriek, która była zdolna do wytwarzania potężnych fal dźwiękowych. Carnage postanowił połączyć z nią siły i uwolnił ją.

Para spotkała później Doppelgangera, Demogoblina i Carriona. "Rodzina" robiła ogromny chaos w mieście, mordując każdego na swojej drodze.

Spider-Man i Venom współpracowali z wieloma bohaterami, jak Kapitanem Ameryką, Iron Fistem, Black Cat, czy nawet Morbiusem, aby ich powstrzymać.

Grupa zaczęła powoli się rozpadać przez wewnętrzne konflikty. Carnage chciał ukarać Shriek za nieposłuszeństwo. Kobietę obsesyjnie bronił ociężały psychicznie Doppelganger, co doprowadziło go do śmierci z rąk "ojca".

Ostatecznie "rodzina" została pokonana, a na polu bitwy został już tylko Carnage. Wtedy Kasady kompletnie stracił resztkę człowieczeństwa oraz zdrowego rozsądku i udał się na cmentarz, aby odkopać grób swojej matki.

Spider-Man próbował go pokonać, ale został wyrzucony na drugi koniec cmentarza. Wtedy na polu walki został już tylko Venom, który zaczął go brutalnie bić. W trakcie walki, Carnage uderzył w generator, co go obezwładniło. Po porażce z rąk bohaterów, Kasady ponownie trafił do Ravencroft, tym razem na nieco dłużej.

Moce Edytuj

Jak się okazało, Carnage miał nowe zdolności, których nie posiadał Venom. Symbiont był otoczony cienkimi "pnączami", które dawały możliwość przybierania kształtu różnorakich broni w miejscu dłoni. Kasady mógł też rzucać ostrzami, które wytworzył jego symbiont.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie miał nazywać się Ravage, lub Chaos, a także miał być po prostu kolejnym nosicielem Venoma, po Eddie'm Brocku.
  • Był właścicielem pluszowego misia Binky'ego, do którego był przywiązany emocjonalnie.
    • W uniwersum DC Comics podobnie jest z Bane'm. Jego miś nazywa się Osito.
  • Często słucha zespołów muzycznych Anthrax i Lynyrd Skynyrd.