Do szablonu +18.png
Uwaga!

Trzeba zadać sobie pytanie: czy przyjechałeś ratować Marię czy też żeby spotkać się ze mną? Mam dla ciebie wiadomość: romans z tobą to był wyłącznie interes, za to zastrzelę cię dla przyjemności. Jesteś muy peccino amigo! Rzuć forsę. Ostatnio byłeś bardzo pilnym uczniem! Ale nic się nie nauczyłeś. Mnie nie wolno ufać. Zabić tego idiotę.

—Catalina

Poderwij ten złom w powietrze!

—Ostatnie słowa Cataliny

Catalina - jest główną antagonistką w Grand Theft Auto III i pomniejszą antagonistką w Grand Theft Auto: San Andreas.

Jest przestępczynią z Red County w GTA San Andreas i przywódcą kartelu kolumbijskiego w GTA III. Dodatkowo Catalina jest również kuzynką lidera Varrios Los Aztecas, Cesara Vialpando.

Głosu podłożyła jej Cynthia Farrell.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: San Andreas[edytuj | edytuj kod]

Pochodzenia meksykańskiego i kolumbijskiego, Catalina rozpoczęła swoją działalność przestępczą w pewnym momencie przed 1992 r., Kiedy poznała Carla Johnsona na polecenie swojego kuzyna, Cesara Vialpando, na spotkaniu w Dillimore, a Catalina odpierała dwóch mężczyzn nożem. Obaj zostali parą (chociaż w przypadku CJa było to niechętne), a Catalina przedkładała Carla przez ekstremalną formę BDSM przed napadem. Obaj zaczynają obrabować różne „miękkie cele” zidentyfikowane przez Catalinę, w tym stację benzynową w Dillimore, bank w Palomino Creek, sklep bukmacherski Inside Track w Montgomery i mały sklep monopolowy w Blueberry.

Jednak ich związek staje się coraz bardziej napięty w związku z pragnieniem Carla, aby pomóc mu uwolnić brata Sweeta, który został uwięziony przez Departament Policji Los Santos. Potem Catalina rozpoczyna relację z Claude'em i „pomaga” mu w dwóch wyścigach z udziałem Carla i Wu Zi Mu. Johnson, który wygrywa oba wyścigi, wygrywa garaż w Doherty, San Fierro od Claude'a, który wyjeżdża z Cataliną w dziewięcioletnią podróż do Liberty City. Catalina jednak nadal dzwoni do Carla i drażni się z nim o jej związku z Claude'em, a także dowcipkuje Carlowi. Ostatnia rozmowa telefoniczna jest odbierana zaraz po zakończeniu gry, w której można usłyszeć Catalinę uprawiającą seks z Claudem tylko po to by wzbudzić "zazdrość" u Carla.

Grand Theft Auto III[edytuj | edytuj kod]

Po przybyciu do Liberty City, Catalina rozpoczyna dyskusję i staje się przywódcą kartelu kolumbijskiego, a niektórzy członkowie (w tym Miguel) rabują bank w mieście. Po obrobieniu banku strzela do Claude'a, zostawiając go na śmierć i tłumacząc, że jest jedynie płotką w tym mieście. Kontynuuje działalność przestępczą z kartelem, zwiększając produkcję SPANK i atakując Yakuzę na wyspie Staunton i rodzinę Leone na Portland. W tym okresie Claude'owi udało się uciec z konwoju LCPD, nieumyślnie, z pomocą kartelu kolumbijskiego (który starał się schwytać starego dżentelmena) i rozpoczął pracę dla Luigiego Goterelli, człowieka Leone'a.

Po kilku misjach, Claude zaczyna pracować dla Rodziny Don, Salvatore Leone, który śledzi barmana Sex Club 7 Luigiego, Kudłatego Boba, w Portland Harbor, który działa jako informator dla Cataliny i Miguela. Salvatore następnie każe Claude'owi i 8-Ball'owi zniszczyć frachtowiec używany przez kartel do produkcji SPANKu.

Claude później ucieka na wyspę Staunton i zaczyna pracować dla Asuki Kasen, współprzewodniczącej Yakuzy, która zaczyna atakować kartel po bliskiej śmierci swojego brata Kenjiego z rąk „zabójcą kartelu”, który był naprawdę Claude'em, pracującym na rozkazach od Donalda Love'a. Love później wysyła Claude, by odebrał paczkę z placu budowy w Fort Staunton, gdzie po raz kolejny spotyka Catalinę i Miguela, a ona strzela w plecy dla swojego współpracownika i ucieka z paczką. Asuka, desperacko pragnąca zemsty za śmierć swojego brata, zaczyna torturować Miguela w celach informacyjnych, a Claude wykorzystuje te informacje do atakowania interesów kartelu, w tym niszczenia stoisk sprzedawanych przez SPANK prowadzoną przez Yardies.

Catalina jednak morduje zarówno Asukę, jak i Miguela, i porywa Marię Latore, wykorzystując ją jako zakładniczkę i domagając się okupu w wysokości 500 000 USD do siedziby kartelu w Cedar Grove. Claude postanawia zebrać pieniądze na okup Cataliny i udaje mu się uciec przed zasadzką Cataliny, która ucieka helikopterem. Claude podąża za nią do Cochrane Dam, gdzie niszczy helikopter wyrzutnią rakiet, zabijając ją i poważnie osłabiając kartel.