FANDOM

Cell - jeden z głównych antagonistów Dragon Ball Z i Dragon Ball Z Kai (wraz z Vegetą, Friezą i Majin Buu), służąc jako główny antagonista Sagi "Android/Cell”, w tym Sagi "Niedoskonały Cell", Sagi „Doskonały Cell” i Sagi „Cell Games”. Jest androidem podobnym do owada, który chce zdobyć więcej mocy, aby zdobyć swoją ostateczną formę. Cell jest najpotężniejszym i najbardziej niebezpiecznym ze wszystkich dzieł Dr. Gero i została stworzona wyłącznie w celu bycia „Idealnym Wojownikiem” i zniszczenia Goku i Z-Fighters. Jest jednym z niebezpiecznych wrogów Son Goku i wrogiem jego syna Son Gohana, Trunksa z przyszłości i Androida 16. Jego umiejętności walki, moce, a nawet cechy osobowości wywodzą się z komórek największych wojowników we wszechświecie; w tym Goku, Gohana, Piccolo, Yamchy, Krillina, Tenshinhana, Chiaotzu, Vegety, Nappy, Friezy i Króla Colda.

Mimo że Frieza jest uważany za głównego antagonistę serii Dragon Ball, a także arcywrogiem Goku i Vegety, Cell jest prawdopodobnie najbardziej osobistym i psychologicznym nemezis dla Son Gohana i Trunksa z przyszłości w Dragon Ball Z, ponieważ jest odpowiedzialny za emocjonalna śmierć Androida 16, która wywołała gniew Son Gohana, który przekształcił się w Super Saiyana 2 i zabił Trunksa ze swojego czasu. Był także jedynym złoczyńcą, który nie chciał bezpośrednio niszczyć Ziemi, ale zamiast tego zorganizował turniej sztuk walki, który określi los planety, aby mógł udowodnić, że jest najlepszym i idealnym wojownikiem. Jednak postanowił złamać obietnicę, gdy Gohan okazał się lepszy.

Głosu podłożył mu Norio Wakamoto w języku japońskim, który wcielił się w M. Bisona w całej serii Street Fighter. A w angielskiej wersji Dale Wilson, podczas gdy Dameon Clarke podłożył mu głosu z Funimation, który wcielił się w rolę Handsome Jacka w Borderlands. W polskiej wersji głosu użyczył mu Zbigniew Zdziduch.