Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Złoczyńcy Wiki, rozbudowując ją!
Uwaga!
Ten złoczyńca jest Prawie Czystym Złem. Oznacza to, że ten złoczyńca jest wyjątkowo nikczemną postacią, aczkolwiek z różnych powodów nie jest wystarczająco nikczemny, aby kwalifikować się jako pełnoprawne Czyste Zło. Może się on nie kwalifikować dlatego, że, pomimo popełnionych okrucieństw i złego charakteru, ma pojedynczą, minimalnie pozytywną cechę lub dokonał co najmniej jednego dobrego czynu, ewentualnie, nie spełnia on wystarczających warunków jako Czyste Zło w porównaniu z innymi całkowicie nikczemnymi złoczyńcami w tym samym dziele. Zawsze się to jednak może zmienić, jeśli np. na skutek nowych wydarzeń lub popełnionych nowych czynów w fabule, złoczyńca może zostać uznany za pełnoprawne Czyste Zło.
Warning18+.png
Uwaga!

Kiedy grasz w grę o tron, wygrywasz lub umierasz. Nie ma pośredniego podłoża.

—Cersei Lannister

Królowa Cersei Lannister jest jedną z głównych antagonistek książek z serii Pieśń lodu i ognia i jej telewizyjnej adaptacji Gra o tron. Na początku serii jest Królową Siedmiu Królestw. Jest córką lorda Tywina Lannistera, bliźniaczą siostrą i kochanką Ser Jaime Lannistera oraz starszą siostrą i arcynemezis Tyriona Lannistera. Jest żoną króla Roberta I Baratheona i matką Joffreya, Myrcelli i Tommena, którzy są kazirodczymi dziećmi. Jest także głównym wrogiem rodu Starków, zwłaszcza Aryi Stark, Neda Starka i Sansy Stark.

W książkach Cersei służy jako jeden z dwóch głównych antagonistów (wraz z Jaime Lannisterem) w Grze o tron, drugorzędna antagonistka w poprzednich książkach i główna antagonistka Uczty dla wron. W serialu Cersei jest jednym z dwóch głównych antagonistów 2 sezonu (wraz z Jaime Lannisterem), drugorzędną antagonistką w kolejnych sezonach, jednym z dwóch głównych antagonistów sezonu 7 (obok Króla Nocy) oraz główną antagonistką drugiej połowy 8 sezonu.

W jej rolę wcieliła się Lena Headey.

Ciekawostki[]

  • Cersei wraz ze swoim bratem Jaimem można uważać za głównych antagonistów pierwszego sezonu, ponieważ są oni głównymi wrogami Neda Starka. To było zanim Joffrey wziął rolę w finale.
  • Pomimo tego, że w pierwszym sezonie podzieliła się rolą głównego antagonisty ze swoim bratem, może być uważana za Wielką Złą w tym sezonie, ponieważ Jaime w większości wykonywał jej rozkazy, podobnie jak inni antagoniści.
  • Cersei jest najprawdopodobniej najważniejszą z antagonistów w sezonie szóstym, ponieważ cała ta seria, z jej perspektywy, rozwijała swoją postać do tego stopnia, że stała się potężna, niebezpieczna i bezwzględna, by zmasakrować własnych ludzi, powodując dewastację Królewskiej Przystani, wynikłe z tego samobójstwo jej własnego syna Tommena i następująca koronacja Cersei Lannister jako Królowej Siedmiu Królestw.
  • Cersei to drugie nazwisko na liście śmierci Aryi Stark za to, że Ned został uwięziony za zdradę i za to, że jest odpowiedzialna za śmierć Lady, wilkołaka Sansy.
  • Cersei nie jest tak nikczemna w serii, pokazując więcej miłości dla swoich dzieci. W książkach sugeruje się, że jej miłość do dzieci jest raczej przedłużeniem jej narcyzmu.
  • W powieściach Cersei rozkazał zamordować wszystkie bękarty Roberta (łącznie z niemowlakiem) bez poczucia winy. W serialu Joffrey wydaje ten rozkaz, a Cersei jest wyraźnie tym przerażona.
  • W serii Cersei mówi, że wiedziała, jak zły był Joffrey i nie była w stanie go kontrolować. Jednak w książkach zachęcała go do takich zachowań i uważała go za silnego władcę. Innym razem myśli, że Tommen byłby lepszy, jednak Cersei w swoich rozdziałach ukazuje się jako urojona i ciągle okłamująca siebie.
  • W serialu, Cersei Lannister jest teraz znana przez wielu fanów Gry o tron jako Szalona Królowa ze względu na jej wielkie podobieństwo do Szalonego Króla.

Galeria[]

Advertisement