FANDOM

Kiedy grasz w grę o tron, wygrywasz lub umierasz. Nie ma pośredniego podłoża.

—Cersei Lannister

Cersei Lannister – jedna z głównych antagonistów w serii Pieśń lodu i ognia oraz w telewizyjnej adaptacji Gra o tron.

Na początku serii jest Królową Siedmiu Królestw. Jest córką lorda Tywina Lannister, siostrą-bliźniaczką, a zarazem kochanką Ser Jaime'ego Lannistera oraz starszą siostrą Tyriona Lannister. Jest żoną króla Roberta I Baratheona i matką Joffreya, Myrcelli i Tommena, którzy są dziećmi z jej kazirodczego związku.

W jej rolę wcielił się Lena Headey.

Ciekawostki Edytuj

  • Cersei wraz ze swoim bratem Jaimem można uważać za głównych antagonistów pierwszego sezonu, ponieważ są oni głównymi wrogami Neda Starka. To było zanim Joffrey wziął rolę w finale.
  • Pomimo tego, że w pierwszym sezonie podzieliła się rolą głównego antagonisty ze swoim bratem, może być uważana za Wielką Złą w tym sezonie, ponieważ Jaime w większości wykonywał jej rozkazy, podobnie jak inni antagoniści.
  • Cersei jest najprawdopodobniej najważniejszą z antagonistów w sezonie szóstym, ponieważ cała ta seria, z jej perspektywy, rozwijała swoją postać do tego stopnia, że stała się potężna, niebezpieczna i bezwzględna, by zmasakrować własnych ludzi, powodując dewastację Królewskiej Przystani, wynikłe z tego samobójstwo jej własnego syna Tommena i następująca koronacja Cersei Lannister jako Królowej Siedmiu Królestw.
  • Cersei to drugie nazwisko na liście śmierci Aryi Stark za to, że Ned został uwięziony za zdradę i za to, że jest odpowiedzialna za śmierć Lady, wilkołaka Sansy.
  • Cersei nie jest tak nikczemna w serii, pokazując więcej miłości dla swoich dzieci. W książkach sugeruje się, że jej miłość do dzieci jest raczej przedłużeniem jej narcyzmu.
  • W powieściach Cersei rozkazał zamordować wszystkie bękarty Roberta (łącznie z niemowlakiem) bez poczucia winy. W serialu Joffrey wydaje ten rozkaz, a Cersei jest wyraźnie tym przerażona.
  • W serii Cersei mówi, że wiedziała, jak zły był Joffrey i nie była w stanie go kontrolować. Jednak w książkach zachęcała go do takich zachowań i uważała go za silnego władcę. Innym razem myśli, że Tommen byłby lepszy, jednak Cersei w swoich rozdziałach ukazuje się jako urojona i ciągle okłamująca siebie.
  • W serialu, Cersei Lannister jest teraz znana przez wielu fanów Gry o tron jako Szalona Królowa ze względu na jej wielkie podobieństwo do Szalonego Króla.

Galeria Edytuj