Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Jestem wielkim cesarzem Imperium Kushan. Kontroluję największe terytorium na świecie. Nie zrezygnuję z tego. Nawet jeśli jest umazany krwią i zbezczeszczony, ten świat należy do mnie. Będę panował nad tym nieczystym światem jako król demonów... I buntuję się przeciwko bogu.

—Cesarz Ganishka przeciw Ręce Boga.

Cesarz Ganishka (po japońsku: ガニシュカ) jest jednym z głównych antagonistów w mandze Berserk, w arcu the Millennium Empire. Był tyrańskim przywódcą narodu Kushan. Był jednym z niewielu Apostołów, którzy sprzeciwiali się Ręce Boga. Za jego okropną potwornością i żądzą krwi kryje się głęboko zaniepokojony, a nawet niespokojny człowiek, którego życie było straszliwą walką o przetrwanie, złożoną z nieufności, zdrady, rozlewu krwi, manipulacji, przemocy i czystki. Podczas swojego mrocznego życia Ganishka nigdy nie zaznał spokoju, miłości ani zaufania i potajemnie tęsknił za ciepłem światła - które w końcu otrzymał po śmierci.

Przeszłość

Ganishka urodził się jako najstarszy syn króla Kushan. Jego matka faworyzowała jego młodszego brata i próbowała otruć sześcioletniego Ganishkę, aby zapewnić mu wstąpienie na tron. Przeżywając zamach na swoje życie, Ganishka zemścił się, zabijając własnego brata, którego śmierć skłoniła jego pogrążoną w żalu matkę do popełnienia samobójstwa jakiś czas później.

Chociaż wielu członków rodziny królewskiej i arystokracji Kushan spiskowało przeciwko niemu, Ganishka zdołał przetrwać „jaskinię żmij”, gdy dorósł. Gdy jako młody mężczyzna spotkał swojego ojca, zauważył przede wszystkim intensywny strach i podejrzliwość w oczach króla; w odpowiedzi młody książę zaaranżował śmierć króla i objął tron ​​dla siebie. Po zostaniu królem Ganishka zaczął wierzyć, że najlepszym sposobem na umocnienie swojej suwerenności jest strach i podbój. Jego kampanie nie pozostawiały mu czasu na spędzenie czasu z żoną i dzieckiem, których pomysłu i tak zaczął się obawiać.

Jako młody monarcha Ganishka poświęcił się sztuce wojennej i stał się niezrównany na polu bitwy, opętany ambicją panowania. Wracając do swojego królewskiego pałacu, aby wziąć udział w bankiecie kilka lat później, Ganishka został ponownie otruty, a następnie prawie zamordowany przez królewskich strażników na rozkaz swojego przerażającego syna. W ostatniej próbie przetrwania Ganishka aktywował beherit dany mu jakiś czas temu przez nieznajomego i poświęcił syna w zamian za odrodzenie się jako Apostoł.

Osobowość

Przetrwanie w młodości wybiegów wiecznie knującej rodziny królewskiej Kushan i arystokracji umocniło Ganishkę w bezdusznego, wyrachowanego księcia, który doprowadził do śmierci jego młodszego brata, matki i ojca. Aby przetrwać i rozwijać się jako młody monarcha, Ganishka poświęcił się sztuce wojennej i przekonał się, że wzbudzanie strachu jest jedyną drogą do postępu, a jednocześnie żywił wiele własnych, niewzruszonych lęków. Miał coraz większą obsesję na punkcie panowania nad całym światem, a wszystko to w daremnej próbie stłumienia własnych lęków.

Kiedy spotkał Gutsa, Ganishka był pod wrażeniem umiejętności szermierza, twardości i zdolności do przetrwania jako ten, który jest napiętnowany. Uważał, że Guts jest zadowolony i uznał wewnętrzną wrogość i szaleństwo szermierza za właściwe dla splamionego krwią świata ludzi.

Wyjątkowy wśród Apostołów, Ganishka odmówił poddania się Ręce Boga, wierząc, że jest jedyną osobą godną panowania nad światem. W związku z tym wzbudzał silną wrogość wobec Griffitha, gdy Biały Jastrząb zaczął udaremniać jego inwazję na Midland. Podczas ataku Kushan na Vritannis, kiedy w końcu spotkał Griffitha twarzą w twarz, został unieruchomiony przez Białego Jastrzębia i zmuszony do odwrotu; potem uznał ogromną różnicę w sile swojej i Griffitha i był zaniepokojony, wyczerpany i upokorzony. Jego wynikłe upokorzenie było tak wielkie, że cesarz zniżył się do Stworzonego przez Człowieka Beheritu, aby ponownie się odrodzić, próbując prześcignąć Rękę Boga.

W swojej dwukrotnej reinkarnacji Ganishka stracił zdolność do racjonalnego myślenia i poczucia siebie, postrzegając wszystkich wokół siebie jako owady. Początkowo był w stanie rozpoznać Daibę, ale stopniowo stał się zdezorientowany i zatracił się we własnej, ogromnej mocy. Miażdżąc swoją armię pod jego śladami, wyraził radość i porównał powstałą masakrę do kwitnących czerwonych kwiatów. Jednak w głębokich zakamarkach swego burzliwego umysłu Ganishka zastanawiał się nad swoją przez całe życie zaciemnioną rzeczywistością i wyrażał melancholię po uznaniu pozornej niejasności życia.

Ciekawostki

  • Cesarz Ganishka opiera się na Kaniszce, który był cesarzem Imperium Kuszan w Azji Środkowej od 127 r. do 151 r. n.e. Należy zauważyć, że w przeciwieństwie do GanisHki, Kaniszka był władcą mądrym i sprawiedliwym.
  • Aby zostać Apostołem, właściciele Behelitu muszą poświęcić tych, których cenią bardziej niż cokolwiek innego; wskazując, że ktoś tak niegodziwy jak Ganishka, naprawdę kochał własnego syna, ponieważ Ręka Boga zaakceptowała jego syna jako pełnoprawną ofiarę.
  • Ganishka pasuje do definicji spojrzenia Griffitha na „przyjaciela”: chociaż był Apostołem, marzył o zbudowaniu własnego imperium, sprzeciwiał się Griffithowi jako osobie mu równej. Podobnie jak Guts, Ganishka również stał się ofiarą ambicji Griffitha. Jednak Guts wciąż żyje.
Advertisement