FANDOM

Twoja przyszłość, przyszłość naszej rasy kończy się tutaj!

—Dr Mercer mówi o Nekromorfach

Mercer
Doktor Challus Mercer był naukowcem stacjonującym na USG Ishimura i zagorzałym unitologiem.

Mercer dostał fanatycznej obsesji na punkcie Nekromorfów, kiedy Ishimura została zaatakowana a infekcja rozwijała się; Mercer wierzył, że Nekromorficzna infekcja jest następnym krokiem w rozwoju ludzkości, a ich umiejętność ożywiania martwych ciał jest życiem po śmierci.

Biografia

Drugie zajście na Aegis VII

Mam nadzieję, że jeden z jego ukochanych nekromorfów znajdzie go zanim ja to zrobię!

—Isaac Clarke, Rozdział 5 dziennik misji

Challus Mercer wykonywał własne eksperymenty na pokładzie USG Ishimury, w wyniku jednego powstał Hunter. Podczas gdy zwykłe Nekromorfy zazwyczaj powstają z zakażonych ciał, dzienniki sugerowały, że celem eksperymentów Mercera było przenoszenie  zakażenia do żywych obiektów, co mogło  by wyjaśniać zdolności regeneracyjne Huntera. Kiedy  Isaac Clarke spotkał Dr. Mercera, Mercer wydawał się niezrównoważony psychicznie; był zwolennikiem masowych samobójstw wśród załogi oaz trzymał rozczłonkowanego człowieka w swoim biurze. Uważał, że rasa ludzka jest przestarzała w obliczu Nekromorfów, nawet w zakresie pomocy infekcji, poprzez świadome sabotowanie systemów statku. Uważał, że walka Isaaca Clarka o przetrwanie jest godna podziwu ale zgubna, oraz próbował zabić go przy kilku okazjach przez oba ataki Huntera na Isaaca oraz odcinanie systemów podtrzymywania życia Ishimury przez, które podróżował Isaac. Mercer był również odpowiedzialny za morderstwo dwóch członków załogi: Jacoba Temple oraz Elizabeth Cross.

Los

Gdy Isaac pokonał Huntera, Mercer pozwolił na zabicie samego siebie przez Infectora, tym samym sam się stał Nekromorfem — ulepszony Slasher. Isaac Clarke napotkał przemienionego Mercera i zneutralizował go.

Osobowość

Przed tym jak popadł w szaleństwo, Mercer był lojalnym i pracowitym członkiem załogi na pokładzie Ishimury pomimo bycia pobożnym członkiem kościoła Unitologów. Po wybuchu nekromorficznej infekcji, Mercer stał się szalony i próbował pomóc Nekromorfom przejąć statek, wierzył, że Nekromorfy zostały przysłane przez boga, żeby zniszczyć ludzkość. Razem z kapitanem Mathiusem wierzył, że Czerwony Znak był świętym artefaktem, ale można powiedzieć, że Doktor Terrence Kyne chciał usunąć Znak z Ishimury. W znalezionych dziennikach, Mercer ujawnia, że gdy podczas Doktor Kyne studiował Znak, żeby znaleźć rozwiązanie na zakończenie infekcji, Mercer eksperymentował na żywych członkach załogi, żeby stworzyć silniejsze  Nekromorfy.

Mercer nie wykazywał zainteresowania czy poparcia dla przetrwania załogi Ishimury . Pochwalił Isaaca Clarka za jego próby przeżycia, ale wierzył, że wszystkie jego próby przeżycia Clarka są bezcelowe. Mercer miał też w sobie bardzo mało człowieczeństwa, bo wykonywał trepanacje czaszki na świadomych członkach załogi w bezpośrednim celu zainfekowania ich podczas gdy oni żyli. Drążył też otwory w czaszkach martwych członków załogi w zapewnieniu łatwiejszej infekcji.