FANDOM

Brzmi nieźle...pieczone słodycze z tego kraju były najlepsze. Założę się, że kraj musiał pachnieć wybornie po tym, jak wszystko spłonęło...naprawdę szkoda.

—Big Mom do Bobbina o stanie wyspy, którą kazała swoim ludziom zniszczyć.

Charlotte Linlin, lepiej znana pod swoim pseudonimem Big Mom – jedna z antagonistów występujących w mandze One Piece oraz jej adaptacji anime. Pełni rolę głównego antagonisty Aktu Tortowa Wyspa oraz jednego z ważniejszych antagonistów Sagi Czterech Imperatorów. Jest jedną z Czterech Imperatorów, kapitanem załogi Big Mom, królową Totto Land oraz matriarchą rodziny Charlotte.

W adaptacji anime głosu użyczyła jej Toshiko Fujita (później Mami Koyama).

Charakterystyka

Osobowość

Big Mom jest przedstawiana jako żarłoczna i chciwa osoba, która naprawdę lubi słodycze i cukierki. W przeciwieństwie do Białobrodego, który chroni wyspy nie chcąc niczego w zamian, ona bierze za ochronę zapłatę w postaci cukierków. Big Mom może być bardzo groźna, ponieważ jest zdolna zniszczyć całą wyspę wraz z niewinnymi cywilami, jeśli nie otrzyma ton słodyczy obiecanych jej przez wyspę. Uważa, że ​​umowa jest umową i jeśli nie można zawrzeć porozumienia, wszyscy, w tym sprzedawca na wyspie, powinni zostać zniszczeni. Ogólnie wydaje się, że nie pomaga nikomu, chyba że sama coś z tego wyciągnie.

Big Mom ma obsesję na punkcie posiadania władzy, ponieważ nie zawaha się wydać za mąż swoich dzieci, aby wzmocnić swoją załogę. Przykłada także wielką wagę w stosunku do krwi, ponieważ postrzega każdego, kto nie jest związany z nią krwią, jak jej mężowie, za obcych i nieznajomych. W rzeczywistości nie wahała się porzucić swoich mężów i odrzucić na bok po otrzymaniu większej liczby dzieci i była bardziej niż zadowolona z ich śmierci. Ogólnie rzecz biorąc, pomimo tego, że jest matką kilkudziesięciu dzieci, Big Mom zdaje się cenić ich tylko w umacnianiu swojej załogi.

Big Mom jest również gotowa zamordować którekolwiek z jej dzieci, które ją opuściły. Gdy dowiedziała się od Nami o tym, że jej córka Lola (która w przeszłości ją zdradziła) nadal żyje, chciała wysłać płatnych zabójców, aby ją zabili. Ta nienawiść zaowocowała jej fizyczną przemocą wobec bliźniaczej siostry Loli, Chiffon, ze względu na ich podobieństwo, które sprawiło, że Chiffon odwróciła się w tajemnicy od Big Mom i brała udział w planie jej męża, który zamierzał zabić Big Mom. Jest także częściowo obłudna, ponieważ jest gotowa utrzymywać sojusze, które jej odpowiadają. Big Mom jest gotowa zdradzić swoich sprzymierzeńców, z których ma mało pożytku.

Pomimo okrutnego i niesympatycznego charakteru, Big Mom troszczy się o Matkę Karmel, kobietę, która wychowywała ją, gdy była dzieckiem. Swoje życie poświęciła wyobrażeniom Matki Karmel o miejscu, w którym wszystkie rasy ludzi mogą żyć w pokoju. Big Mom ma głębokie połączenie z Matką Carmel i pielęgnuje jej portret. Jest skłonna zaatakować kogokolwiek, jeśli przypadkiem dotknie jej portretu. Mimo że nie dba o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie swoich dzieci, a także jest agresywna wobec nich, to naprawdę lubi Matkę Carmel.

To właśnie z powodu Matki Karmel, Big Mom uważa, że ​​wszystkie rasy powinny żyć razem w jej królestwie i popiera ideę równości rasowej. Jednakże, w zamian za ochronę, domaga się od swoich obywateli części duszy co sześć miesięcy na rekompensatę, aby mogli bezpiecznie mieszkać w Totto Land. Big Mom wydaje się również mocno gardzić gigantami, gdy Vinsmoke Judge wskazał, że w Totto Land nie ma żadnych gigantów, to doprowadziło ją prawie do szału. Z powodu jej złej historii w Elbafie w przeszłości i braku gigantów jako sprzymierzeńców do pokonania innych Imperatorów, Big Mom ma silną niechęć względem gigantów.

Kiedy Big Mom szaleje z powodu braku jedzenia, okazuje się być brutalna, niebezpieczna i niszcząca dla wszystkich wokół siebie i najprawdopodobniej zaatakuje każdego, niezależnie od tego, czy jest jej wrogiem, czy nie. Pomimo szaleńczej i pozornie tracącej zdolność informowania o tym, kim jest jej rodzina, Big Mom jest w stanie zidentyfikować ludzi, których zna jak Pudding, ale też nie powstrzyma się przed atakowaniem ich. Również pomimo szaleństwa rozumie, co robi i jak znaczące mogą być jej działania, takie jak mówienie Jinbe'owi, że będzie zmuszona zabić jej najstarszego syna, Perospero, jeśli dowie się, że ją okłamał, co ona przyznaje, że nie chce tego robić.

Big Mom troszczy się bardzo o swoją reputację i łatwo by się rozwścieczyła, gdy ktoś zrobiłby coś, co zrujnowałoby jej reputację. Ze względu na akcję Luffy'ego na Tortowej Wyspie, Big Mom ma szczególną nienawiść do młodego pirata i przysięga, że ​​zabije go, by naprawić jej reputację. Big Mom nie lubi również wiadomości, jeśli nie zawierają niczego na jej korzyść.