Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Witajcie w Totalnej Porażce.

—Słynna kwestia Chrisa.

Ostatnio w Totalnej Porażce...

—Druga słynna kwestia Chrisa.

Christopher "Chris" McLean jest głównym antagonistą serii Totalna Porażka.

Jako gospodarz programu, Chris jest odpowiedzialny za projektowanie wyzwań, w których zawodnicy muszą rywalizować i wszystkie z nich są celowo zaprojektowane jako nieznośne i makabryczne, aby zaspokoić swoje sadystyczne skłonności. Zostało potwierdzone, że Chris nie stworzył samodzielnie Totalnej Porażki, ponieważ wielokrotnie wspomina producentów w ciągu trwania całej serii.

Jego najważniejszym współgospodarzem, pracownikiem, najlepszym przyjacielem i prawą ręką jest Szef Hatchet, a także kilku stażystów, których dręczy (nawet przypadkowo morduje przez zaniedbanie dla ich dobrego samopoczucia) dla zabawy. Zawsze, gdy jest nieobecny, pozwalał Szefowi Kuchni poprowadzić jego nieprzyjemne wyzwania. Od tego czasu stał się jedną z najbardziej lubianych i znienawidzonych jednocześnie postaci w całym serialu.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Christian Potenza, a w wersji polskiej Łukasz Talik.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Jest wysokim, przystojnym mężczyzną. Ma czarne włosy (choć tak naprawdę jest łysy i nosi perukę) , ma rozszczepiony podbródek i niedogolony zarost. Nosi zazwyczaj ciemno zieloną bluzę z białymi podwiniętymi rękawami, zielone spodnie sportowe buty. Na szyi nosi woreczek związany sznurkiem

Osobowość[]

Chris McLean z pozoru wydaje się miłym człowiekiem. Niestety to tylko fasada gdyż zawodnicy na własnej skórze przekonali się, że jest okrutny i sadystyczny kiedy zmusza zawodników do życia w okropnych warunkach i do wykonywania zagrażających życiu wyzwań.

Jest również typowym egocentrykiem na co wskazuje fakt, że podczas ceremonii eliminacji rozdaje statuetki złotego Chrisa (które są parodią Oscarów) albo w swoim hotelu spa miał porozwieszane własne portrety.

W ogóle nie przejmuje się bezpieczeństwem swoich zawodników, wręcz otwarcie nimi gardzi. Raz tylko panicznie zareagował razem z innymi zawodnikami kiedy psychopatyczny zabójca chciał zabić Gwen lecz Chris zrobił to w obawie, że zostanie pozwany do sądu. W dodatku jest kompletnym tchórzem. Kiedy zawodnicy proszą go o pomoc lub gdy chcą się wycofać tłumaczy im, że podpisali kontrakt dzięki czemu ma "prawo" zostawić ich na śmierć. Rzadko również ulega prośbom zawodników i często dla własnej rozrywki zmienia zasady gry w tym celu jest gotów zniszczyć więzi między zawodnikami jak np: przydzielił Trenta i Gwen do osobnych drużyn przez co oni sabotowali własne drużyny co w efekcie doprowadziło do zerwania ich związku albo kiedy pokazał fragment nagrania Shawna z pokoju zwierzeń gdzie wyznał, że otworzenie szkoły walki i kwiaciarni jest głupim pomysłem, obracając przez to Jasmine na chwilę przeciwko niemu oraz fragment taśmy z przesłuchania gdzie Sky wyznaje że, ma chłopaka co w konsekwencji Dave obrócił się przeciwko Sky, a Chris ogłosił koniec przerwy dlatego, że skończył mu się popcorn. Wszystko było po to by Chris mógł podnieść oglądalność i w tym samym swoje nadęte ego.

Ta postawa spowodowała, że Chris narobił sobie w zawodnikach wielu wrogów i zraził do siebie fanów (Sierrę i Tophera). Jedynie z kim ma pozytywne relacje to Owen i Lindsay (choć nad nimi też się znęca), ma również napiętą relację z Blaineley (która pierwotnie miała prowadzić program i chciała go przejąć) i z szefem Chatchetem mimo, że są przyjaciółmi. Rzadko Chrisa spotyka zasłużona kara, pierwszy raz zawodnicy wrzucili go do wody, drugi raz Ezekiel zatopił jego łódź, a ostatni raz został aresztowany przez kanadyjską policję za wyrzucanie toksycznych odpadów i skazany na rok pozbawienia wolności.

Ciekawostki[]

  • Tworzył kiedyś filmy o gadających kotach co według Sierry były koszmarne.
  • Prowadził również program kulinarny, który został zdjęty z anteny już po pierwszym odcinku.
  • Grał kiedyś w Boysbendzie.
  • Miał krótki występ cameo w Totalnej porażce: Wariackim wyścigu kiedy czytał gazetę. W innym odcinku pojawiają się jego złote statuetki.
  • Po zakończeniu Totalnej porażki na wyspie Pahkitew dalsze jego losy pozostają nieznane gdyż zakończono serię. Można sugerować, że został ostatecznie postawiony przed sądem i wrócił do więzienia za swoje czyny.
  • Chris jest parodią Jeffa Probsta, gospodarza programu Survivor.
  • W Totalnej Porażce: Wariackim wyścigu Chris został zastąpiony przez Dona który również jest narcyzem i jest czasami złośliwy, lecz w przeciwieństwie do Chrisa naprawdę dba o zawodników i jest mu przykro kiedy któraś drużyna zostanie wyeliminowana z wyścigu.
Advertisement