FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Charles Lee „Chucky” Ray - jest głównym antagonistą serii filmów Laleczka Chucky. Jest mężem Tiffany, ojcem Glen i Glendy, a arcy nemezis Andy'ego Barclaya i byłym „najlepszym przyjacielem”.

Głosu podłożył mu Brad Dourif, który także wcielił się w jego ludzką postać. Dourif grał także inne niegodziwe role, takie jak Jack Dante, Gríma i Mathiasa.

Osobowość

Chucky to żywy przykład kompletnego psychopaty. Z całkowitą niezdolnością do poczucia winy lub wyrzutów sumienia, Chucky jest osobą sadystyczną, egoistyczną, temperamentną i obrzydliwą. Ma także silne pretensje do swoich wrogów i nigdy nie zapomina, kiedy ktoś go zdenerwował. Jest nieugiętym łowcą ofiar, ale jeśli polowanie na pewną ofiarę jest powolne, odwróci on swoją uwagę i zabije innych, czasami, jeśli zagrozi, że go zdemaskują, lub czasami tylko dla zabawy.

W rzeczywistości jest niezwykle dumny z faktu, że jest bardzo niszczycielskim i brutalnym mordercą, a zabijanie wydaje się być jego źródłem utrzymania, o ile był zrozpaczony, gdy jego syn Glen nie chciał zabijać ludzi.

Chucky ma problematyczne relacje ze wszystkimi kobietami w ogóle. Najważniejszym z nich jest Tiffany Valentine, która była jego niegdyś dziewczyną, a później jego żoną. Chucky twierdzi, że chciał ją rzucić, gdy zakochał się w Sarze. Chucky posunął się tak daleko, że zamordował męża Sary, więc może mieć Sarę i jej córki jako swoją rodzinę, ale zaczął nią gardzić za to, że wezwała na niego policję i zabił ją w zemście lata później.

Pomimo lat oddania Tiffany'ego dla Chucky'ego, nigdy nie docenił jej, a nawet zabił ją, aby przenieść swoją duszę do lalki, aby ukarać ją za odmowę pomocy w znalezieniu ludzkiego gospodarza po tym, jak odmówił jej poślubienia. Ostatecznie Chucky wykazał oznaki, że troszczy się o Tiffany znacznie bardziej niż on i rzeczywiście przeprosił ją za „wszystko”. Chucky przyznaje, że kocha Tiffany z powodu ich wzajemnej miłości do morderstwa i deklaruje ją jako swoją żonę i przekonuje ją do uprawiania z nim seksu w formie lalki. Jednak ich gwałtowne natury często wchodzą ze sobą w konflikt ze sobą, gdzie próbują zabić drugiego. Ale wciąż wybaczają sobie nawzajem i odnawiają ich związek. Chociaż torturuje Nicę, zabijając jej rodzinę i wrabiając ją w morderstwa, Chucky nigdy nie zamierzał jej zabić, ponieważ starał się ją bardziej torturować przez posiadanie jej ciała, do tego stopnia, że ​​uratował ją przed popełnieniem samobójstwa.

Relacja Chucky'ego z jego dziećmi jest dysfunkcyjna i zmieszana z niezręcznością. Kiedy dowiaduje się, że jest ojcem, Chucky mdleje i jest zszokowany, gdy widzi, że jego dziecko nie ma genitaliów. Jednak Chucky akceptuje swoje dziecko bez wahania i deklaruje, że jest chłopcem, którego nazywa Glen. Z niecierpliwością próbuje nauczyć Glen jak zabijać i jest przerażony, gdy Glen nie jest tym zainteresowany. Chucky nie miał najmniejszego interesu w posiadaniu córki, ale kiedy dowiaduje się, że Glen ma siostrę bliźniaczkę Glendę, Chucky był bardziej zszokowany jej bezwzględnością, która była czymś więcej niż jego.

Chucky ma również sarkastyczny i manipulacyjny dowcip, a także zniewagę w najbardziej przypadkowych momentach, zwykle dla środków komediowych. Poza tym, Chucky ma seksualny i zmysłowy fetysz dla potworów, nie będąc pod wrażeniem zdjęć normalnych kobiet. Jednak Chucky posiada jakąś formę moralności, nie ma problemu z morderstwem, ale jest zdegustowany jakąkolwiek formą gwałtu i wykorzystywania seksualnego, ponieważ postanawia zabić doktora Foleya za napaść na Nicę i nazwał go diabolicznym (chociaż jest to nieco hipokryzja oświadczenie, jako że sam Chucky przejawiał oznaki bycia drapieżnikiem seksualnym, na przykład kiedy próbował uścisnąć Jennifer Tilly w Seed of Chucky). Nawet pomścił Nicę za jej nadużycie, brutalnie miażdżąc głowę jej lekarza.

Chucky ma również poczucie seksizmu. Gniewnie wspomina o umiejętnościach jazdy Kyle'a. Nie ceni też Tiffany i poczynił inne niegrzeczne i nieprzyzwoite uwagi w stosunku do innych kobiet w całym cyklu, nawet widząc brak genitaliów jego potomstwa, wyzywająco nazywał go synem. Jest także niepoprawny politycznie i nieprzyjemny, ponieważ idea płynnego dziecka sprawiała, że ​​czuł się bardzo nieswojo.

Biografia

Remake

Artykuł: Chucky (Laleczka 2019)

Ciekawostki

  • Jest uważany jako jeden z najlepszych i najbardziej pamiętnych czarnych charakterów horrorów wszechczasów i zyskał światową popularność, wraz z Jasonem Voorheesem, Freddym Kruegerem, Michaelem Myers, Leatherfacem, Ghostfacem, Pinheadem, Drakulą, Candymanem, To i Hannibalem Lecterem.
  • Chucky był wzorowany na Lalce Robertcie, niesławnej lalki, którą można obecnie znaleźć w Fort East Martello Museum w Key West na Florydzie.
  • Chucky pojawia się na chwilę w filmie z 2018 Ready Player One.
  • Podczas kręcenia filmu, Brad który grał Chucky'ego, w scenie w której był spalony przez ogień, jego córka Fiona, która miała wtedy 6 lat, weszła do pokoju nagrań. Słysząc, jak jej ojciec krzyczy w bólu, wybiegła z pokoju bardzo zszokowana i przerażona. Brad musiał przerwać sesję, żeby uspokoić córkę.